Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeans: korte bein og småtykk kropp

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 21:15   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeans: korte bein og småtykk kropp

I følge produsentene har jeg en så freakyish kropp at man rett og slett ikke kan lage jeans til meg. Jeg er 153 høy og bruker ca str 42 i bukser. Jeans er håpløst. Smalt liv og hater veldig lavt liv på buksene.

Min ideelle jeans har 34" i livet og 30" i beina. Men de jeg finner stopper som regel på 32" på beina. Buksene som har 30" er jo bare for tynne petite jenter, og går derfor ikke høyt nok opp i livet.

Synes rett og slett det er flaut å stå foran svenske hipstere i jeansbutikk og få høre at de ikke har store nok bukser. SÅ stor er jeg da ikke!!!

Noen som vet om bukser som finnes med disse målene?

Gammel 14-03-11, 21:17   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeans: korte bein og småtykk kropp...

Ikke svar på det du spør om, men altså: Finnes det fortsatt jeans med 30-lengde (eller kortere)? Det har jeg ikke sett siden 90-tallet, tror jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:20   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Whaaaat? Finnes det ikke lenger?????
Har bare handlet jeans i ytlandet de siste 6 årene, de har ihvertfall noen modeller på Gap.

Gammel 14-03-11, 21:21   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Levis bold tenker jeg. Den er litt lav i livet, men lager ikke muffintop fordi den er laget for jenter med rumpe og smalt liv.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:22   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30" benlengde er da en helt normal lengde. Spesielt i damestørrelser.
M.A.P.P., Vero Moda, Levis( 33" - 30" så jeg senest i går)

Gammel 14-03-11, 21:23   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hm. Ikke sett noe annet enn 32" på hundre år, som sagt.

Forresten: Død over svenske hipstere.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:24   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De Curve modellene til Levi`s da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:36   #8
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Bare ett lite tips ift. benlengde; skredder kan legge opp for deg. Klipper at ett stykke imidten nede og flytter orginalsøm oppover. You see?! Da er ikke lengden noe problem:-) Mange jeans kommer jo kun i en lengde for tiden, så da er dette kjekt:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:38   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Lurt.

Om 30" er normal lengde, så hjelper det meg fint lite hvis de stopper på 32" i livet.

Gammel 14-03-11, 21:39   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levis Demi Curve er rause i str, jeg er normalt 32" og kjøpte 30". Så da kan du sikkert ha 32".

Gammel 14-03-11, 21:42   #11
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Har nå sett flere jeans som er over 32" i livet mener jeg...
Mardou&Dean jeans er helt fantastiske i passformen!
De fikk nåløyet ifjor pga passformen på jeansen sin. Ikke for lav i livet, god streth, fine baklommer og god kvalitet:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:42   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Levis Demi Curve er rause i str, jeg er normalt 32" og kjøpte 30". Så da kan du sikkert ha 32".

Bold er vel for de med hakket mer hofter enn Demi Curve om jeg ikke husker feil. Og de er store i str ja.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:46   #13
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg trenger 33/30 og sverger til http://www.makeyourownjeans.com/
Har ikke sett 30" i lengde på lang tid. 32" stopper midt under fotbladet, så det ser ikke pent ut.

Gammel 14-03-11, 21:49   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På B'young kjøpte jeg 34" 30".Også har Lindex modeller som er short i beina.

Gammel 14-03-11, 21:52   #15
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Lindex short er slettes ikke short hos meg, for å si det sånn... Er vel sånn 5-10 cm for lange.

Gammel 14-03-11, 21:53   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men du kan jo få noen (proffe) til å legge de opp og?

Gammel 14-03-11, 21:55   #17
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Ja. Jeg bare synes det er så ille å gå inn i jeansbutikkene og kikke, for så å finne ut at omtrent ingen modeller har mine tommer i livet.

Gammel 14-03-11, 21:58   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja. Jeg bare synes det er så ille å gå inn i jeansbutikkene og kikke, for så å finne ut at omtrent ingen modeller har mine tommer i livet.

Men om du er en 42 normalt, så garanterer jeg at du kommer inn i Curvemodellene til Levis altså.

Gammel 16-03-11, 14:49   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Levis bold tenker jeg. Den er litt lav i livet, men lager ikke muffintop fordi den er laget for jenter med rumpe og smalt liv.

... men den lager fine valker på meg, som er 66 cm rundt midja.

Jeg bruker egentlig også 30 i lengde, men har ikke sett det på Carlings på sikkert 15 år.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:58   #20
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg solgte jeans i butikk for noen år tilbake og et godt tips for kraftige damer er faktisk å kjøpe guttejeans nettopp fordi de sitter bedre i
midjen, har bedre passform for litt rumpe og lår.
Jeg har mange av dem selv, spesielt Diesel og Levis ser bra ut.

Jeg har ikke prøvd den nye serien til Levis, men den får ualminnelig mye skryt, så jeg ville prøvd!
At mange av de som jobber der er hippe og kule, overser du.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.