|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: HelgemenyVi har tenkt å kjøpe andebryst til middag i morgen, og jeg har tenkt å lage portvinssaus til, og så kanskje potetstappe med sellerirot i, og noen grønnsaker jeg ikke har bestemt enda. Spinatsalat, kanskje?
|
|
|
#3 |
|
Opp og ned
|
Sv: HelgemenyI kveld blir det pizza. I morgen blir det kylling, ris og salat med en eller annen god saus til. Vet ikke enda. Søndag blir det pølser på lekeland fordi datteren min skal feire der.
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: HelgemenyFerske reker med tilbehør i kveld i alle fall. I morgen runder jeg år og vi har bestilt bord på restaurant, uten barn.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: HelgemenyJeg er så sint på mannen fordi han forspiste seg sist vi hadde and for et par år siden. Det er så typisk når jeg lager treretters gourmetmåltid at han må hive innpå som om det var lapskaus ... Etter det har han ikke villet spise det.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: HelgemenyJeg har en hel kylling til tining. Den skal gnies inn med safran og annet, og stekes i leirgryte på en seng av grønnsaker og med masse hvitløk (4 stykk).
|
|
|
#7 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyVi skal ha rødt kjøtt. Av noe slag.
|
|
|
#8 |
|
nju nja njo
|
Sv: HelgemenyMannen skal lage indisk i morgen, en gryte av kylling, løk, tomater, ladyfingers og div. krydder. Søndag har vi huset fullt av folk og ikke nok sitteplasser så da blir det hjemmelaget pizza.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI kveld skal vi teste noe som ei venninne kaller "hot shots". Små tacotubs som er varma i ovn med en osteskive oppi. Går an å spise sivilisert da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: HelgemenyJeg har lyst på pizza idag. Kontoen er nesten tom, så økonomien bestemmer fyllet.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI dag er det varm bulgursalat med strimlet svinekjøtt, i morgen er det pizza og på søndag er det svinestek. Ikke så veldig spennende. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fru Jacobsen
Re: HelgemenyI dag skal vi ha spanske kjøttboller med masse basilikum og hvitløk og litt olje. Serveres med ris, soyasaus, søt chilisaus og kokt broccoli. I morgen har Mini fått bestemme middagen, og da blir det makaronigryte av fullkornsmakaroni med mager svinepølse, tomater og ostesaus i. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI dag blir det wok med quorn (vegetarisk alternativ) og ris eller eggnudler til. I morgen skal vi spise ute pga stefars bursdag.
|
|
|
|
#16 |
|
Tankefull
|
Sv: HelgemenyI dag blir det hjemmelaget bacon/ost hamburger med båtpoteter og rømmedressing. Gele og vaniljesaus til dessert. Kun burger og salat på meg som er lavkarbo.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: HelgemenyIdag blir det spaghetti med noe gammel tomatsaus fra fryseren - storebror er med kompis hjem, da spiser gubben og jeg rester. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: HelgemenyI dag skal vi ha gjester, og jeg skal servere kylling med dukka (nøtte/krydderblanding som smaker kjempegodt). Se evt. Andreas Viestads oppskrift på db.no, den ligger der. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: HelgemenySå bra du nevnte dukka. Jeg leste den artikkelen med stor iver, men nå hadde jeg glemt den ut igjen. Kanskje jeg skal lage det. Bruker du kyllingfilet? Har du noe saus eller dressing til i tillegg, eventuelt vinaigrette på salaten?
|
|
|
#20 |
|
X First Lady
Sv: HelgemenyI dag blir det sushi kjøpt på Mega |
|
|
|