|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Jeg har det samme inntrykket, Filifjonka. AEG-en til mamma og pappa; av typen gedigen fryseboks-look med egen sentrifuge - ja den er 35 år gammel nå og går fortsatt som ei klokke. Eneste som har måttet byttes ut på den er det dumme plastlokket til sentrifugen, ringen som holder tøyet på plass.
|
|
|
#83 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?
Ting varte lenger før. Nå er de designet for å holde ut garantitiden. For eksempel er lyspærer designet for å brenne i 1500 timer, selv om det er laget pærer (av den gammeldagse typen med glødetråd) som hadde en levetid på 100 000 timer. De ble presset ut av markedet av et kartell med Osram og Philips i spissen.
|
|
|
#85 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Husk at antall omdreininger ikke helt forteller hele sannheten. Jo større trommelen er, jo større er kraften i omdreiningene. 1600 omdreininger på en 6kg trommel gir derfor ikke like god effekt som 1600 omdreininger på en 8kg trommel. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne har vi og bare toppmodellen som tar 9 kg.
|
|
|
#87 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruker av og til finvask 40' på ull som trenger litt mer vask, med ullvaskemiddel. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
www.bomulls.no
|
Nettopp. Vi fikk beskjed om at det vel kun var Miele som evt. kunne matche den, men med tanke paa pris saa slo Samsung Miele glatt. Og ja, den er virkelig STILLEGAAENDE. Har flere ganger maattet sjekke jeg ogsaa; satt jeg den virkelig paa!??
|
|
|
#90 |
|
trøtt
|
AEG og Electrolux er to sider av samme sak (samme fabrikk). Vår Elektrolux var i følge selger omtrent eksakt samme maskinen som AEG-maskinen som stod ved siden av.
Sånn hadde vi også!
|
|
|
#91 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er samme selskap ja. Om det er samme fabrikker vet jeg ikke helt. Selv for AEG o.l. vil jeg vel tro at mye av produksjonen nå skjer i Asia, eller i øst-europa. Man har her ofte produsenter som kan produsere for flere selskaper. De har ingen design av produkter selv, men leier ut produksjonskapasitet ganske enkelt.
Gamlingene hadde også. Ble vel ca. 20 år gammel før noe rett og slett rustet i stykker innvendig etter en liten lekasje fra en slange.
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Bosch og Siemens er forøvrig også samme merke. Sånn mens vi snakker om det. |
|
![]() |
|
|