|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttReinskav! Skjær det i tynne "skav", steik det sammen med løk og sopp. Krydre med salt og pepper. Hell over fløte og la det koke inn. Tilsett gjerne erter og/eller gulrot. Serveres med tyttebærsyltetøy og ris eller poteter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttDet er et surret benfritt lår jeg har, hvis det er av interesse.
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttSiden jeg ikke vil ha det som stek så tenkte jeg jo å skjære det i terninger, koke det og ha det i gryte eller noe. Men kanskje finnbiff er et bra alternativ.
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttJeg aner ikke hvor gammelt eller nytt dyret er. Jeg fikk masse villtkjøtt til jul. Så jeg har en del indrefileeter og biffer i fryseren også.
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttJeg har bestemt meg for å koke dette kjøttet og lage en eller annen gryte.
|
|
|
#10 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttJeg smakte det en gang, stekt skav med masse hvitløk og krydder i lefse |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttDet var utrolig penskåret kjøtt! Omtrent ikke en sene eller hinne eller noe. Alt av denne steken på 1,5 kg ble nå kuttet i terninger og skal få koke lenge.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttJeg er ikke så glad i villtkjøtt som biff og steik.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttBidos, nam! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttBidos er jo vansig suppe. Sikkert godt, men navnet fård et til å høres mye mer eksotisk ut enn det er.
Ikke noe rødt kjøtt kan vel trekke i 20 minutter og være ferdig,vel?
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøtt
Spørs hvor lenge kjøttet er mørnet. Når jeg steker biff her vakum"koker" den på 70 grader i 20 minutt og steker den så raskt på begge sider. Vips, perfekt medium biff. Jeg er temmelig sikker på at jeg aldri kommer til å spise biff i Norge igjen etter å ha spist det her i USA i alle fall. Her kan de mørke biff, gitt.
|
|
|
#19 |
|
Rockesøster
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttJeg lagde reinsdyrsodd for en stund siden, med relativt små kjøtterninger (ca 2x2 cm max). Først stekte jeg de med litt krydder på varmluft i stekeovn, deretter kokte i 1 time før jeg tilsatte grønnsakene og kokte ytterligere 1/2 t. Da var kjøttet supermørt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jeg har 1,5 kg reinskjøttÅh!Dette blir veldig godt!
|
![]() |
|
|