|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Italia-tips ønskes!Vi skal en tur til Italia i sommer er den o store planen. Vi vil aller helst til Liguria-kysten (om ingen kan gi meg sinnsykt gode argumenter for hvorfor vi burde dra et annet sted). Forrige gang vi var i Italia (tre år siden nå) fant jeg et alldeles nydelig hotel, ikke så langt fra Finale Ligure. Vi kunne alltids dratt tilbake, men det er jo kjekt å prøve noe nytt.
Når det gjelder bosted har vi ganske bestemte preferanser.
Det skader ikke om hotellet ligger i nærheten av en vingård. Det bør ikke være grisedyrt, men trenger heller ikke å være svinbillig. Noen som har noen gode tips? (Leiligheter er jo også selvfølgelig kjekt, men vi liker godt å bo i nærheten av andre voksne og barn, så man ikke bare går og tråkker i hverandre hele ferien, men kanskje treffer noen interessante mennesker man kan snakke med, og ungene får noen å leke med).
|
|
|
#2 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italiatips ønskes!Jeg har bare vært på ferie på Amalfikysten, som så absolutt kan anbefales forøvrig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Italiatips ønskes!Jeg vil også anbefale amalfikysten på det aller varmeste. Det er ikke strender overalt der, men bor dere i/ved Nerano så er det deilig strand og restauranter med internasjonal standard. Det er også mulig å leie båt med båtfører for en dag eller flere og reise ut til Capri og se på grottene uten å sitte trykket sammen med tusen andre turister. Det er kort vei til Pompeii og Napoli, men likevel langt nok unna til at folk ikke låser døra om de skal noe sted. Man trenger leiebil - eller egentlig enda mer leiescooter. Vi leide leilighet der og hadde stor stue, stort kjøkken, egen terrasse og hage, et lite basseng som vi delte med to andre leiligheter, to soverom og to bad. Stort og luksuriøst og ikke så veeeeeldig dyrt. |
|
|
|
#4 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italiatips ønskes!Det er jo så nær Frankrike, at du kan ta fly til Nice. Ellers har jeg bare kjørt med bil nedover og funnet hotell selv da vi kom ned.
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italiatips ønskes!hotell, leiligheter, reise erfaringer, avstander m.m. på www.initalia.dk, som nevnt.
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Italia-tips ønskes!Hvis du flyr til Nice og tar bil derfra så må du tenke på meg når du kjører wipeout-fusion-løypa. Se for deg sf - med høydeskrekk - mens dere kjører. Gudbedre, jeg var gjennomsvett da vi endelig kom gjennom det verste altså. Men flottere utsiktstur finner du nesten ikke. Det er ganske så fantastisk. |
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Italia-tips ønskes!Takk for svar! Da har jeg fått hodet ut av eksamensmodus, og har fått begynt å se på alternativer. Fant denne siden, som var ganske kjekk:
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Italia-tips ønskes!SF: Jeg blir veldig glad for en prikk eller PM med hvor du bodde.
|
|
|
#9 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Italia-tips ønskes!Området som heter Cinque Terre er fantastisk flott, men ikke sikkert det er helt din stil. Det er vel i det området? Ingen svømmebassenghoteller der, i hvert fall ikke i de mest sjarmerende landsbyene, men verdt et besøk.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Italia-tips ønskes!Sicilia er flott! Fly til Catania og bo nordøst på øya. Jeg har bodd og jobbet i Giardini Naxos og Taormina, der er det en god del turister, men sjarmerende allikevel. Ellers er det flere små sjarmere steder i nærheten. Masse flotte severdigheter. |
|
|
|
![]() |
|
|