|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Twintip-ski, hjelp!For et par uker siden fikk jeg prøve å stå på twintipski i trekket, og det føltes helt fantastisk! Bindingene var midtmonterte, det føltes i hvertfall sånn, så skiene virket så korte og lette å kontrollere
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Twintip-ski, hjelp!Det er utvilsomt mye å velge i der ute, men kanskje litt tilleggsinformasjon hadde vært på sin plass. Har du stått mye på ski før? Hva har du stått på før du prøvde disse twintippene? høyde/vekt? (sånn ca, iallefall |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Twintip-ski, hjelp!Hehe fjortis og skogspudder ja
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Twintip-ski, hjelp!Nå er jo dette med valg av ski noe som avhenger av mange ting(bruksområde, ferdigheter, preferanser...), men jeg kan jo ta mine ski som eksempel. Jeg kjøpte ett par K2 wayback 174 cm med radius 22m, til topptur og bakkebruk. Jeg er storfornøyd, den flyter greit i pudderet og er veldig behagelig i bakken. Før dette har jeg bare stått på leieutstyr eller gammelt ræl fra seint 80/tidlig 90-tall, pluss en episode med telemarkski som vi forbigår i stillhet.. Reine bakkeski bør kanskje ha en smule mer innsving, og trenger ikke være så breie som waybacken (88mm under foten). Det beste er egentlig å prøve noen ski, og se hva du liker. Eventuelt gå innom en sportsbutikk med godt rykte, og spørre noen med mer erfaring og ekspertise enn det jeg har å by på |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Twintip-ski, hjelp!Hva er forskjellen på twintip og carving? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Twintip-ski, hjelp!Twintip har da skitupp både foran og bak, og har nesten like lang bakski som forski. Dette gjør det lettere å kjøre baklengs (og det er viktig å kalle det "kjøre switch" |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Twintip-ski, hjelp!Ah, I see. Takk! |
|