Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 23:46   #361
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg skjønner at terskelen for å kalle noe mobbing er forskjellig, men hadde dere f.eks. behandlet en fanatisk kollega på samme vis som her inne, alle mot en, mener jeg?

Hva skulle man ha gjort da? Delt seg i to og sørget for at halvparten av de som deltok i diskusjonen var enig med hanhun slik at hanhun ikke stod alene? Sorry mac, det blir helt feil. Kommer man med sånt piss, og i tillegg ikke tar til seg gode argumenter så fortjener man det som kommer.

Gammel 09-02-11, 23:47   #362
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at terskelen for å kalle noe mobbing er forskjellig, men hadde dere f.eks. behandlet en fanatisk kollega på samme vis som her inne, alle mot en, mener jeg?

Jeg synes du misser poenget i at det er ikke kun fanatismen i seg selv som er problemet, men at Venhild seilte under falskt flagg fra første stund, og ikke innrømte dette før torsk påpekte det. Det er ikke en uskyldig, bekymret mor det her, altså.

Og å overføre en diskusjonstråd på et internettforum til arbeidsplassen er vagt søkt, men okei. Ja, om en av mine kollegaer hadde prøvd å snike seg inn via løgn for å spre usannheter, hadde jeg ikke følt for å stå på hans/hennes side for syns skyld fordi det er litt trist å bli ferska i svindel når de tohundre andre kollegaene sa h*n i mot. Nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:47   #363
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes du misser poenget i at det er ikke kun fanatismen i seg selv som er problemet, men at Venhild seilte under falskt flagg fra første stund, og ikke innrømte dette før torsk påpekte det. Det er ikke en uskyldig, bekymret mor det her, altså.

Og å overføre en diskusjonstråd på et internettforum til arbeidsplassen er vagt søkt, men okei. Ja, om en av mine kollegaer hadde prøvd å snike seg inn via løgn for å spre usannheter, hadde jeg ikke følt for å stå på hans/hennes side for syns skyld fordi det er litt trist å bli ferska i svindel når de tohundre andre kollegaene sa h*n i mot. Nei.

Gammel 09-02-11, 23:47   #364
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Og om en etablert fp-kollega hadde slike synspunkter hadde det nok også blitt en litt annen tone, selv om vedkommende garantert hadde fått skapet sitt flytta til der det hører hjemme. Dette kan ikke sammenlignes med en kollega, det kan sammenlignes med en pågående selger eller svovelpredikant som nekter å forlate rommet.

Gammel 09-02-11, 23:48   #365
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er formuleringen rundt dette med å beskytte våre kvinner og døtre, der de sitter så sarte og vakre i hvalpefettet med all omsorgen inntakt som jeg ikke greier å forestille meg at noen kvinne ville vært istand til å smøre ihop.

Jeg scrollet litt hit og dit, og klarte å lese dette som Kattas innlegg. Det ble veldig feil! Men sånn ellers er jeg selvsagt enig.

Sitat:

Og ikke minst legger jeg merke til at han forsvant da det ble spurt om han kommer til å ta til etterretning at påstandene hans er motbevist - og han ble spurt om han stanser propagandaen eller ei.

Jeg venter tålmodig på svar på disse spørsmålene mine. Jeg synes Venhild/Venhulk var forholdsvis aktiv fram til dette, og er litt skuffet over at det ikke har kommet noen tilbakemelding. Jeg synes oppriktig at det hadde vært interessant å få et direkte svar på om Venhild/Venhulk fortsatt tror at 11 personer i Norge er varig skadet som følge av HPV-vaksinen, og at 20 personer i Amerika er døde som følge av den.

Gammel 09-02-11, 23:51   #366
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men det synes jeg ikke er en riktig sammenligning. Jeg synes Teo sin, om at noen hadde møtt opp på RVs årsmøte og kommet med rasistisk propaganda fra talerstolen under "Fritt ord"-punktet er tilsvarende. Forhåpentligvis hadde man hatt noen som diskuterte saklig, inntil en viss grense, men det hadde helt sikkert kommet buing, latter og piping.

Jeg hadde ikke syntes det var mobbing heller.

Når det er sagt så synes jeg det er bra uansett at man tar til orde for at man vurderer oppførselen til forumet og at det hører med i en tråd hvor folk har vært skarpe.

Gammel 09-02-11, 23:51   #367
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg synes ikke Pida er helt på jordet, jeg. Venhild er det. Tråden er startet på feil grunnlag og siden hun linker til er det helt greit å plukke i biter. Derimot vil jeg si at mange innlegg i denne tråden er skrevet kun for å drite ut, og dermed mobbe.

Nå tror jeg ikke dette skader Venhild (i den grad vedkommende har fortsatt å lese her etter at tråden tok av), men jeg synes det er et tankekors at så mange hiver seg på og driter ut i flokk. Da tenker jeg slett ikke på saklige innlegg som argumenterer mot.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:53   #368
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Dette er vel strengt tatt en som ikke kommer inn her for å bli en del av et nettsamfunn, men for å spre sine egne meninger uten vilje til å hverken lytte til argumentasjon, eller å komme opp med gode argumenter. Så, nei, dette er ikke et medlem jeg klarer å se bli hverken mobbet eller sjikanert. Når noen utgir seg for å være noe annet enn det de er, så er de uærlige, og kan ikke regne med å bli behandlet med respekt. At andre nykommere har fått en røff start i det siste er jeg helt enig i.

Men hvis man virkelig ønsket å nå frem til HI, og forsøke å påvirke hans eller hennes oppfatning av saken, tror dere virkelig at massiv latterliggjøring er veien å gå? At Venhild nå går hjem og tenker seg om, nå som noen endelig fortalte henne hvor dum hun egentlig er?

Utviklingen i denne tråden er rett og slett litt barnslig, synes jeg. Man konstruerer nærmest en ytre fiende og bruker denne anledningen til å styrke det gode fellesskapet her på FP. Her er vi jo alle så oppvakte, kritisk tenkende og kildebevisste, heldigvis. La oss nå endelig kvitte oss med de som ikke kan reflektere på samme nivå som oss selv.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:55   #369
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Hysterisk dårlig argumentasjon er jo underholdende, jeg skal ikke nekte for det. Problematikken slik jeg ser det er vel først og fremst at Venhild muligens oppdager en viss prosentandel av egne logiske brister, og sørger for å endre argumentrekke og tette igjen åpenbare mangler før neste internettkorsfarerreise.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:56   #370
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde vi hatt tak i denne personen i RL ville det ihvertfall ikke vært planer om å slippe diskusjonen før den nettsiden var vekk altså.

Vi? Hvem vi?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:59   #371
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ikke refleksjonsnivået eller mangel på sådanne som er problemet, problemet er jo at Venhild/Venleif kom på FP for å verve folk til Saka under falsk flagg, i boken om AKP (-ml) fortelles det om lignende tildragelser, "det er helt sant, det sto i denne plamfletten, som jeg har stensilert opp!"

En rookie som bare hadde gått på limpinnen, feks som hun søte i min barselgruppe som lurte litt på om det var sant det med MMR og autisme, møter man selvsagt på en annen måte. Er du ikke enig? Vi er nok litt selvgratulerende her på FP, men jeg er utroli glad for at vi forsøker å ha et rimelig faktaorientert forum.

Gammel 10-02-11, 00:04   #372
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppfatter ikke det som om det er en massiv utdriting her. Det er flere som har brukt tid på å forfatte gode svar, og til å finne fram til linker og andre kilder enn det Venhild henviser til. At vedkommende får alle mot seg sorterer ikke under mobbing i mitt hode. At noen fjaser i en slik tråd er ikke ensbetydende med mobbing i mitt hode. Jeg synes, som sagt, at det er stor forskjell på et nytt medlem som starter forumkarriæren som en oppdiktet persom enn slik de fleste av oss har kommet inn hit; for å ha et sted å diskutere, lære ting, bli kjent osv. Når man har en slik agenda som Venhild har må man tåle å møte motbør. At noen nye medlemmer får kommentarer fordi de bruker råsa font eller har mange skrivefeil, skriver dialekt etc. er noe helt annet, og en slik velkomst synes jeg ikke noe om.

Gammel 10-02-11, 00:07   #373
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det kommer litt an på. Jeg ville ikke tatt imot dette tullet her fra en kollega heller nei. Og ja, jeg er i stand til å si fra så man får med seg poenget utenom forum også. Men var det en kollega så ville jeg forsøkt å enes om å unngå dette temaet. Og de aller fleste andre temaer som ikke er noe poeng å diskutere fordi vedkommende ikke ville vært mer interessert i min mening enn jeg i hans mening. Ene og alene fordi man må ha noen ting man greier å la ligge for å få gjort det man er lønnet for. Var det ikke mulig å legge ballen død så ville jeg ikke veket unna en lignende diskusjon på jobben nei.

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi? Hvem vi?

Vi smilefjes. :ikke helt god selv:

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:08   #374
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, jeg heter Mindy, og jeg er en mobber, tydeligvis.

Jeg må innrømme at jeg muligens ville blitt like fjasete om jeg hadde en kollega som hadde samme standpunktet, og sunn fornuft ikke virket. Da hadde jeg forsøkt humor for å forsøke å få fram poenget. Forøvrig synes jeg at fjasingen har gått litt sånn på egenhånd mellom argumentene. Det er vel svært få som siterte HI og svarte med fjas? De ble mer litt sånn at folk ignorerte HI og fjaset seg i mellom.

Jeg synes det er ganske ok når det kommer noen under falsk flagg og Prer desinformasjon. I en tråd hvor et menneske kom og spurt om råd er jeg enig i at fjaset hadde vært upassende.

Gammel 10-02-11, 00:09   #375
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har da forøvrig fått motbør både her og der på fp den siste tiden og kan dermed avkrefte fullstendig at man er fredet fra å få kjeft så hatten passer bare fordi man altså har et par titusener med innlegg. Så nei. Det er ikke annerledes om man er kjent her fra før. Er folk rasende, hylende uenige så får man gjerne vite det.

Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:19   #376
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne godbiten av ein tråd har jammen gått meg hus forbi! :furte:

Må visst lese heile tråden, ser eg.

Gammel 10-02-11, 00:22   #377
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobbing? Sarkasme? Meningsutveksling? "Som du roper i skogen får du svar..."

Hva forventer man når man med brask og bram kommer inn på ett forum - fortrinnsvis bestående av foreldre og sprer skremselspropaganda om en vaksine som er diskutert opp og ned i mente? *og jeg er fremdeles usikker* (slow?)

Min første reaksjon når jeg leste HI var irritasjon, men så ser man jo etter få minutter oppegående/årvåkne forumister som kommer med noen kritiske spm. Vedkommende kom hit med en hensikt å få igang en diskusjon - og det fikk h*n - like it or not.

Datteren min er 11 år - og ja, jeg er i tenkeboksen - skal / skal ikke. Jeg velger å tro at helsemyndighetene mener at dette er riktig, jeg ønsker å minske risikoen for at min datter skal utvikle livmorhalskreft, men så har man alle advarslene - og jeg kjenner at innlegg som HI her serverer gjør meg mer irritert enn opplyst.

Jeg har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet som tilbys barn i Norge- tiltross for "advarsler" om at f.eks. MMR kan lede til autisme. Dumskap? Uvitenhet? Javel! Da trenger jeg å bli opplyst med konstruktiv informasjon - gi meg den informasjonen på ett ærlig og riktig grunnlag. *hmfr*

Gammel 10-02-11, 00:26   #378
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke venhild er dum, jeg tror hun øynet en ny "menighet".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:31   #379
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tror ikke venhild er dum, jeg tror hun øynet en ny "menighet".

Ja, det gjekk jo skikkelig bra!

Gammel 10-02-11, 00:33   #380
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har da forøvrig fått motbør både her og der på fp den siste tiden og kan dermed avkrefte fullstendig at man er fredet fra å få kjeft så hatten passer bare fordi man altså har et par titusener med innlegg. Så nei. Det er ikke annerledes om man er kjent her fra før. Er folk rasende, hylende uenige så får man gjerne vite det.

Det er sikkert feil. Det er sikkert annerledes. Poenget var at det ikke innebærer fredning om man er kjent fra før.

Og det bør det ikke heller. Sånn bortsett fra at jeg ikke kan fatte at noen kan være uenig med meg da. Oss. Vi.

Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.