|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan hjemmelaget potetmos (rotmos) fryses?Jeg har laget hjemmelaget potetmos med blomkål og kålrot i dag. Jeg ser at jeg mildt sagt har laget rikelig. Det er nok til minst 3 middager. Kan jeg fryse dette eller blir det rart i konsistensen når jeg tar den opp? Den inneholder kun poteter og grønnsaker. Den skal være litt smør og en fløteskvett i den også, men det har jeg ikke hatt i enda. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Kan hjemmelaget potetmos (rotmos) fryses?Kokte poteter har jeg hørt at blir rart i konsistensen hvis man fryser det. Men det er jo bare å prøve å fryse halvparten og se hvordan den blir - hvis dere uansett ikke rekker å spise den opp før den blir dårlig, så har du jo ikke noe å tape.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan hjemmelaget potetmos (rotmos) fryses?Eg fraus ned heimelaga potetstappe ein gang, og tinte den i mikro (i eit desperat øyeblikk). Resultatet frister absolutt ikkje til gjentagelse. Det smaka og føltes meir som mikrovarma tapetlim. Uten at eg har noko spesiell erfaring på akkurat det området.
|
![]() |
|
|