|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor i USA skal vi bo?Hvilken amerikansk by ville du anbefale? Vi planlegger et opphold i USA om et par år. Drømmemannen skal ta et sabbatsår (forskningsår) ved ett eller annet universitet, og det er egentlig underordnet hvilket universitet det blir. Det avgjørende er hvor vi vil bo. Har hørt mye bra om Boston, men det er visstnok er kjempedyrt å bo der, noen som vet noe mer? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Her i California er det i alle fall lite utagerende religiositet, University of California er bra, og det er bare passe sydenvarmt her i Santa Cruz (UCSC). Faren for jordskjelv er marginal (og bor man utenfor San Fran saa er ikke jordskjelv farlige heller vil jeg si), og det er saa langt nada creepicrawlies. Derimot er det fine strender, redwoodskoger, bra dykkemuligheter og trivelige folk og mye a se. For praktiske tips og hvordan takle byrakrati, send en PM til Acsa. Hun har opparbeidet seg en respektinngytende kompetanse pa omradet.
|
|
|
|
#3 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Tusen takk for svar, nå vil jeg også flytte til kule Santa Cruz! Vi har god tid til å bestemme oss for område altså, men solfylte California frister definitivt etter å ha sjekket masse på nett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Hvis du vil unna jordskjelv-fare og sånt er vel kanskje ikke California tingen. ;-) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Nordøstkysten er dyr som du sier, men har noen av verdens beste universitet (selv om du skriver det ikke er viktig). Jeg har bodd flere steder i nordøst (New Jersey og Connecticut) og studert i Florida. Send meg gjerne PM om du lurer på noe. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Spennende! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Seattle er forøvrig en flott by!!!!
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor i USA skal vi bo?
Jeg ville gått for Seattle tror jeg. Fin by i et flott område med mye å se og oppleve innenfor akseptabel avstand. Vi hadde 2,5 ukers bilferie der i fjor sommer, og storkoste oss.
|
|
|
#9 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvor i USA skal vi bo?Jordskjelvfare er ikke noe aa bry seg om her. Ikke medmindre du vil bo i et crappy gammelt betonghus nede ved stranda i LA eller San Fran. Her i Santa Cruz er alle husene av lette materialer og paa en etasje, og pent plassert over en 15-meter hoey klippekyst som beskytter mot enhver tsunami. Oddsen for aa skli paa isen i Michigan er vel ca 10.0000 ganger heyere enn aa faa ristet nyrene av et skjelv her.
|
|
![]() |
|
|