Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vogn til noen som bor i fjerde etasje uten heis

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 22:22   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vogn til noen som bor i fjerde etasje uten heis

Jeg skal bli tante på nytt til våren (), og tenkte jeg skulle gjøre litt vognresearch for søstra mi. Det aner meg at det sikkert finnes Andre Forum med mer vogngale mennesker enn her, men jeg frekventerer ikke slike steder.

Så altså, vogna må parkeres i kjellerbod, så den må være grei å manøvrere og helst ikke veie et tonn, og gjerne ha en bag man kan drasse med opp til fjerde etasje. De har ikke bil, så den må oppføre seg pent på t-bane.

(Jeg har tilbudt henne å arve simoen vår, men hun har visst ikke så veldig lyst, kan ikke skjønne det!)

Hva velger man?

Gammel 31-01-11, 23:01   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn til noen som bor i fjerde etasje uten heis

Gratulerer med tantebarn på vei!

En hvilken som helst 3-hjuling er veldig lett å manøvrere i tillegg til at de fleste er ganske lette også.

Buggabo har stor bag, men jeg er ikke helt sikker på hvordan den er å bære.

Gammel 31-01-11, 23:03   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor i fjerde uten heis, med vognplass i kjelleren. Og vi har en TFK Joggster Twist. Det var veldig praktisk å enkelt ta av baggen og bære den (håndtak i skjermen på hardbagen). Den er lett å manøvrere (også inn/ut av buss). Det finnes nok lettere vogner, men den er stabil og har mange praktiske funksjoner. Nå kan man kjøpe multibag som kan brukes opp til ca 18 måneder, så slipper man å snu barnet etter bagperioden.

Bugaboo Cameleon er vel også praktisk for blokk/buss-folk men den har jeg ingen erfaring med.

Gammel 31-01-11, 23:04   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor slik, og er fornøyde med vår Teutonia Spirit S3, med softbag.

Gammel 31-01-11, 23:05   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En venninne hadde Bugaboo da hun bodde i fjerde uten heis. Hun var superfornøyd. Understellet tar veldig liten plass og bagen bærer man greit med seg på en arm.

Gammel 31-01-11, 23:07   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil tippe Bugaboo Cameleon vil passe perfekt. Om hun ønsker, kan hun ta bagen av understellet, og henge understellet sammenslått over skulderen og ta det med opp.

Når jeg hadde Bugaboo selv, tenkte jeg at det måtte være den ideelle vogn for de som bor i byen, og er avhengige av trikk/buss, og som må ha vogna opp flere etasjer.

Gammel 31-01-11, 23:12   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bugabooen er så lett at selv jeg bærer den. Setter man bøylen på bagen så er den veldig grei å bære, og den er veldig lett å klikke på/av understellet. Minsten på snart 9 måneder har fremdeles mye plass i bagen.

Gammel 31-01-11, 23:29   #8
Left
Passiv

Standard

Babyjogger City Elite. Den kan de bære opp etter sammenfoldingshempa, og med ungen på den andre armen uten problemer. :BTDT:

Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 23:31   #9
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hm, jeg har liksom ikke sett for meg søstra mi som en bugabooperson.

Gammel 31-01-11, 23:38   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hm, jeg har liksom ikke sett for meg søstra mi som en bugabooperson.

Jeg er ikke noen Bugabooperson. Men da jeg skulle ha en lett vogn, med svingbare hjul og stor bag, så oppfylte den flest kriterier.

Gammel 01-02-11, 00:02   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Bugaboo ja. Løftes enkelt overalt. Hvis det er snø kan man bare bære den.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 00:15   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Slenger meg på Buagaboo her. Den vogna er genial til sånt bruk.

Gammel 01-02-11, 22:47   #13
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Bugaboo
Vi bor i 3 etasje uten heis, jeg bærer den opp hver dag. Null problem.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 00:03   #14
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Vi også må ha vogn i boden og bære opp. Vi har teutonia mistral med mykbag. Mykbaggen er utrolig enkel å ta med opp.

Så har vi fått låne en gammel mistral i tillegg som vi har på balkongen slik at klumpen kan sove ute også. Det er det aller mest geniale vi har gjort to vogner og en mykbag

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 08:46   #15
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor også sånn og har hatt vogn med softbag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.