|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lapping av rift ireima tecJeg har vært hos barnashus og på pop butikkenen, XXL og Anton sport og spurt etter lappesaker. De hadde ikke. Så hva gjør man da ?
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: lapping av rift til reima tecJeg har kjøpt et sett på Babyshop, tilsvarende som det man lapper sykler med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: lapping av rift til reima tecJeg skal teste og lappe en dress nå i helga, men på barneutstyrsbutikken sa de at klistrelappene til Idena er de som sitter best og tetter best. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lapping av rift til reima tecElisabet: hvor kjøper du de? På barneutstyrsbutikk? Storebror har fått hull/rift i PoP-buksen sin og jeg må få lappet det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lapping av rift til reima tecVi bruker Aquasure dersom ikke flengen er for stor. Den fungerer veldig bra. Den legger seg som en hinne utpå og er slitesterk og helt vanntett. (Ser ut som blank lim) Fås kjøpt bl.a på sportsforretninger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Sv: Lapping av rift til reima tec
Jeg var og kjøpte på sybutikk. Nå ble jeg plutselig i tvil hva de het, en mener det var Idena Er ikke det er merke for sytilbehør? Det var bare klistrelapper som ikke skulle strykes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Sv: Lapping av rift til reima tecJeg var på XXL og kjøpte noe gjennomsiktige greier til å lime på, det skulle sitte så godt i følge han fyren. Det datt av etter en tur ut. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Lapping av rift til reima tecDa det ble hull i pop-dressen til Lillebror, fikk jeg lapp i pop-butikken og limte den på med tekstillim (Panduro). Den sitter dønn fast.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lapping av rift til reima tecJeg har brukt Tear-aid, gjennomsiktig lappesaker til gore tex klær osv. Kjøpte på MX Sport. Har holdt fint de gangene jeg har lapppet, men denne gangen er hullet på kneet, så da holder ikke lappen like fint. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Lapping av rift til reima tecEg bruker vanntett klistrelapp som eg kjøper på stoffbutikk. Lillesøster bruker vårdress heile året, så eg kan feste den på innsida av dressen. Eit tips er å klippe lappen rund, slik at det ikkje er hjørner på den. Då løsner den ikkje så lett.
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Lapping av rift til reima tecEn får kjøpt slike klistrelapper på den lokale matbutikken her vi bor (Rema) og kanskje også i andre butikker som har "alt mulig rart"? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Sv: Lapping av rift til reima tecIdag fikk jeg tak i tear-aid paa gsport. Skal til aa lappe naa. Foerst maa tapen i 2 lag fjernes...
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Lapping av rift til reima tecVi har brukt sånne klistrelapper som vi bruker til regntøy, men det holdt en hel dag. Holder bedre på regntøy da. Vi har brukt sykkellapper på regntøy før, det funket greit det. Vet ikke hvordan det er på dresser. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lapping av rift til reima tecMailet til reima, fikk tilsendt 2 stk klebelapper i posten i går..Så får jeg se om det holder på dressen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det vil jeg forsøke også tror jeg siden hullet på dressen er så stort. Da holder den ut bhg året (hun går siste år nå) og så kan dressen kastes etterpå. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Sv: Lapping av rift til reima tecJeg har nå fått testet ut nylonlappene som var selvklebende som jeg kjøpte på sybutikken. Det er disse jeg har brukt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Lapping av rift til reima tecJeg har kjøpt lim på Jernia (Jernvarehandel). Limet er for regntøy/gummi. Så har jeg enten hatt en lapp som fulgte med dressen, eller fått der de selger reima. Lappen er klipet til og limt på. Det sitter veldig bra. Lappen tåler slitasje og vask.
|
|
|
#19 |
|
Kleintje I + II
Sv: Lapping av rift ireima tecTear aid sitter like fint etter 3 dager i bruk.
|
|
|
|
#20 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
denne bruker vi også