Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 64 kroner for halvliteren dyrt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-11, 19:23   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Er 64 kroner for halvliteren dyrt?

Jeg har kommet opp i en diskusjon fordi jeg var ute og drakk øl i går, betalte 64 kroner for en halvliter, trodde det var ganske dyrt?
Men nå hører jeg det er fler som mener det er normalt.
Jeg er ikke ofte ute og drikker enda sjeldnere øl, men likevel.... trodde ølen lå på 50-lapp.

Sist redigert av bønna : 03-04-11 kl 19:29.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:30   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 64 kroner for halvliteren dyrt?

Aner ikke.
Sist jeg kjøpte kostet den ca 40. Trur eg.

Gammel 03-04-11, 19:37   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

synes det var dyrt, men nå har ikke jeg vært ute og drukket i Norge på sikkert 6 år

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:44   #4
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Fint jeg ikke er heeelt ute på jordet, men har kanskje vært litt for bastant.

Gammel 03-04-11, 19:45   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Her tror jeg det koster 65 for 0,4L. Syns det er dyrt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:49   #6
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel det samme som det koster her i byen....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:56   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er ikke det ganske normal pris da.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:59   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke det det koster for en øl?

Gammel 03-04-11, 20:01   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig det er det en øl koster nå, men spør du meg er det ran på høylys dag, og jeg innser det er en grunn til at vi ikke gikk supermye ute da vi bodde i Norge.

Gammel 03-04-11, 20:05   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske vanlig pris i Bergen, tror jeg, selv om jeg også tenker at det er dyrt. Mest fordi det kostet ca. 40 den gangen jeg pleide å være ofte ute på byen. Mener jeg betalte rundt 80,- for 0,4 en gang, men jeg husker ikke hvor det var. Anyway, jeg er så sjelden ute på byen for tiden at jeg har råd til det om det så koster 100 kr halvliteren.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:12   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

hihi, jeg husker i hine hårde dager, da debatten gikk høyt om hvilket utested vi skulle gå på basert på ølpriser. Et dårlig utested hvor ølen kostet 23 kr, et brukbart sted hvor det kostet 28 eller et kult sted hvor det kostet 34. Og ofte endte vi på det dårlige pga prisen.

Jeg syns 64 kroner for en øl er svindyrt, men har en bevisstehet om at det er det det koster, så jeg hadde ikke reagert på det.

Gammel 03-04-11, 20:14   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke så dyrt for en 0,5.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:15   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror det er en helt vanlig pris. Det betyr ikke at det ikke er dyrt da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:19   #14
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Litt av grunnen til at jeg trodde det var dyrt var at det var inne på folketeatret, på forestilling der. Hm.
Men da er det altså så dyrt. Hm. Dyrt, ja.

Men takk for oppdatering.

Gammel 03-04-11, 20:20   #15
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er dyrt, men tror det er nokså standard pris. Drikker ikke øl, hverken ute eller hjemme, så jeg følger ikke med på ølprisene.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:21   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo helt hinsides dyrt, sånn egentlig. Men dessverre helt normal pris tror jeg.

Gammel 03-04-11, 20:25   #17
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Tja, i går var jeg ute og for et glass 0,4 betalte jeg kr. 58 (spisested i Munkedamsveien) et sted, kr. 72 (Aker Brygge) et annet og kr. 66 det tredje (pub i nærheten av rådhuser). Begge steder hadde de Hansa øl uten at det har noen betydning.

Så kr. 64 for 0,5 er i tilfelle ikke veldig dyrt i forhold til mange steder rundt om.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:25   #18
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det er jo helt hinsides dyrt, sånn egentlig. Men dessverre helt normal pris tror jeg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 20:26   #19
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sist jeg var ute betalte jeg 75 kr for en dvask halvliter. I Oslo spektrum. Det syntes jeg var dyrt. 50 kostet det da jeg var student, men det er jo over 10 år siden.

Gammel 04-04-11, 10:27   #20
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Tror ikke det er så ille dyrt nei.
her i byen må du iallefall ut med over 70 for en halvliter, på brygga vel og merke. De selger jo på navnet sitt:-)

Men det er dyrt å kjøpe drikke ute i norge ja.......

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.