|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
ADHD og kostholdHåper flere med diagnose kan fungere med endret kosthold. Brannfakkel!
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: ADHD og kostholdLitt av problemet er jo nettopp det å holde seg til et opplegg som andre har satt opp. Så det er jo vanskelig/omtrent umulig å gå på streng diett på sikt. Men for barn som har voksne som kontrollerer matinntaket er det nok enklere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
superbruker
|
Sv: ADHD og kosthold
Eh, hvorfor skulle dette være en brannfakkel?
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: ADHD og kostholdJeg er litt nysgjerrig, men samtidig så vet jeg at ting ikke nødvendigvis er så enkelt.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje fordi at selv om de fleste ikke betviler kostholdets betydning for slike lidelser, så er det ganske ekstremt å kun servere kylling, frukt og ris? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: ADHD og kostholdHva gjør man med de barna som faktisk ikke har godt av en slik diett, vektmessig?
|
|
|
#7 |
|
superbruker
|
Sv: ADHD og kostholdDet er da ikke meningen at man skal ha et kosthold med bare hvitt kjøtt, ris, frukt og grønnsaker. Man skal kutte ned og så sakte innføre et og et produkt for å se hvordan man reagerer. Til slutt vil man sitte igjen med flere ting man kan spise.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Årsaken til dette kan jo være medisinene som er kjent for å fungere som slankekur for enkelte. Jeg tror ikke de er bedre for kroppen enn mager mat. Tvert i mot. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Mye fett, kokosolje og meierismør, omega-3 osv. Smoothies.
|
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: ADHD og kostholdJeg kan ta mellomste gutten min (igjen).
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg bruker endel fett, og alle tar Eye-q.
|
|
|
#12 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: ADHD og kostholdStek kyllingen i mye kokosfett eller smør, la han få rømme på (om han ikke skal unngå melk i dietten). Det blir mettende og gir stabilt blodsukker.
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Jeg ville ikke under noen omstendighet sagt at de medisinene er snillere for kroppen enn normal sunn mat (selv maten skissert i denne dietten). Disse medisinene er på overvåkningslisten og kommer alltid til å være det. Mange går ned i vekt på medisiner, så om han ikke gjør det med disse så tror jeg ikke at en mager diett er noe problem heller, for å være ærlig. Matlysten med og uten medisiner er ofte som natt og dag, og jeg har tilgode å høre om noen som ikke merker noe til dette. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: ADHD og kostholdJeg syns dette er kjempe spennende, dette med kosthold/diett altså. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hvis det altså var en sjanse for at det kunne hjelpe han, slik at han ikke trengte medisinene? Sist redigert av m^2 : 17-02-11 kl 17:26. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ADHD og kostholdHer går storebror på gluten og melkefri diett etter kontakt med en DAN lege. Geir Flatabø. DAN= Defeat autism now.
|
|
|
|
#17 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: ADHD og kostholdJeg synes det er utrolig flott at det forskes på kosthold til forhold til bokstavdiagnoser og har selv sett barn med autisme som får en bedre hverdag med nytt kosthold. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: ADHD og kostholdDet som er litt tricly er atnen matreaksjon trenger ikke komme med en gang. Vist man får. Seg litt gluten melk og sukker hver Dag merker ikke de fleste mye reaksjon på det fordi hode er i en konstant "påvirkning". |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Fordi mat er følelsesladet, det er personlig, det er kultur, det er sosialt fellesksap. Mange ting viklet inn i hverandre, og fordi folk har en tendens til å tenke slik:
Folk forenkler på en slik måte og avviser dermed hele greien. Å over en periode på fem uker bare spise grønnsaker, kylling, kalkun, ris og frukt, er ikke så fryktelig ille altså. Og så innføre gradvis en og en ting for å finne ut hva som må elimineres av dietten. Jeg synes faktisk at den 5-ukers-dietten er fantastisk mye bedre enn kostholdet mange barn faktisk har.
|
|
|
#20 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: ADHD og kostholdGodt ressonert, DM.
|
|
![]() |
|