|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#242 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Fisk, poteter og brokoli. Og så hadde vi jordbær etterpå. Nam! |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Sær og kresen
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Nakkekoteletter, stekt i ovn med hvitløk og ingefær, fløtegratinerte poteter, babygulrøtter og erter. Is og jordbær er rett rundt hjørnet.
|
|
|
#245 |
|
kamerat
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Vi hadde lammekarri med kokosmelk og cashewnøtter. Og bamsemums til dessert.
|
|
|
#246 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Vi har vært på hyttetur, og siste måltid der var en litt stor lunsj klokka to. Vi kom hjem sent på ettermiddagen og hadde ikke planlagt noen middag, men når jeg leste om alt det gode her så ble jeg sulten gitt. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Fårikål. Jeg satte den på før vi gikk søndagstur, så den fikk kokt seg skikkelig mør og "i stykker" sånn som jeg liker.
|
|
|
#248 |
|
Epikur
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?I går laget jeg kjøttkaker av 400 g karbonadedeig, 1 dl havregryn, i mangel av farris 1 dl lettmelk, 1 ts salt og litt kvernet pepper. Mikset sammen og stekte små runde kjøttkaker som jeg lot trekke i saus. Serverte med kokte poteter, gulrøtter og brokkoli. Og hjemmerørte tyttebær.
|
|
|
#249 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hva skal du har til middag i dag?
Vi lager også fårikål etter den oppskrifta, men kan ikke huske at det pleier å være så salt. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?I går spiste vi en treretters bestående av avocadosalat, indrefilet av okse med mandelpoteter og rotgrønnsaker + sopp i rognebærgele. Fransk sjokoladekake til dessert.
|
|
|
#252 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Jeg har noen teskjeer som SER helt vanlige ut, men de er faktisk VELDIG store. Jeg bare glemmer det i blant, siden jeg sjelden bruker så mye mål på ting.
|
|
|
#253 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Hva skal du har til middag i dag?I dag laget jeg middag av det jeg tilfeldigis hadde i skapet. Ble en kjempegod pastarett. Jeg vispet sammen egg, fløte, salt og pepper og vendte dette +en boks stekt, hermetisk kantarell i avsilt pasta. Hadde også i litt revet ost og rørte rundt. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva skal du har til middag i dag?Lammegryte, etter inspirasjon av en fransk lammegryte jeg fikk oppkrift på for noen år siden. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skal du har til middag i dag?
Ble det her også gitt! Tilberedt og bragt til døra av Szechuan New China Garden i Trondheim. Kom hjem fra Oslo og gadd ikke lage noe. Du verden så godt det var!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-10-06 kl 02:13. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hva skal du har til middag i dag?I dag blir det fiskekaker, poteter, broccoli, sopp og løk. Ja, også tror jeg at jeg hiver på aspargesene før de vandrer heden. Sist redigert av Harriet Vane : 02-10-06 kl 09:27. |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva skal du ha til middag i dag?I dag skal vi ha fiskegrateng a' la Findus (latskapen har fullstendig tatt overhånd her
|
|
|
#258 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva skal du ha til middag i dag?I dag har jeg tatt opp kyllingfileer og skal lage kyllingfrikase.
|
|
|
#259 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva skal du ha til middag i dag?Jeg laget "hva har vi i kjøleskapet" i dag. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skal du ha til middag i dag?
Samme her! Det er favorittmiddagen til lillesnuppa. Hun fikk det moset sammen med gulrøtter, broccoli, potet og en klatt med rømme, og åt en schwææær porsjon. Og egentlig synes jeg det er ganske godt selv også da.
|
![]() |
|
|