|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg syns det er ganske ovenfra og ned-holding å LE av folk som bruker ferdig omelettrøre. Hvorfor liksom?! For meg er det revnende likegyldig hvordan folk lager omeletten sin eller om de i det hele tatt spiser det. Hvis noen skulle lure, jeg bruket det ikke, hadde ikke hørt om det en gang. Så jeg tar ikke latteren personlig. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer
|
|
|
#63 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Vet du hva, jeg er med på poenget ditt, men ærlig talt, at folk skal bli så hjelpesløse at de ikke klarer å knekke egg engang, men må ha de ferdig vispet med konserveringsmiddel på kartong, det blir bare for dumt, altså. Det er sinnsykt langt mellom 6 timer på kjøkkenet og uff jeg greier ikke knekke egg, altså. Jeg syns ikke det er riktig at prior skal tjene fett med gryn på å sope opp knuste egg og tilsette kjemiske stoffer for så å selge det dyrt. Om det gjør meg arrogant i dine øyne, well so be it!
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 17-04-11 kl 19:08. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
awesom
|
Jeg er enig, men akkurat den der omelettgreia holdt jeg på å le meg i hjæl av i går. Egg og konserveringsmiddel liksom.
|
|
|
#65 |
|
maler
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerSamtidig ser jeg absolutt hva man kan bruke en sånn eggeblanding til. Skolekantiner for eksempel. Hytteturer. Klassetur. Slike situasjoner hvor egg er upraktisk fordi de har det med å knuse, og hvor dette representerer en mulighet for å lage eggerøre eller omelett. Eggeblandingen kan helt sikkert brukes i andre retter som krever egg også. Hjemme hadde jeg imidlertid aldri giddet kjøpe noe sånt.
|
|
|
#66 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Men det kan sikkert være kjekt til hyttetur og sånt hvor det ikke akkurat er det beste å pakke egg i sekken. Da kan det være greit at de er ferdig knekt. ;-) |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Nå også i farger
Du syns ikke det er riktig? So what?! |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Her skal du få en offentlig grønning, for jeg har visst nettopp prikket det. Godt sagt!
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerSå de som har vaskehjelp og ikke liker å lage mat de er, de er ... dårlige mødre? |
|
|
|
#70 |
|
Nå også i farger
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJa, visste du ikke det? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Epikur
|
Hvorfor tror du at dersom man lager skikkelig mat fra bunnen, så bruker man all tid på kjøkkenet?
|
|
|
#72 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg syns også det er en stor forskjell på å kalle folk ditt og datt, og å uttrykke at man syns noe er dumt, unødvendig, fjollete eller hva-har-du. Jeg føler meg fullstendig på trygg grunn i å mene at det er et tåpelig produkt, å at det er en negativ trend at store konserner tjener penger på vår innbilte hjelpeløshet. Det betyr ikke at jeg syns folk som kjøper disse produktene fortjener hverken hets eller offentlig navnekalling. Og jeg har ikke gjort noen av delene heller.
|
|
|
#73 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerSelvsagt er folk som har vaskehjelp late. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Off the map.
|
Ja, det kan ikke sammenlignes med omelett på kartong! Her er det jo snakk om at man går fra en liten halvtimes tilberedning til 5 minutt.
|
|
|
#75 |
|
Off the map.
|
Jeg bruker alltid hele ark - og ser ingen grunn til å kjøpe på rull når noen har kuttet dem opp på forhånd i helt riktig størrelse.
|
|
|
#76 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg kan se én veldig god grunn for å selge egg på kartong: vesentlig forenklet transport. Det finnes vel knapt noe som er så håpløst å frakte som egg, så ved å knuse dem på forhånd og helle dem i firkantet kontainer, vil jeg tro at man mer enn halvverer transportkostnadene. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
heimføing
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerHar dere ikke lagt merke til at bakepapir har skiftet navn til pizza-ark?
Vel, jeg vet om voksne folk som faktisk ikke kan lage omelett. Spise det, ja, men hvordan lager man nå det? De kommer garantert til å kjøpe denne. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#79 |
|
Øyboer
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerDet finnes garanter noen der ute som ikke vet hvordan man lager omelett.. og som vil synes det er lettere å kjøpe denne som er ferdig enn å finne oppskrift. Eventuelt lese på boksen hva faktisk røren inneholder. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard