|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Ja, det har jeg. En gang på nittitallet så jeg verdens fineste bondeblå kjøkkeninnredning i et interiørblad. Jeg skrev ned fargekoden og kjørte direkte til Obs og kjøpte maling. Allerede samme kveld var første strøk unnagjort. Jeg synes nok at fargen ikke helt matchet den i bladet, men tenkte at to strøk til ville gjøre utslaget. Neste dag, i dagslys, kunne jeg konstatere at jeg hadde malt kjøkkenet turkis. Ikke bare litt turkis heller, knall, knall turkis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?
Det er parkett på vårt kjøkkengulv også - Gulvet går i flukt med stua, sånn sett er det kanskje logisk - men du, så dårlig idé det er. Det er ikke vi som har lagt den og det som redder oss er nok det faktum at familien sjuskete bor her - så vi vasker lite.
![]() |
#65 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jeg har latt maskeringstapen sitte på for lenge. Alt for lenge. Det var ikke smart. Nei. |
![]() |
![]() |
#69 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Sånn apropos tapetsering, om man måler og markerer feil på tapeten og får strekingen "inni" det man skal tapetsere, er det bare å kaste det. Penn vises gjennom lys tapet. Oppdaget dette selvsagt etter jeg var ferdig med å tapetsere 8 skuffer. Hadde heldigvis ikke tørket, så var bare å dra av.
![]() |
#70 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Dumme meg satt et 10 liters spann med maling midt bak i stasjonsvognen. Så måtte jeg bråbremse!!! Vips, så var bilen ganske så eggehvit innvendig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Denne tråden var bare priceless!
![]() |
#73 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?"Sklisikre" fliser ute.
![]() |
#74 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Liten tabbe: vi glemte å sette en dekkside inntil veggen først før vi monterte benkskapet i kjøkkenet. Kjøkkenskapet fungerer helt fint, men det ble litt ekstra dekkside på andre langsiden av den kjøkkenbenken. Sist redigert av Vind : 20-03-11 kl 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?
Hvis du kjøper plasterfjerner på apoteket går det lett som en plett! Gjort på bare noen få minutter! Ingen grunn til å la det gå 8år til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?! 1998 pusset vi opp leiligheten og malte hvert rom i en farge: gul stue og kjøkken, blå tv-stue, grønn gang, oker soverom. Jaja, ble fort lei, kan man si. Nå er gang og tv-stue hvit, resten i farger *grøss*
![]() |
#78 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Vi la vinylbelegg på trinnene i trappa vi. Det skjulte det meste det altså. Også er det trapp med sånne lister som er bygget fast i trinnet i forkant så vi måtte ha noe som bygget litt for å unngå høydeforskjell. Tror det kom på 800 spenn jeg. Og vinylen kan man jo klippe til med saks omtrent så selv vi greide det der. |
![]() |
![]() |
#79 |
både her og der
|
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Pusset opp trappa: slipte trinnene, grunnet og malte med hvit gulvmaling. Tydeligvis ikke bra nok grunnarbeid, for både grunning og maling flasset av til treet. Vakkert. Heldigvis flyttet vi.
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 20-03-11 kl 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Tror jeg skal beholde furutrappen vår litt til.
![]() |
|
|