Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta barna ut av skolen i to uker i november

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 20:18   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ta barna ut av skolen i to uker i november

Lurer på om det er noen her som har tatt barna ut av skolen to uker for å reise på tur?. Jeg syns egentlig det er litt for lenge å ta de ut men vi vurderer å reise til Mauritius eller Thailand. Vi har 10 års bryllupsdag og har enda ikke vært på bryllupsreise så det blir bryllupsreise med barn. Men det å ta de ut to uker sitter veldig langt inne. De går på barneskolen. Reise fra de i to uker er ikke aktuelt så da må det bli kortere tur og en uke, men ikke så mange spennende reisemål da. Men er nok det vi ender opp med, skulle bare ønske vi hadde kunnet reise til Mauritius eller Thailand.

Gammel 28-02-11, 20:19   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november

Hva med å reise i juleferien i stedet? Jeg hadde nok ikke tatt ut barna to uker av skolen. Dette har det jo vært lange diskusjoner om her på FP.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:21   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vurderte juleferien men jeg elsker julen her hjemme så det er nesten ikke verdt det. Da blir det nok heller en uke, også kan jeg og mannen reise ei uke alene på en annen tur evnt.
Har lest noen diskusjoner her ja. To uker er lenge.

Gammel 28-02-11, 20:22   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

For noen år siden ville jeg ha sagt ALDRI. Nå er jeg litt mindre kategorisk. Dette er en kamel som for meg ikke smaker veldig hårete.

Jeg synes at det er noe rart at de barna jeg kjenner som har vært tatt ut mye fra skolen langt fra er de som sliter akademisk. Tvert imot kan det virke som det har positiv effekt.

Jeg tror ikke det er så veldig vanskelig å få til et opplegg der de mer enn tar igjenn det tapte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:24   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Nei kanskje ikke. Vi har vært borte en uke i oktober i fjor (min mammas 60 årsdag) og det gikk greit men det var jo endel skolearbeid de måtte gjennom. Tenker at to uker kan bli litt vel mye.

Gammel 28-02-11, 20:25   #6
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min og søsknene hans ble tatt ut av skolen i midten av mai hvert år (altså de hadde 3 måneder sommerferie) mens de gikk på barneskolen, det fungerte fint for dem.
Men jeg skjønner at du syns to uker er lenge, jeg har vurdert det selv, og kommet fram til at hvis jeg skulle gjort måtte det vært for en spesiell grunn. I mine øyne er er din grunn nok, men det er godt mulig flertallet ikke er enig i det.

Gammel 28-02-11, 20:28   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Vi kommer antagelig ikke til å ha råd til Thailand, Mauritius eller lignende senere. Nå har vi spart og sparer penger til bryllupsreise. Vi kan evnt dele opp i to turer så jeg og mannen reiser en uke alene på opplevelsestur og syden en uke med ungene. Men henger litt igjen med at det er nå vi har råd til en skikkelig flott 14 dagerstur. Men det var den kamelen da, vet ikke om jeg klarer å svelge den....

Gammel 28-02-11, 20:31   #8
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

På tross av at jeg er lærer og egentlig ikke synes det er så ok med barn som tas ut av skolen, mener jeg at dette må være greit. Dette er ikke noe dere har tenkt å gjøre hvert år akkurat. Det jeg ville gjort som mamma, var å sette meg inn i halvårsplanen slik at jeg visste hva de skulle gjennomgå den perioden og gjort masse ekstra i ukene før de reiste. Og jeg hadde ikke forlangt opplegg av læreren den tiden de skulle være borte, men utarbeidet eventuelle lekser selv.

Gammel 28-02-11, 20:36   #9
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Nei dette er en gang i livet reise.
Så vi kan få halvårsplan ja, det var jo en super ide.

Gammel 28-02-11, 20:38   #10
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser ikke problemet. Det er klart ungene går glipp av litt, men så lenge de ikke henger etter fra før av så tar de seg fort opp igjen. De får gjøre litt lekser og lese på ferien. Det er ikke alle forunt å reise til eksotiske steder og de lærer masse av det. De får oppleve nye steder, språk og kultur.

Gammel 28-02-11, 20:42   #11
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Det hadde nok blitt en lærerik tur ja. Mauritius står øverst på lista og vi skal da bo i bungalow isåfall (ikke digert resort med all inclusive), bli kjent med innfødte, reise på diverse utflukter og oppleve mye. Ja jeg har drømt og planlagt endel, men faller tilbake på Mallorca tur ei uke igjen og igjen pga skolen.

Gammel 28-02-11, 20:42   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gjort det hvis jeg var deg.

Gammel 28-02-11, 20:44   #13
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Øyner et lite håp for langtur.

Gammel 28-02-11, 20:56   #14
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde også gjort det - uten tvil. og har gjort det to ganger og planlegger å gjøre det igjen til høsten. vi har med ukeplaner og følger opp med å følge pensum og å gjøre lekser når vi er der nede.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:56   #15
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Øyner et lite håp for langtur.

Reis, du! Høres ut som en virkelig opplevelse for livet! Men jeg ville som sagt lagt inn en skikkelig innsats før dere reiser, for å sitte der nede å gjøer tonnevis med lekser og hjemmearbeid blir ofte ikke noe særlig av.

Gammel 28-02-11, 21:18   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gjort det. Jeg synes det er riktig at det skal sitte langt inne og man skal tenke nøye gjennom det. Hvis man gjør det, er man neppe av de som tar barna ut av skolen ofte for det formålet, det synes jeg ikke er så greit. Men for en slik sjelden fin opplevelse med familien synes jeg det kan være verdt det.

Gammel 28-02-11, 21:30   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

For en tur sånn en gangs tilfelle, reis!

Sikkert lurt å legge ned endel arbeid på skolen i forkant ja, og ta med bøker.
Ungene kan jo også få i oppgave å lage noe om landet de har vært i e.l.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 21:42   #18
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Hadde absolutt lagt ned mye arbeid med skolearbeidet på forhånd. Også kunne de laget en feriedagbok med ulike bilder, tekst, opplevelser o.l

Gammel 28-02-11, 21:47   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde reist, om søknaden til skolen går gjennom. :lettsindig:

Gammel 28-02-11, 22:20   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Synes to uker med lærerik tur på eksotisk sted er "lettere å forsvare" enn å ta dem ut ei uke for "sydenferie på resort, 13 på dusinet-typen", på et vis.

(ta dette for det det er, ubegrunnede meninger fra en mor hvis eldste barn er 2,5 år, som altså derfor aldri har hatt behov for å ta noen ut fra skolen)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.