Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Camping-plasser Østfold/Vestfold

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-11, 15:34   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Camping-plasser Østfold/Vestfold

Vi er skikkelige nybegynnere på dette altså, men vurderer nå om vi skal bli campingvognturister. Vi har lyst til å ha den stående fast vår/tidlig høst-sesongen, og kjøre med den i sommerferien. Altså ser vi etter en campingplass vi kan bruke som base, og som ideelt sett er halvannen time fra hjemplassen. Østfold går greit, og deler av Vestfold skal også gå bra.

Vi ønsker et sted hvor det er andre barn, bademuligheter (som i sjø) og helst et sted som ikke er altfor nedslitt, eller alt for dyrt.

Forslag?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:04   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camping-plasser Østfold/Vestfold

Hva med en av campingplassene i Strømstad? Det er jo ikke lange stubben fra Østfold. Seläter camping er helt ok, forholdsvis billig, gåavstand til strand - men ikke veldig fancy fasiliteter på selve plassen. De har også hytter til utleie. Kort vei til Strømstad, Nordby shoppingsenter, sjøen og Daftö med badebasseng og masse aktiviteter for barn. (Så vidt jeg har skjønt kan man bruke Daftö selv om man ikke bor der hvis man betaler noen kroner, men det er jeg ikke helt sikker på.)

Gammel 12-02-11, 16:08   #3
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Larkollen?

Gammel 12-02-11, 16:11   #4
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg så på Strømstad ja, det er innenfor akseptabel avstand. Sjekker mer ut der. Jeg så på et sted som het Lagunen, der kunne man bestille vår og høstsesong, det tror jeg hadde vært perfekt til vårt bruk. Litt usikker på hvordan stedet er.

Gammel 12-02-11, 16:14   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lagunen ser også veldig fint ut, ligger nok en del høyere i pris enn Seläter. Og vanskeligere å få plass. Man kan ha campingvogna på Seläter om vinteren også, men da kun som oppbevaring - ikke bruksplass. Tror man betaler 500,- eller noe sånt for å ha den stående der om vinteren.

Gammel 12-02-11, 16:20   #6
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Generelt er vel problemet, i øst som i vest, å finne et sted som faktisk har ledig fastliggerplass og som ikke betyr at du får plassens absolutt mest ugunstige plassering: solløst, trangt, osv? Med mindre man da er interessert i betale et sted 50 og 100 tusenlapper for å overta en eksisterende leiekontrakt fra en person som skal flytte på seg.

Men kan jo anbefale Stora Lee i Aremark. Helt inntil svenskegrensen, den er faktisk grense også for campingplassen. Flotte sanitærforhold, barnevennlig, gode bademuligheter, (og fiskemuligheter/kanopadlingsmuligheter), plasser i terrasser med utsikt. Ca 10 tusenlapper for en sesongplass, inkl overvintring av vogn. Men om noe er ledig? Aner ikke! En telefon til 88 00 43 87 kan sikkert avklare akkurat det.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:22   #7
Krem

Standard

Er det langt fra campingplassen til vannet? På Seläter altså?

(Hmm.. Burde kanskje kjøpe vogn først og, når jeg tenker etter.. )

Gammel 12-02-11, 16:29   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sendte deg en prikk om en plass, men der er ikke fasilitetene særlig å skryte av.
Leste litt raskt, ser du ønsker et sted som ikke er så veldig nedslitt, da er kanskje ikke det plassen.
Vi reiste rundt og tittet før vi bestemte oss

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:44   #9
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Vøra, Sandefjord. Fint å bade og masse kæmpingturister.
Mannen sier Ula (mot Larvik). Han er den lokalkjente. Tipsene er basert på opplevelser 20-30 år tilbake tid.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:47   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var her http://www.solplassen.no/ hver eneste sommer fra jeg var 1 år til jeg var 14 år. Vokste i praksis opp her, og har utrolig mye fine minner... Denne campingplassen ligger rett utenfor Stavern.
Det er en liten strand her, og det er også bademuligheter andre steder rundt plassen. Jeg har ikke vært der på noen år nå, men beliggenhet og fasilitene sånn jeg husker det, var bra standard.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:54   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sandefjord, vesterøya
langeby.no veldig fint!!!
En km fra Vøra, men fiiiinere

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 17:33   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Er det langt fra campingplassen til vannet? På Seläter altså?

(Hmm.. Burde kanskje kjøpe vogn først og, når jeg tenker etter.. )

Nei, det er gåavstand til stranden. Eller kort kjøreavstand. Man må over bilveien fra campingplassen, og et lite stykke videre. Fordelen ved at det ikke ligger helt ved vannet er at det blir litt mindre vind på campingplassen. Vi valgte Seläter i påvente av plass på Daftö, men droppet solgte campingvogna før vi kom så langt. Som nevnt i tråden så er hovedproblemet med å skaffe seg vogn å få seg en ok plass. På Seläter fikk vi plass umiddelbart, vi fikk også velge mellom flere ulike plasser. Da var vi vel der rett før sesongstart mener jeg å huske.

Gammel 12-02-11, 21:55   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vogna vår på Vestfold sin fineste plass (er min mening i alle fall). Det er Oddane Sand i Nevlunghavn. Mølen som nærmeste nabo som er et flott og spennende turområde for store og små. Det går også flott kyststi begge veier fra campingen. På Oddane Sand er det den flotteste stranden jeg vet om i Vestfold i alle fall. Det kan være vanskelig å få plass der, men om en ikke har så stor vogn hvis dere har kjørevogn så er det ikke umulig. Fordelen med Oddane Sand er også at den har åpent fra 6.april til 15. september. De aller fleste andre campinger i Vestfold har bare sesong fra 1.mai-1.september.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 22:27   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her er det fint.
10 minutter fra Årjäng.
Det er jaggu bilde av vogna mi og. Åhhh som jeg gleder meg til sommeren.

Lite folk. Stille og rolig. Masse barn. Helt greie sanitærforhold og billig.

Gammel 13-02-11, 01:14   #15
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Skallevold og Furustrand er flotte campingplasser i Tønsberg (Vestfold). Har aldri bodd der selv, siden jeg er oppvokst i området, men det er fantastiske beliggenheter i alle fall. Det er fine plasser på Nøtterøy også.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.