|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Helt konge
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?
Nettopp det at det er oppmøtetvang gjør at det ikke burde blandes gaver inn i den type feiring. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
maler
|
Jeg ser den... men likevel. Klart, hvis dette ikke er eneste feiring for barnet er det jo greit at det ikke er med gaver. Ellers blir det rart.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Ville trodd at bursdagsbarnet ble lei seg om det ikke fikk gaver, jeg? Og, lar folk virkelig være å gå i bursdager fordi de må kjøpe en gave? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Hvor i alle dager leser du at folk lar være å gå i bursdager fordi de må kjøpe en gave?
|
|
|
#45 |
|
Ekvilist
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg har ikke lest svarene i tråden.
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Gutten min har vært i en slik bursdag. Da sendte vi med gave. Bursdagsbarnet har noen spesielle behov, som gjør at jeg neppe tror han ville ønsket å ha noen annet enn en barnehagedagbursdag. Og da skal han selvsagt få gave som alle andre bursdagsbarn. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Oh yes. Veldig trist men noen barn går ikke i bursdager fordi "akkurat nå sier mamma at vi ikke har så mye ekstra penger så vi må bruke de på andre ting en gaver".
|
|
|
#48 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Jeg jobber i barnehage og synes det er måten å gjøre det på.
|
|
|
#49 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Har ikke personlig erfaring med dette, men ville sett det som naturlig at man ikke ga gave i en slik bursdag.
|
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg tror jeg hadde hørt på ønsket om å ikke ha med gave, men levert gaven på et annet tidspunkt. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Bursdagsfeiring i barnehagetiden? Høres litt rart ut, ikke vanlig her iallefall. Har faktisk aldri hørt om det... |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Har heller aldri vært borti bursdagsfeiring i barnehagetiden. For småttiser er det jo genialt, og forsåvidt for oss voksne også. Jeg ville sendt med gave selvom jeg ser argumentene for at man ikke bør blande inn gaver ved tvungent oppmøte. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
maler
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Når jeg tenker meg om, har mine unger vært i et par sånne bursdager. Uten gave. Men da har vi ikke fått noen invitasjon heller, det bare står på planen at vi skal til xx for å feire xx bursdag, og det har jeg ikke oppfattet som gavemateriale.
|
|
|
#54 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg vurderte å spørre om avdeligen ville. Vi bor rett ved siden av. Men landet på at det med gavene ville blitt dumt for noen kanskje. Og feil om noen barn stikker seg frem, ved å ha bursdager i barnehagetiden. Så ble altså ikke sånn her. Men om jeg skulle gjennomført det, var tanken at det ikke ble gaver. Ville forberedt jr på det.
|
|
|
|
#55 |
|
Ekvilist
|
Vi synes det var hyggelig å kunne invitere hele avdelingen, framfor bare å invitere noen få. Det er gjerne slik at noen få aldri opplever å få en invitasjon på plassen sin i barnehagen, eller i postkassa. Det synes jeg er trist å tenke på. Vi hadde ikke hatt anledning til å invitere alle på avdelingen hvis ikke vi hadde valgt å ta det i barnehagetiden. Dessuten syntes vi det var gøy å kunne bidra til en annerledes barnehagedag for barna, og de ansatte. Dette ble selvsagt diskutert med de ansatte i forkant. Det var veldig hyggelig, synes jeg.
|
|
|
#56 |
|
Helt konge
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Hvis det er å stikke seg frem å invitere avdelingen på besøk, ja da har vi syndet mange ganger. Vi har hatt flere bursdager, sommerfest og avsluttningsfest da de byttet barnehage og når eldste skulle begynne på skolen. Jeg har kun oppfattet det som positivt av både voksne og barn. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
anglofil
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Noen spurte hvorfor man skulle ønske å legge en bursdagsfeiring til bhage tiden og det har jo Irma gitt et utmerket svar på. Slike bursdager blir jo veldig inkluderende og det er flott. Det er barn som aldri finner noen invitasjon på plassen sin, desverre.
|
|
|
#58 |
|
|
Men, barnehagen godtar vel ikke at bare noen innviteres når lapp blir lagt i banehagen? Her er det alle eller ingen, ev bare jentene/guttene eller samme årskull, likt som på skolen.
|
|
|
#59 |
|
anglofil
|
|
|
#60 |
|
Etylbarbital
Ikke alle bhg har slike retninglinjer. I vår bhg er det snakk om å lage retningslinjer, men de har ikke kommet på plass ennå.
|
![]() |
|
|