Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

To dager i Amsterdam uten barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 16:21   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

To dager i Amsterdam uten barn

Vi skal på tur! Jippi jippi!

Har vært en langhelg i Amsterdam for 5-6 år siden, var da på van Gogh-museumet, Red Light og kanaltur.

Vi liker å rusle rundt, gå på cafe, shoppe litt og spise og drikke på ok steder som ikke er for stive. Regner med å bo i Leidsepleinområdet.

Har kikket meg gjennom en museumsliste, men fant ikke noe jeg føler jeg MÅ gjøre. Er det noen som har noen tips eller anbefalinger?

Gammel 25-02-11, 18:40   #2
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To dager i Amsterdam uten barn

Er du opptatt av moderne interiør? Frozen Fountain er en kjent og fantastisk interiørbutikk www.frozenfountain.nl .
Ellers er det en bydel som heter de Piijp (?) e.l., der er det en avslappet atsmofære, mange søte rare butikker og flere ok steder å spise/drikke. Hvis du ikke har vært der allerede, bør du prøve et måltid på Bazar, god marokkansk mat og avslappet atmosfære i Albert Cuypstraat.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:51   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjempeflott by, god mat og mange hyggelige utekafeer. Synes en kanaltur er et must i alle fall.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:18   #4
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Spis sushi paa UMI i Lange Leidsedwarsstraat. ca. 3 minutter fra leidseplein. Nammenam.

Ellers trenger en jo ikke gjoere noe som helst. jeg bor i Amsterdam, og synes egentlig det koseligste er aa bare rusle.

Naar paa aaret skal dere reise? Om sommeren er det kjemepekoselig aa rusle i Jordaan, besoeke Anne Franks hus, tusle gjennom Noordenmarkt og saa spise deilig middag paa en liten, men veldig hyggelig italiensk restaurant (koevoet).

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:56   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips, helt enig - å rusle rundt er det beste. Vi skal i mars/april. Noen som har hotellforslag?

Gammel 25-02-11, 23:19   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne tenkt meg å bo på Hotel de Filosoof, men mannen din vil kanskje ha mer luksushotell?

Ellers anbefaler jeg å vandre litt rundt, spise på pannekakehus, gå i Vondelpark, Jordaan, besøke Bloemenmarkt, og dersom du vil plage mannen din litt, er det morsomt å ta en titt på markedet på Waterlooplein.

Gammel 25-02-11, 23:28   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Blir nok ikke så mye luksus nei. Tipper maksgrensen for hotelldøgnet er ca 1500 kr.

Gammel 25-02-11, 23:34   #8
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

For den prisen finner dere nok bra overnatting. Jeg ville som sagt holdt meg til Leidseplein-området/museumskvarteret, ikke minst pga. dyre taxier og at trikkene slutter å gå rundt midnatt eller kl 01.

Herregud, nå fikk jeg flashbacks til tiden min der nede. Jeg bodde jo i en annen by, men i fin togavstand (som alt der nede). Jeg skulle "bare" møte en venninne fra Norge på kafé, for vi skulle på samme kurs på mandagen, men endte opp med å misse siste nattog tilbake til min by (det gikk 04.00), og jeg har et sterkt minne om at hun forsøkte å kjøpe lampene over bardisken på det siste stedet vi var.

Those were the days! Jeg må virkelig forsøke å få den ungen til å sovne andre steder enn hjemme.

Gammel 25-02-11, 23:47   #9
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg bor jo aldri paa hotell i Amsterdam, men jeg mener det er flere her inne som var i Amsterdam i loepet av fjoraaret.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 10:09   #10
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var der i høst, bodde på Mauro Mansion, et lite, intimt hotell drevet av to unge karer.
Veldig bra. Men det ligger nesten nede ved sentralstasjonen.

Pannekakehuset Upstairs er verd en tur.

Gammel 24-03-11, 19:55   #11
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg kunne tenkt meg å bo på Hotel de Filosoof, men mannen din vil kanskje ha mer luksushotell?

Ellers anbefaler jeg å vandre litt rundt, spise på pannekakehus, gå i Vondelpark, Jordaan, besøke Bloemenmarkt, og dersom du vil plage mannen din litt, er det morsomt å ta en titt på markedet på Waterlooplein.

Hvorfor akkurat det hotellet? Ikke så verst priser ser jeg. Vi er også på hotelljakt, reiser 17-20 april.

Synes det er så vanskelig å velge!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.