|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pass; Gammelt navn og stempelJeg har et pass fra før jeg giftet meg som fortsatt er gyldig. Står oppført med pikenavnet mitt der.
|
|
|
#2 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass; Gammelt navn og stempelRegner med at du må ordne med nytt ja.
|
|
|
#3 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Pass; Gammelt navn og stempelDa vi giftet oss så ringte jeg politiet for å sjekke dette.
|
|
|
#4 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pass; Gammelt navn og stempelHvis stempelet er uleselig ville jeg tatt en tur til passkontoret og enten fått nytt stempel eller nytt pass. Er det ikke samsvar mellom navnet på billetten og navnet i passet kan du få et stort problem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Pass; Gammelt navn og stempelJeg tok sjansen og reiste til Italia med pikenavn-passet mitt i 2007. Det gikk knirkefritt på turen bort, da vi skulle hjem igjen var det ei dame på flyplassen i Italia som knirket litt over dette, men jeg hadde med meg fødselsattesten min med navneskiftet på, så da gikk det greit til slutt (heldigvis er svigerfar italiener og snakket språket, for de kan jo fader ikke et pøkk engelsk).
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Pass; Gammelt navn og stempelViktig med samme navn i pass som på billetter ja. Og, med et dårlig stempel, ville jeg tatt en tur på passkontoret. Det finnes land/passkontroller der det ikke er så greit med stempel på navneendring. Jeg gjorde selv dette da jeg reiste rett etter vårt bryllup, men vi skulle bare til Hellas. Det gikk bra, men ellers kan det bli et problem i land utenfor Schengen.
|
|
|
#8 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Pass; Gammelt navn og stempelJeg kom på flyplassen med et slikt pass, OG Folkeregisterets bekreftelse på navnebytte, men ikke pokker om jeg fikk reise til USA med det passet. Det ble noen stressende timer før avgang, men det ordnet seg. |
|
|
|
![]() |
|
|