|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tova votter - kan dette funke?Hvis jeg strikker nøstebarn sine rillestrikkete votter i garn som kan toves, og i 1-2 størrelser for store, og tover de, blir det sånn noenlunde riktig da?
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Tova votter - kan dette funke?Det er vanlig å bruke litt tykkere pinner enn vanlig også, så ikke resultatet blir altfor tett.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tova votter - kan dette funke?Det er nok lurt å bruke endel tykkere pinner som Luftslottet sier. De rillestrikka vottene blir ganske tette med pinnestørrelsen som står, så jeg ville absolutt gått opp i pinnestørrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tova votter - kan dette funke?Husk at de blir større når du strikker på større pinner og da, mulig det blir veldig stort om du strikker to størrelser større og på store pinner i tillegg. Men du kna jo og bare tove dem en gang til om du syns de er for store etter toving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Tova votter - kan dette funke?Det er garn som kan toves håper jeg? Men 2 str for store høres greit ut. Man kan evt tove i flere omganger om det ikke blir smått nok.
![]() |
|
|