|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Forskjell på størrelser på skalltøy??Storebror fikk seg skalljakke fra Polarn O.Pyret i går, og han måtte ha 140. Er 7,5 år, og den vi først kjøpte i str 134 var for kort i armene når han strakk dem opp |
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Jeg synes det er Skogstad som er stort i størrelsen.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Aha - da er det derfor Polarn virker lite? Vi har stort sett hatt Skogstad tidligere nemlig. Men uansett så synes jeg det er drøyt at en 7-åring bruker 140. |
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Det kan man kanskje si, men nå er det jo stor forskjell i både barn og størrelser. Jeg synes det er mange utrolig lange barn der ute, så jeg blir nesten ikke forundret lenger.
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Jeg oppfatter han egentlig ikke som så veldig lang heller, men han har vel kanskje arvet mine ape-armer |
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??POP er egentlig ganske stort i str i forhold til endel annet, i hvertfall ikke smått. Men småbarnstøyet til skogstad er feil med minst en størrelse, altså str 1 passer best til toåringer.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Jeg ble virkelig overrasket, for han bruker stort sett 128 i vanlig tøy, og har Reimatec vinterbukse i str 128, og jeg tror Skogstadjakken hans er i str 8 år. Den er rikelig stor nok. |
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Jeg var innom Polarn forleden og prøvde en skalljakke på min 6-åring (nettopp fylt). Hun måtte ha 134. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Men når du sier det - pop-tøyet er rikelig vidt nok, det er ermene som ikke er så lange. Jeg ble overrasket over at jakken i str 128 ikke var lenger i ermene til sjuåringen her. Jeg håper den holder gjennom sesongen.
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på størrelser på skalltøy??Som mor til ei jente som fylte 9 år i november og var 148,5 cm lang da vi målte henne i desember så er det ingenting som overrasker meg lengre når det gjelder klær.
|
![]() |
|
|