|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Luer til barn med litt stort hodeStoresøster trenger flere luer, men 54/56 er ikke riktig størrelse, virker det som. Hun har litt stort hode, så luen dekker ikke ørene. Noen som har noen å anbefale? Link?
|
|
|
#2 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Luer til barn med litt stort hodeJeg bestilte den største str i Isbjørn lue (var det str 54 ?) og var skeptisk....men lua var stor, faktisk kunne jeg ha brukt den også |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Luer til barn med litt stort hodeJeg har barn med store hoder - POP luer passer bra, men usikker på hvilken størrelse de bruker. Ellers er jo sånne luer med innebygd hals et godt tips, eller med lange øreklaffer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Luer til barn med litt stort hodePop har store nok luer, isbjørnluene er også store. Og jeg har faktisk funnet noen på HM (134-170-avd) som er store nok og gode. Ellers er det nesten best å gå i sportsbutikker etter luer når de vokser ut av vanlige barneklesbutikker. Der er det mye fint, hun kan sikkert kikke på kari traa blant annet.
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Luer til barn med litt stort hodeJeg har de siste årene kjøpt luer i voksenavdelingen i sport/klesbutikk til datteren min.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Luer til barn med litt stort hodeLurer på det samme selv, alltid brukt reima før, men nå begynner 56 å bli trangt til henne. Kjøpte Bergans forleden, one size, men for liten til henne så den overtar lillebror om noen år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Luer til barn med litt stort hodeLuer som er litt lengre bak og ved ørene bruker jeg å kjøpe til pompen. De dekker godt over ørene. Han har et par stk fra Reima i hvertfall. Han er like stor i hodet som søstra si. Til sommeren må jeg nok i herreavdelingen for å få tak i solhatt. En vask også er den for liten om den er kjøpt i barneavd. :erfart:
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Luer til barn med litt stort hode
POP har store solhatter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Luer til barn med litt stort hodeJeg har hatt hell med POP, reima og H&M. Det er stor forskjell på passform, og vanskeligst er det med sønnen min som har en snodig skalleform.
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Luer til barn med litt stort hodeBarn med stort hode her også. Sorgen (min) var stor når han ikke fikk hodet gjennom den hejmmestrikkede mariusgenesren fra min barndom. Han bruker største Reimaluen og hjemmestrikket topplue.
|
|
|
#14 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Luer til barn med litt stort hodeStoresøster her har lue fra Kari Traa som hun er veldig fornøyd med.
|
![]() |
|
|