Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kalkulator - what to choose?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 14:48   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalkulator - what to choose?

Jeg har mistet kalkulatoren min, HP 19 Bii. Jeg er helt fortvilet, for der lå jo alle formlene som jeg har plottet inn de siste ti årene. For å gjøre det hele enda verre så er ikke kalkulatoren lenger i salg.

Hvilken kalkulator bør jeg gå over til da? Jeg har vært rundt på huset og sett, men alle kollegaene mine bruker 19BII, så her var det ingen inspirasjon å hente. Hva bruker dere andre? Hva er det som har overtatt etter 19BII?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:56   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalkulator - what to choose?

Hva slags jobb har du?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:02   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en 17BII+, det var en av de som ble anbefalt på BI.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:27   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hva slags jobb har du?

Finans. Bruker mest excel, men det blir en del klussing på kalkulator også.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har en 17BII+, det var en av de som ble anbefalt på BI.

Det er lillebroren til 19BII? Kan du legge inn formler på den?

Gammel 17-02-11, 19:30   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er lillebroren til 19BII? Kan du legge inn formler på den?

Ja, jeg la inn hele pensum før eksamen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:31   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Hm. Takk for tips, jeg skal titte på den.

Gammel 17-02-11, 20:43   #7
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sjekke Ebay kanskje hvis de ikke er tilgjengelig lengre og man kjenner den godt fra før og har den som favoritt ;-)

Gammel 17-02-11, 21:00   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har den. Et eller annet sted. Men jeg bruker den ikke, fikk en enklere variant da jeg begynte i nåværende jobb. Har sant å si ikke brukt den siden jeg gikk ut av høyskolen. Problemet er at jeg aner ikke hvor den er. Men er du interessert hvis jeg skulle klare å spore den opp? Den har vært gjennom tre flyttinger på denne tiden, men jeg vet jeg har sett den her et sted.

Gammel 17-02-11, 21:06   #9
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Ellers finnes noen av HP sine kalkulatorer implementert som Windows-programmer, samt til iPhone og Android.

Dog, er det noe man bruker mye blir det ikke like praktisk kanskje....

Ser ellers det er 19BII ute på Finn.no...

Gammel 17-02-11, 21:38   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg har den. Et eller annet sted. Men jeg bruker den ikke, fikk en enklere variant da jeg begynte i nåværende jobb. Har sant å si ikke brukt den siden jeg gikk ut av høyskolen. Problemet er at jeg aner ikke hvor den er. Men er du interessert hvis jeg skulle klare å spore den opp? Den har vært gjennom tre flyttinger på denne tiden, men jeg vet jeg har sett den her et sted.

Ja, jeg er absolutt interessert i å kjøpe om du finner den!

Jeg har sett de har den på amazon og denslags også, men tenkte først at det er litt klønete sånn i forhold til å få jobben til å betale for den. Men det kan være det kan la seg gjøre altså, å kjøpe en brukt en. Jeg leste om HP-appen til iPhone, men det er liksom ikke helt det samme. :knirk:

Gammel 17-02-11, 21:42   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Da skal jeg se etter den. Blir nok ikke før over helgen da jeg reiser bort i morgen. Og, eh, minn meg på det om jeg skulle glemme det da.

Gammel 17-02-11, 21:46   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Da skal jeg se etter den. Blir nok ikke før over helgen da jeg reiser bort i morgen. Og, eh, minn meg på det om jeg skulle glemme det da.

Will do! Supert!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.