Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Lapping av rift ireima tec

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 16:20   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lapping av rift ireima tec

Jeg har vært hos barnashus og på pop butikkenen, XXL og Anton sport og spurt etter lappesaker. De hadde ikke. Så hva gjør man da ?

Jeg har lappet provisorisk med duct tape, men den faller av Det er en vertikal flenge på ca 5-10 cm, den ser ut til å følge tråden i stoffet.

Hva er best å bruke og hvor kjøper man det ?

Gammel 28-01-11, 16:22   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: lapping av rift til reima tec

Jeg har kjøpt et sett på Babyshop, tilsvarende som det man lapper sykler med.

Det er lett å bruke, men vi sliter med at lappen lett dette av eller delvis løsner, også selv om vi varmebehandler lappen. Men det kan ha noe med juniors oppførsel å gjøre også. Verdt et forsøk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:23   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte slike klistrelapper i nylon på Bogerud.
De holder ikke evig da.

Gammel 28-01-11, 16:46   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal teste og lappe en dress nå i helga, men på barneutstyrsbutikken sa de at klistrelappene til Idena er de som sitter best og tetter best.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:02   #5
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapping av rift til reima tec

Elisabet: hvor kjøper du de? På barneutstyrsbutikk? Storebror har fått hull/rift i PoP-buksen sin og jeg må få lappet det.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:58   #6
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker Aquasure dersom ikke flengen er for stor. Den fungerer veldig bra. Den legger seg som en hinne utpå og er slitesterk og helt vanntett. (Ser ut som blank lim) Fås kjøpt bl.a på sportsforretninger.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:15   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Elisabet: hvor kjøper du de? På barneutstyrsbutikk? Storebror har fått hull/rift i PoP-buksen sin og jeg må få lappet det.

Jeg var og kjøpte på sybutikk. Nå ble jeg plutselig i tvil hva de het, en mener det var Idena Er ikke det er merke for sytilbehør? Det var bare klistrelapper som ikke skulle strykes.

Gammel 28-01-11, 19:22   #8
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var på XXL og kjøpte noe gjennomsiktige greier til å lime på, det skulle sitte så godt i følge han fyren. Det datt av etter en tur ut.

Derfor henger jeg meg på her

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:15   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da det ble hull i pop-dressen til Lillebror, fikk jeg lapp i pop-butikken og limte den på med tekstillim (Panduro). Den sitter dønn fast.

Gammel 29-01-11, 11:36   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har brukt Tear-aid, gjennomsiktig lappesaker til gore tex klær osv. Kjøpte på MX Sport. Har holdt fint de gangene jeg har lapppet, men denne gangen er hullet på kneet, så da holder ikke lappen like fint.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 15:18   #11
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg bruker vanntett klistrelapp som eg kjøper på stoffbutikk. Lillesøster bruker vårdress heile året, så eg kan feste den på innsida av dressen. Eit tips er å klippe lappen rund, slik at det ikkje er hjørner på den. Då løsner den ikkje så lett.

Gammel 29-01-11, 15:26   #12
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

En får kjøpt slike klistrelapper på den lokale matbutikken her vi bor (Rema) og kanskje også i andre butikker som har "alt mulig rart"?

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:22   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Idag fikk jeg tak i tear-aid paa gsport. Skal til aa lappe naa. Foerst maa tapen i 2 lag fjernes...

Haaper det holder. Jeg ser paa pakken at det ogsaa er til sykkelslanger, kanskje man kan bruke sykkellapper til dresser?

Gammel 29-01-11, 22:40   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt sånne klistrelapper som vi bruker til regntøy, men det holdt en hel dag. Holder bedre på regntøy da. Vi har brukt sykkellapper på regntøy før, det funket greit det. Vet ikke hvordan det er på dresser.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 14:11   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mailet til reima, fikk tilsendt 2 stk klebelapper i posten i går..Så får jeg se om det holder på dressen.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:44   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Mailet til reima, fikk tilsendt 2 stk klebelapper i posten i går..Så får jeg se om det holder på dressen.

Det vil jeg forsøke også tror jeg siden hullet på dressen er så stort. Da holder den ut bhg året (hun går siste år nå) og så kan dressen kastes etterpå.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:51   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Jeg har nå fått testet ut nylonlappene som var selvklebende som jeg kjøpte på sybutikken. Det er disse jeg har brukt.

Vi satte lapper på begge knærne og i rompa på dressene til begge jentene. Erfaringen er nå etter en dags hard bruk i våt snø og slalombakken + aking på rompa er at på Reimatec dressen sitter dem ikke. Der ble de bare oppbløtt og datt av etterhvert. Da var dressen ganske flossete under. På den billige Europris dressen satt dem som støpt og det er ikke antydning til at de skal løsne i kanten engang. Har også satt på en Rasavil dress som skal testes ut på skolen i morgen, så får vi se hvordan det holder der.

Gammel 02-02-11, 10:38   #18
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt lim på Jernia (Jernvarehandel). Limet er for regntøy/gummi. Så har jeg enten hatt en lapp som fulgte med dressen, eller fått der de selger reima. Lappen er klipet til og limt på. Det sitter veldig bra. Lappen tåler slitasje og vask.

Gammel 02-02-11, 22:05   #19
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Sv: Lapping av rift ireima tec

Tear aid sitter like fint etter 3 dager i bruk. Jeg ser at saann lapp fra reima kan vaere tingen aa skaffe seg til en senere gang. Det er vel kanskje paa tide aa se paa andremerker paa dressen, dog er baken og knaerne som nye enda, kun denne riften foran i brysthoeyde.

Gammel 02-02-11, 23:17   #20
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Vi bruker Aquasure dersom ikke flengen er for stor. Den fungerer veldig bra. Den legger seg som en hinne utpå og er slitesterk og helt vanntett. (Ser ut som blank lim) Fås kjøpt bl.a på sportsforretninger.

denne bruker vi også

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.