Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forskjell på størrelser på skalltøy??

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 21:19   #1
Left
Passiv

Standard

Forskjell på størrelser på skalltøy??

Storebror fikk seg skalljakke fra Polarn O.Pyret i går, og han måtte ha 140. Er 7,5 år, og den vi først kjøpte i str 134 var for kort i armene når han strakk dem opp
Den er rikelig lang nok i kroppen, men i armene måtte han altså ha 140.
Han har skallbukse fra Polarn i str 140 også, og den har han fra i fjor hvor den ble brukt et par ganger bare. Den er ikke noe for stor den heller.

Kan ikke si jeg har oppfattet at Skogstad er sånn - er det Polarn som er veldig små??

Hvordan er Bergans i forhold til Polarn?

Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:21   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??

Jeg synes det er Skogstad som er stort i størrelsen.

Gammel 20-03-11, 21:22   #3
Left
Passiv

Standard

Aha - da er det derfor Polarn virker lite? Vi har stort sett hatt Skogstad tidligere nemlig. Men uansett så synes jeg det er drøyt at en 7-åring bruker 140.

Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:24   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan man kanskje si, men nå er det jo stor forskjell i både barn og størrelser. Jeg synes det er mange utrolig lange barn der ute, så jeg blir nesten ikke forundret lenger.

Gammel 20-03-11, 21:27   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg oppfatter han egentlig ikke som så veldig lang heller, men han har vel kanskje arvet mine ape-armer

Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:32   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

POP er egentlig ganske stort i str i forhold til endel annet, i hvertfall ikke smått. Men småbarnstøyet til skogstad er feil med minst en størrelse, altså str 1 passer best til toåringer.

Min 2003-utgave har str 128 i pop. Kjøpt i fjor, så han kunne fint hatt 134 nå. Bukse har han i str 140, den er i overkant, men sånn er det når storebror setter standarden.

Gammel 20-03-11, 21:38   #7
Left
Passiv

Standard

Jeg ble virkelig overrasket, for han bruker stort sett 128 i vanlig tøy, og har Reimatec vinterbukse i str 128, og jeg tror Skogstadjakken hans er i str 8 år. Den er rikelig stor nok.
P.oP var for kort i armene i str. 134, så litt rart.

Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:41   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var innom Polarn forleden og prøvde en skalljakke på min 6-åring (nettopp fylt). Hun måtte ha 134.

Enig i at Skogstad må være stort. Min 2.5 åring skal bruke en skalljakke i str 2 i år, men den er nokså stor. Han har også en gammel, arvet POP jakke i 92, stor den også. Han er 91 cm lang.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:42   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skogstad er stort i størrelsen ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:48   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når du sier det - pop-tøyet er rikelig vidt nok, det er ermene som ikke er så lange. Jeg ble overrasket over at jakken i str 128 ikke var lenger i ermene til sjuåringen her. Jeg håper den holder gjennom sesongen.

Gammel 20-03-11, 22:02   #11
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som mor til ei jente som fylte 9 år i november og var 148,5 cm lang da vi målte henne i desember så er det ingenting som overrasker meg lengre når det gjelder klær. Det er bare å innse at 152 er størrelsen som må til her nå.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.