Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mer om skallklær, – til større barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 15:56   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mer om skallklær, – til større barn

Dere som har god peiling. Jeg vil ha en oversikt over hvilke merker som har skallbukser i str. 152. Storesøster trenger ei bukse når vintersesongen er over.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 16:10   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer om skallklær....til større barn

Bergans
Skogstad tror jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:01   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bergans og Skogstad, ja. Stormberg har, dessuten, om du har mulighet til å reise til Sverige (Strømstad, Lysekil, Charlottenberg), så har de et merke som heter Swedemount. Eldste dattera mi har skallsett fra Swedemount, med vannsøyle 10.000/15.000 og vi er knallfornøyd.

http://www.swedemount.se/

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:20   #4
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

HellyHansen.

Gammel 20-03-11, 18:28   #5
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ei spillerny Bergans Hovden på her på markedsplassen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:44   #6
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg har ei spillerny Bergans Hovden på her på markedsplassen.

Jeg har ikke tilgang til markedsplassen enda.

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Bergans og Skogstad, ja. Stormberg har, dessuten, om du har mulighet til å reise til Sverige (Strømstad, Lysekil, Charlottenberg), så har de et merke som heter Swedemount. Eldste dattera mi har skallsett fra Swedemount, med vannsøyle 10.000/15.000 og vi er knallfornøyd.

http://www.swedemount.se/

Bor i Nord-Norge så det blir tricky, men jeg kunne muligens fått min far i Halden til å se på saken. Jeg har vært sammen med han og sett på Swedemount på Nordby-senteret så kjenner litt til merket, og jeg vet han har skrytt av det merket siden han har klær derfra selv.

Så på Stormberg sin hjemmeside, men var ikke noe å se der, men det kommer kanskje snart? Vi har Stormberg-butikk her og vinterbuksa hennes er derfra. Ingenting å utsette på den. Derimot skulle det lite til før hun sleit hull på Skogstad-buksa hun hadde flere steder.

Gammel 20-03-11, 19:32   #7
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aha, har sendt deg pm i tilfelle det kan være interessant.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 11:54   #8
emin

emin sin avatar

Standard

Er det bare jeg som er blind og ikke finner skallbukser hos Skogstad? Jeg vet de har fôrede vinterbukser for det har hun hatt før, men det er ikke det jeg skal ha nå. Sjekker kataloger på nett, men finner stort sett bare Bergans, Helly Hansen og Stormberg. Og når da frøkna har satt seg på bakbeina og nekter svart, blå, brun og grå ensfargede bukser ja da har man ikke mye å velge i gitt.

Og a mor vil helst ha bukse som går til Bergansjakka til bærta, som er i to turkisfarger + brunt (Bergans Hovden).

Gammel 26-03-11, 12:09   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm....buksene som er beregnet til Bergans jakka di, er jo svarte eller brune. Og de fleste buksene er nettopp svarte, brune og marine. Hva er det hun ønsker da ? Turkis ? Hender Stormberg har litt andre farger, men har ikke sjekket vårens farger....

Gammel 26-03-11, 12:09   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Går ikke POP opp i store størrelser da, eller er jeg helt på jordet?

Gammel 26-03-11, 12:13   #11
emin

emin sin avatar

Standard

Hm....buksene som er beregnet til Bergans jakka di, er jo svarte eller brune. Og de fleste buksene er nettopp svarte, brune og marine. Hva er det hun ønsker da ? Turkis ? Hender Stormberg har litt andre farger, men har ikke sjekket vårens farger....

Ja, har prøvd å forklare henne det, men hun bare himler med øynene. Skikkelige fjortisfakter. Stormberg har en gullfarget bukse, men der steila JEG. Hadde det vært opp til meg så hadde det blitt brun eller svart, men ifølge henne så er det "sååå kjeeeedelig".

De buksene jeg fant på PoP sin hjemmeside stoppet på 146, og kun den svarte buksa var aktuell.

Sist redigert av emin : 26-03-11 kl 12:19.
Gammel 26-03-11, 12:26   #12
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pop stopper på 146 ja, nå har jeg vært innom 3 butikker for å få tak i skallbukse til lillegutt (8 år... Så hva jeg gjør når han blir større...) men ingen av dem har hatt størrelsen inne i noen av skallbuksemodellene. Jo, en av dem hadde lysegrå, men det er uaktuelt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 12:30   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Pop stopper på 146 ja, nå har jeg vært innom 3 butikker for å få tak i skallbukse til lillegutt (8 år... Så hva jeg gjør når han blir større...) men ingen av dem har hatt størrelsen inne i noen av skallbuksemodellene. Jo, en av dem hadde lysegrå, men det er uaktuelt.

Da går man over i xs. det har jeg kjøpt til turbo i år i Nordheim. vare bare 5000 bukse men det holder,va den buksa han ville ha.

Gammel 26-03-11, 12:33   #14
emin

emin sin avatar

Standard

Jeg vurderer en tur på den lokale Bergans-sjappa som har salg nå for å se om de har str. XS og om det kan passe, uansett farge. De har ikke barnekolleksjonen, så derfor tenkte jeg å se på XS.

Gammel 26-03-11, 12:59   #15
emin

emin sin avatar

Standard

Nå har vi entes om at brunt er OK.

Tips meg om brune bukser. Ser på Bergans Hovden, men den fantes bare i 12 år og 16 år der jeg ser, og jeg leste i en annen tråd her at 12 år i Hovden var litt liten i størrelsen?

Gammel 26-03-11, 13:46   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Nå har vi entes om at brunt er OK.

Tips meg om brune bukser. Ser på Bergans Hovden, men den fantes bare i 12 år og 16 år der jeg ser, og jeg leste i en annen tråd her at 12 år i Hovden var litt liten i størrelsen?

Var det Hovden (og ikke Stallo) som var stor ? Jeg synes ikkefall Hovden jakka var liten i størrelsen, men kanskje buksa ikke er liten ?

Hvilken størrelse var det du skulle ha ?

Gammel 26-03-11, 16:59   #17
emin

emin sin avatar

Standard

Var det Hovden (og ikke Stallo) som var stor ? Jeg synes ikkefall Hovden jakka var liten i størrelsen, men kanskje buksa ikke er liten ?

Hvilken størrelse var det du skulle ha ?

12 år. Har funnet en brun Hovden på Amfibi.no som hun er enig i at er OK. Leste i en tråd her at 12 år i Hovden tilsvarte omtrent 10-11 år i andre bukser.

Gammel 26-03-11, 17:07   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

12 år. Har funnet en brun Hovden på Amfibi.no som hun er enig i at er OK. Leste i en tråd her at 12 år i Hovden tilsvarte omtrent 10-11 år i andre bukser.

...da er vi enige, jeg leste feil.....jeg mente også at de var små i størrelsen

Gammel 26-03-11, 17:12   #19
emin

emin sin avatar

Standard

...da er vi enige, jeg leste feil.....jeg mente også at de var små i størrelsen

Æsj. For i såfall blir 12 år for lite. Kjøper ikke ei bukse til nesten tusen kroner for at den skal være for liten før sommeren er over.

Gammel 26-03-11, 18:24   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare en tanke: Har du sett på wow? Min søster kjøper det meste av yttertøyet sitt på bikbok nemlig, og det ser ut til å fungere. Og der finner man klær av det litt mer glorete slaget.

De hadde forresten pop i 146 her i byen sist jeg sjekka. Men veldig store i størrelsen synes jeg ikke de er. Ikke små heller da.
Skogstad, stormberg, bergans og helly hansen har så store klær, og så kommer mer typiske ungdomsklær som jeg ikke aner merkene på. Og så har man peak selvfølgelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.