Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tur til Legoland og sære matbehov, hvordan løse dette?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 15:26   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Tur til Legoland og sære matbehov, hvordan løse dette?

Hva slags mat får man kjøpt i parken? Hva slags spisesteder finnes rundt parken?

Å vite litt om mat som er å få kjøpt vil gjøre en tur betydelig lettere, så jeg er takknemlig om noen kan hjelpe meg på vei. Kjekt å vite om man bør ha med egen mat og slikt.

Gammel 20-02-11, 15:31   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tur til legoland og sære matbehov, hvordan løse dette?

Jeg vet ikke hva slags spesielle behov det er snakk om (allergier mot veldig mye?), men her er en liste over spisesteder i Legoland:
http://www.legoland.dk/da/Oplev-LEGOLAND/Mad-og-drikke/
Det burde være mulig å finne noe for de fleste der tror jeg.

I Billund forøvrig er det elendig utvalg av restauranter, bare pizza og kjipe gatekjøkken. Sånn var det ihvertfall da vi var der for halvannet år siden. Men det er endel hoteller, som antagelig også har restauranter det går an å spise på. Det er også spisesteder på det store badelandet Lalandia rett ved.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 15:38   #3
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne tenke meg en vegetarrestaurant og generell sunn mat med stort fiberinnhold, lite søtt og fett. Tallerkenen skal ikke være dekket av et digert kjøttstykke med litt grønnsaker for syns skyld. Erfaringen min er at det er vanskelig å finne og best å spise hjemme, men selv jeg innser at man ikke kan holde seg hjemme hele tiden.

Vanlig norsk mat man får kjøpt er vanligvis lite fiberrikt og salaten er sjelden nylaget. Tenker meg at det ikke er særlig bedre i Danmark.

Gammel 20-02-11, 15:40   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Hvor stor er parken sammenliknet med Dyreparken i Kristiansand?

Gammel 20-02-11, 15:41   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mange spisesteder med buffet-tilbud i Legoland; jeg syntes generelt de hadde et greit utvalg av grønnsaker (større enn i Norge), og det meste var nylaget og innbydende.

Gammel 20-02-11, 15:43   #6
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er mange spisesteder med buffet-tilbud i Legoland; jeg syntes generelt de hadde et greit utvalg av grønnsaker (større enn i Norge), og det meste var nylaget og innbydende.

Puh!

Gammel 20-02-11, 15:45   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bedre mat i Legoland enn i Dyreparken (der maten er helt grusom).

Gammel 20-02-11, 15:52   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er bedre mat i Legoland enn i Dyreparken (der maten er helt grusom).

Det er jammen bra, for maten i Dyreparken kan bare spises en gang annen hvert år. Det er begrenset hvor stort matlager man skal drasse med seg..
Ellers, er det lett å spise rett i området rundt Legoland? Jeg har ikke vært i Danmark på mange år og er helt desorientert, aner ikke hva som befinner seg i nærheten av Legoland.

Gammel 20-02-11, 15:55   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke maten i Legoland er veldig mye bedre enn i Dyreparken.

Generelt sett er det standard parkmat, og det er hverken spesielt sunt eller godt.

Gammel 20-02-11, 15:55   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

I Dyreparken er det best å ha med seg mat. Utrolig at en sånn stor familiepark ikke ser verdien av å ha noen ordentlige spisesteder med sunn og god mat.

Jeg syns fortsatt maten i Legoland var mange hakk over Dyreparken. Vi spiste bl.a. i borgrestauranten (Knight's Table).

Gammel 20-02-11, 16:10   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utrolig at en sånn stor familiepark ikke ser verdien av å ha noen ordentlige spisesteder med sunn og god mat.

Hva slags mat hadde du ønsket at de hadde hatt?
Jeg er der ofte og synes ikke det er så vanskelig å finne ok mat der...

Gammel 20-02-11, 16:16   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg syns maten der generelt er dårlig og altfor dyr i forhold til kvaliteten. Vond pizza, udelikate buffeter der maten har stått på varmeplater altfor lenge, kjedelige bakervarer, alt det "vanlige" som treige pølser og burgere ... Kikket faktisk på sidene deres nå, og så at de hadde fått noen nye spisesteder (blant annet ett med brød, salat og nypresset juice) siden jeg var der sist, så kanskje de har skjerpet seg.

(Jeg har vært mye i Dyreparken tidligere, og har virkelig spist mye der jeg kunne vært foruten).

Gammel 20-02-11, 16:18   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes mattilbudet i Dyreparken har bedret seg de siste årene. I Legoland i fjor synes jeg det var mye samme greiene som for 15 år siden.

Gammel 20-02-11, 16:20   #14
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

LEGOland har siste år skiftet eier, og eies faktisk ikke av LEGO-konsernet lengre, de bare leaser bort navnet. I følge våre danske danske kontakter har ikke standarden i parken akkurat økt etter dette.

Generelt betyr også MAT for Knud Danske det samme som KJØTT. Mye kjøtt, og helst svinekjøtt. Og rikelig med fet saus, selvsagt. Selvfølgelig finnes det unntak, jeg tror det er like mange vegetarer i Danmark som i Norge og tilgangen på gode grønnsaker er i alle fall ikke dårligere enn hos oss. Men de er en liten del av totalbefolkningen, og en enda mindre del av de besøkende på steder som LEGOland. Altså: Det er ikke DEM man tar hensyn til når menyen slike steder legges. De får finne seg en \"sær\" kro hvor krofatter er opptatt av slik!

Og LEGOland ligger så langt ute i den danske ødemark det er mulig å komme. Altså ikke så VELDIG øde etter norske forhold, men nok til at du må bevege deg en liten times tid pr hjul for å finne et GODT spisested hvor krofatter mener mat skal være noe mer enn nok av fett bukfyll. Om det er aldri så nylaget og innbydende - for DET er mat de aller fleste steder i Danmark. Svært få dansker spiser inntørket ostesmørbrød og middag som har stått i gryte i to timer, selv om nordmenn gjør det.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 16:24   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matmakke. Vi strevde veldig med å finne plass å sitte i Legoland. Det var fullt overalt og svært lite mat som ungene likte. Dag 2 løste vi ihvertfall et av måtidene med kølebag med matpakker i oppbevaringsboks.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 16:25   #16
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kikket faktisk på sidene deres nå, og så at de hadde fått noen nye spisesteder (blant annet ett med brød, salat og nypresset juice) siden jeg var der sist, så kanskje de har skjerpet seg.

Jeg synes de har blitt bedre de siste par årene. Grove hamburgerbrød, tacobuffet med veldig stort salatutvalg, den afrikanske buffeten m.m. Men dyreparken er jo ikke stedet vi besøker pga maten...så jeg forventer ikke all verdens. Har ofte med en litt mere spennende niste som en variasjon (har årskort og er der ofte)

Gammel 20-02-11, 16:54   #17
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Vi var i legoland i fjor, og mener å huske at det var mye grill, pølser og pizza- Vi hadde med matkurv som vi spiste der vi kunne sitte (bord+benker) Det vi kjøpte i parken var is og kaffe. Effektiv spising med aktive unger

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 16:55   #18
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Matmakke. Vi strevde veldig med å finne plass å sitte i Legoland. Det var fullt overalt og svært lite mat som ungene likte. Dag 2 løste vi ihvertfall et av måtidene med kølebag med matpakker i oppbevaringsboks.

Sier du at det er mulig å få tak i grovt brød og magert pålegg i nærmeste butikk? Husker med skrekk og gru alternativene loff eller vått "helsebrød". :grøss:

Jeg vet ikke om vi kommer til å bo på hotell, kro eller hva, men ser for meg at mesteparten av maten blir kjøpt og spist ganske tett, oppbevaring uten kjølingsmuligheter er ikke lett.

Gammel 20-02-11, 17:36   #19
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Sier du at det er mulig å få tak i grovt brød og magert pålegg i nærmeste butikk? Husker med skrekk og gru alternativene loff eller vått \"helsebrød\". :grøss:

Jeg vet ikke om vi kommer til å bo på hotell, kro eller hva, men ser for meg at mesteparten av maten blir kjøpt og spist ganske tett, oppbevaring uten kjølingsmuligheter er ikke lett.

Vil jo si at beste boalternativet i en slik situasjon er FDM-campingplassen, som ligger 5 min til fots fra Legoland. Da har man hytte, med kjøleskap og det hele, og går bare over her og spiser. Og stedets L-hytter (L for luxus, selvsagt) er et veldig godt alternativ til både hotell og kro. Her er det hele, og både sengetøy og utvask kan kjøpes, om man vil ha hotellkomfort.

Og både bakeri og slakterbutikk finnes i Billund. Bakeri midt i hovedgaten, og slakterbutikk like utenfor sentrum, på vei mot flyplassen. Den første fikser godt grovbrød, den siste magert og fint pålegg som roastbeef, hamburgerrygg, stek etc. Skal du ha adresse og telefonnummer også?

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:02   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Sier du at det er mulig å få tak i grovt brød og magert pålegg i nærmeste butikk? Husker med skrekk og gru alternativene loff eller vått "helsebrød". :grøss:

Aner ikke, vi bodde ikke i området rundt parken, men hadde en drøy times kjøring hver vei. Når man er i parken, drar man jo ikke utenfor mens man er der.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.