|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
can-jur
|
Sv: BekvemmelighetsløgnerEr det ingen av dere som ser noen som helst grunn til å påta seg skylden for et brudd, selv om det ikke var sant?
|
|
|
|
#22 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg opplever sjelden noe behov for å bekvemmelighetslyve, men lar ofte være å si noe. Får jeg et direkte spørsmål svarer jeg på det uten å føle meg ubekvem. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bekvemmelighetsløgner
Eh...nei? Hvis man ikke ønsker å fortelle hvorfor man gjør det slutt kan man jo bare si at følelsene har forandret seg. Det er på en måte både sannheten og en hvit løgn. Hvorfor skal man ta skylden på seg selv når man ikke har skyld? Og i hvert fall ikke hvis grunnen er noe så alvorlig som utroskap. Du skyter deg jo selv i beinet ved å ljuge om det.
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Ved utroskap? Nei. Jeg kommer ikke på noen andre situasjoner der det skulle være påkrevet heller, sånn på stående fot, men jeg skal ikke si at det ikke kan tenkes i en eller annen sær situasjon. I din situasjon derimot, nei, virkelig ikke. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
© All rights reserved
|
Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg hadde aldri løyet om et brudd pga andres utroskap, jeg hadde heller ringt avisen! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
By the Sea
|
Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg er ikke imponert over "rett fra levra" folk. Det er sosialt inkompetent. Kjenner heldigvis ikke mange (om noen?) av typen - høflighetsløgner er hverdagskost for folk flest. Heldigvis.
|
|
|
#28 |
|
© All rights reserved
|
Så du er sosialt inkompetent? Jeg synes du virker ganske rett fra levra her. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
By the Sea
|
Er du ikke enig i at folk som alltid snakker rett fra levra er sosialt inkompetente?
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BekvemmelighetsløgnerNår det gjelder ´småting´er jeg en bekvemmelighetsløgner.
|
|
|
#33 |
|
© All rights reserved
|
Jo, jeg er delvis enig med deg. Samtidig kan det være vanskelig å være taus/lyve om folk spør deg et direkte spørsmål. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: BekvemmelighetsløgnerDet koster meg ikke fem øre å bekvemmelighetslyve når det gjelder uskyldige ting som klær og hår, når det kommer til folk jeg har et "bekjentskapsforhold til."
|
|
|
#35 |
|
can-jur
|
Helt klart, jeg vet med sikkerhet at familien fortsatt ugleser meg.
|
|
|
|
#37 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Kan du forklare hvorfor? Hvorfor det ville vært vanskelig å fortelle han at det er slutt fordi han gjorde noe ufint mot deg?
|
|
|
#38 |
|
maler
|
|
|
|
#39 |
|
can-jur
|
Sv: BekvemmelighetsløgnerNei, det ble for privat
Sist redigert av Floksa : 01-04-11 kl 23:20. Årsak: beklager |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: BekvemmelighetsløgnerJeg er ærlig om det meste, men unngår å si ting til folk som jeg vet vil være direkte sårende og egentlig unødvendig. Nødvendigheten i å si ting tenker jeg bør være styrende for hva man går ut med. Noen gjemmer seg bak "jeg er bare ærlig" når de egentlig vil være slem på en lovlig måte. Det har jeg ikke sansen for. |
|
|
|
![]() |
|
|