Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bekvemmelighetsløgner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 19:50   #21
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekvemmelighetsløgner

Er det ingen av dere som ser noen som helst grunn til å påta seg skylden for et brudd, selv om det ikke var sant?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 19:51   #22
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg opplever sjelden noe behov for å bekvemmelighetslyve, men lar ofte være å si noe. Får jeg et direkte spørsmål svarer jeg på det uten å føle meg ubekvem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:36   #23
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det ingen av dere som ser noen som helst grunn til å påta seg skylden for et brudd, selv om det ikke var sant?

Eh...nei? Hvis man ikke ønsker å fortelle hvorfor man gjør det slutt kan man jo bare si at følelsene har forandret seg. Det er på en måte både sannheten og en hvit løgn. Hvorfor skal man ta skylden på seg selv når man ikke har skyld? Og i hvert fall ikke hvis grunnen er noe så alvorlig som utroskap. Du skyter deg jo selv i beinet ved å ljuge om det.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:44   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ved utroskap? Nei. Jeg kommer ikke på noen andre situasjoner der det skulle være påkrevet heller, sånn på stående fot, men jeg skal ikke si at det ikke kan tenkes i en eller annen sær situasjon. I din situasjon derimot, nei, virkelig ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 20:48   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kan ikke se noen grunn til å lyve for å dekke over andres utroskap.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 21:35   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri løyet om et brudd pga andres utroskap, jeg hadde heller ringt avisen!

Ellers, så er jeg kvalmende ærlig og øver meg på å heller holde munn enn å si sannheten/lyve.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:05   #27
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke imponert over "rett fra levra" folk. Det er sosialt inkompetent. Kjenner heldigvis ikke mange (om noen?) av typen - høflighetsløgner er hverdagskost for folk flest. Heldigvis.

Når det gjelder viktige saker, er jeg opptatt av å være tydelig og ærlig på en ok måte. Det er sjelden man trenger å ty til brutal ærlighet for å fungere på en ryddig måte.

Gammel 01-04-11, 22:12   #28
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er ikke imponert over "rett fra levra" folk. Det er sosialt inkompetent. Kjenner heldigvis ikke mange (om noen?) av typen - høflighetsløgner er hverdagskost for folk flest. Heldigvis.

Så du er sosialt inkompetent? Jeg synes du virker ganske rett fra levra her.

Gammel 01-04-11, 22:16   #29
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Så du er sosialt inkompetent? Jeg synes du virker ganske rett fra levra her.

Er du ikke enig i at folk som alltid snakker rett fra levra er sosialt inkompetente?

Å ønske å være ærlig og tydelig der det er rimelig er ikke det jeg mener med "rett fra levra" folk, altså. Jeg tenker på folk som titt og ofte er ordentlig utidige mot andre fordi de "bare sier det som det er". Det er ikke noe særlig, og heldigvis finnes det veldig få sånne folk.

Gammel 01-04-11, 22:22   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er på grensen til patalogisk ærlig, det vil si at jeg kan tie også, men jeg snakker veldig sjeldent usant. Altså jeg sier selvfølgelig feil som alle andre, men jeg kan ikke huske sist jeg ikke snakket sant med overlegg.

Sånn er jeg også. Samtidig pakker jeg (dessverre) ofte ting inn så til de grader at jeg tror ingen vil oppfatte meg som veldig direkte. Men jeg holder stilt heller enn å si noe usant. Og jeg er en elendig løgner, så det er ingen vits å prøve engang.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:23   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og jeg er en elendig løgner, så det er ingen vits å prøve engang.

Løgn er virkelig ikke min sterke side.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:25   #32
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når det gjelder ´småting´er jeg en bekvemmelighetsløgner.
Mississippi: Hi, I´m a liar
Dere: Hi, liar

Gammel 01-04-11, 22:38   #33
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er du ikke enig i at folk som alltid snakker rett fra levra er sosialt inkompetente?

Å ønske å være ærlig og tydelig der det er rimelig er ikke det jeg mener med "rett fra levra" folk, altså. Jeg tenker på folk som titt og ofte er ordentlig utidige mot andre fordi de "bare sier det som det er". Det er ikke noe særlig, og heldigvis finnes det veldig få sånne folk.

Jo, jeg er delvis enig med deg. Samtidig kan det være vanskelig å være taus/lyve om folk spør deg et direkte spørsmål.

Gammel 01-04-11, 22:41   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det koster meg ikke fem øre å bekvemmelighetslyve når det gjelder uskyldige ting som klær og hår, når det kommer til folk jeg har et "bekjentskapsforhold til."

Familie og nære venner, kan jeg fint finne på å si at "den sveisen/plagget der er kanskje ikke min stil, men om du er fornøyd, så..."

Når det kommer til babynavn ville det ikke ramle meg inn en gang å være ærlig om at jeg synes Melizzah Dianah er blodharry. Da tror jeg nok jeg hadde smilt, og holdt munn.

Gammel 01-04-11, 22:45   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Eh...nei? Hvis man ikke ønsker å fortelle hvorfor man gjør det slutt kan man jo bare si at følelsene har forandret seg. Det er på en måte både sannheten og en hvit løgn. Hvorfor skal man ta skylden på seg selv når man ikke har skyld? Og i hvert fall ikke hvis grunnen er noe så alvorlig som utroskap. Du skyter deg jo selv i beinet ved å ljuge om det.

Helt klart, jeg vet med sikkerhet at familien fortsatt ugleser meg.
Men, som sakt, jeg ville gjort det samme i dag.

Gammel 01-04-11, 22:45   #36
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender nok at jeg drar en hvit løgn ja. Gjerne av typen "det er klart jeg husker at tante Sissel fyller 60 år i helgen, mamma "

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:54   #37
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Helt klart, jeg vet med sikkerhet at familien fortsatt ugleser meg.
Men, som sakt, jeg ville gjort det samme i dag.

Kan du forklare hvorfor? Hvorfor det ville vært vanskelig å fortelle han at det er slutt fordi han gjorde noe ufint mot deg?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 22:54   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det hender nok at jeg drar en hvit løgn ja. Gjerne av typen "det er klart jeg husker at tante Sissel fyller 60 år i helgen, mamma "

Jeg har funnet ut at det stort sett er like greit å innrømme med en gang at toppetasjen er dekket med teflonbelegg. Det er mye lettere å innrømme det tvert enn å prøve å ro seg ut av det når man ikke får det til likevel. Jeg er derfor alltid ærlig når jeg ikke husker navn og nummer på folk jeg møter på gata. Og bursdager - der er jeg også håpløs. I det hele tatt snakker jeg nok alltid sant tror jeg. Men jeg sier ikke alltid hele sannheten og jeg veier ordene mine.

Gammel 01-04-11, 22:57   #39
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Nei, det ble for privat

Sist redigert av Floksa : 01-04-11 kl 23:20. Årsak: beklager
Gammel 08-04-11, 14:16   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ærlig om det meste, men unngår å si ting til folk som jeg vet vil være direkte sårende og egentlig unødvendig. Nødvendigheten i å si ting tenker jeg bør være styrende for hva man går ut med. Noen gjemmer seg bak "jeg er bare ærlig" når de egentlig vil være slem på en lovlig måte. Det har jeg ikke sansen for.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.