Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pass; Gammelt navn og stempel

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-11, 22:34   #1
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pass; Gammelt navn og stempel

Jeg har et pass fra før jeg giftet meg som fortsatt er gyldig. Står oppført med pikenavnet mitt der.
Men jeg fikk rett etter bryllupet et stempel på at jeg hadde endret navn fra Xxx til Yyy, Er dette holdbart fortsatt etter 6 år? Eller bør jeg ordne meg med nytt?
Det er umulig å se hva stempelet sier altså, kun dato og min underskrift med det nye navnet...

Jeg skal på tur til Riga i april!

Gammel 25-03-11, 22:43   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pass; Gammelt navn og stempel

Regner med at du må ordne med nytt ja.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 22:49   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Da vi giftet oss så ringte jeg politiet for å sjekke dette.

Jeg fikk da beskjed om at det etter all sannsynlighet ville gå bra, men jeg _kunne_ få problemer om jeg traff på folk som snudde vrangsiden til.

Ble nødpass på meg på den turen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 00:33   #4
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis stempelet er uleselig ville jeg tatt en tur til passkontoret og enten fått nytt stempel eller nytt pass. Er det ikke samsvar mellom navnet på billetten og navnet i passet kan du få et stort problem.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 00:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok sjansen og reiste til Italia med pikenavn-passet mitt i 2007. Det gikk knirkefritt på turen bort, da vi skulle hjem igjen var det ei dame på flyplassen i Italia som knirket litt over dette, men jeg hadde med meg fødselsattesten min med navneskiftet på, så da gikk det greit til slutt (heldigvis er svigerfar italiener og snakket språket, for de kan jo fader ikke et pøkk engelsk).

Men jeg hadde nok ikke turt å ta sjansen igjen, de KAN lage et lite rabalder. I det minste bør du ta med den nye fødselsattesten din (og evt. vigselsattesten), der det står at du har skiftet navn.

Gammel 29-03-11, 00:55   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i hvert fall viktig at du har samme navn i passet som på flybillettene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 09:35   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Viktig med samme navn i pass som på billetter ja. Og, med et dårlig stempel, ville jeg tatt en tur på passkontoret. Det finnes land/passkontroller der det ikke er så greit med stempel på navneendring. Jeg gjorde selv dette da jeg reiste rett etter vårt bryllup, men vi skulle bare til Hellas. Det gikk bra, men ellers kan det bli et problem i land utenfor Schengen.

Gammel 29-03-11, 09:56   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom på flyplassen med et slikt pass, OG Folkeregisterets bekreftelse på navnebytte, men ikke pokker om jeg fikk reise til USA med det passet. Det ble noen stressende timer før avgang, men det ordnet seg.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.