|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gullungene - TVN nåNei, det er seriøst. Det er bygd på et engelsk konsept og familiene er (desverre) helt ekte. Men det er klart - de smører vel på.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gullungene - TVN nåJeg tror absolutt det finnes mange fler enn de på tv'n som har sånn mentalitet. Desverre... Tror det er et resultat av barna skulle ha full frihet og grenser var fyfy. Også at foreldrene er dumsnille.
![]() |
#23 |
superbruker
|
![]() Sv: Gullungene - TVN nåDet var helt utrolig! Til og med min 10-åring kan sette på en vaskemaskin, 8-åringen er flinkere til å vaske do enn det der.
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Gullungene - TVN nåJeg så ikke på det, men har sett reklamen og kan aldri tenke meg annet enn at det er klippet og regissert etter alle kunstens regler. Er i grunnen mer forundret over at voksne, oppgående mennesker lar seg provosere av dette tullet enn at det finnes bortskjemte unger der ute.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gullungene - TVN nå
He,he jeg kjenner en av foreldrene og et av barna, og vedkommende ble fremstilt helt naturlig iallefall.
![]() |
![]() |
#26 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg synes ikke det er så rart, egentlig. Jeg har en mamma som har styrt Familien A/S med jernhånd. Huset var hennes domene. Jeg slapp aldri til på kjøkkenet og kunne knapt skjære brød da jeg flyttet hjemmefra. Jeg hadde heller aldri satt på en vaskemaskin da jeg flyttet ut. Men jeg var ikke bortskjemt med penger og ting. Men husarbeid - jeg har aldri måttet løfte en finger hjemme. Ikke fordi jeg ikke ville, men jeg fikk faktisk ikke lov. Men himmel - det ble da folk av meg også.
![]() |
#27 |
I mål
|
![]() Sv: Gullungene - TVN nåJeg kunne heller ikke sette på en vaskemaskin da jeg bodde hjemme, men jeg kunne mye annet i huset. Akkurat sånt forundrer meg ikke veldig, jeg tenker mer på den generelle innstillingen jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er vokst opp med full frihet og få grenser. MEN; med et sunt sett med verdier. Derfor kunne jeg hjelpe til både økonomisk og huslig da jeg bodde hjemme.
![]() |
![]() |
#30 |
♡
|
![]() Sv: Gullungene - TVN nåJeg har bare hørt reklamen for programmet "Barna er bortskjemte og nå har foreldrene fått nok."
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Gullungene - TVN nåJeg vasket lite hus hjemme. Men jeg bygde om sikringsskapet, teller det? |
![]() |
![]() |
#33 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Gullungene - TVN nåJeg vasket hus hver helg. Men jeg kan det fortsatt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Verken syvåringen eller treåringen (forståelig nok) kan sette på en vaskemaskin, men målet mitt er i hvert fall at de ikke skal flytte hjemmefra uten å kunne slike basic ting som det. Matlaging også, i hvert fall grunnleggende ting. Det blir jo selvsagt folk av de fleste uansett oppvekst (til og med av meg, til tross for Oppveksten fra Helvete), men det bør vel i hvert fall være et MÅL å sende ungene ut av redet med kunnskaper som gjør at de kan ta vare på seg selv og en bolig.
![]() |
|
|