Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 17:49   #61
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg syns det er ganske ovenfra og ned-holding å LE av folk som bruker ferdig omelettrøre. Hvorfor liksom?! For meg er det revnende likegyldig hvordan folk lager omeletten sin eller om de i det hele tatt spiser det. Hvis noen skulle lure, jeg bruket det ikke, hadde ikke hørt om det en gang. Så jeg tar ikke latteren personlig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:52   #62
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns det er ganske ovenfra og ned-holding å LE av folk som bruker ferdig omelettrøre. Hvorfor liksom?! For meg er det revnende likegyldig hvordan folk lager omeletten sin eller om de i det hele tatt spiser det. Hvis noen skulle lure, jeg bruket det ikke, hadde ikke hørt om det en gang. Så jeg tar ikke latteren personlig.

Gammel 17-04-11, 18:54   #63
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Vet du hva, jeg er med på poenget ditt, men ærlig talt, at folk skal bli så hjelpesløse at de ikke klarer å knekke egg engang, men må ha de ferdig vispet med konserveringsmiddel på kartong, det blir bare for dumt, altså. Det er sinnsykt langt mellom 6 timer på kjøkkenet og uff jeg greier ikke knekke egg, altså. Jeg syns ikke det er riktig at prior skal tjene fett med gryn på å sope opp knuste egg og tilsette kjemiske stoffer for så å selge det dyrt. Om det gjør meg arrogant i dine øyne, well so be it!

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 17-04-11 kl 19:08.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 18:57   #64
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Jeg er enig, men akkurat den der omelettgreia holdt jeg på å le meg i hjæl av i går. Egg og konserveringsmiddel liksom.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:51   #65
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samtidig ser jeg absolutt hva man kan bruke en sånn eggeblanding til. Skolekantiner for eksempel. Hytteturer. Klassetur. Slike situasjoner hvor egg er upraktisk fordi de har det med å knuse, og hvor dette representerer en mulighet for å lage eggerøre eller omelett. Eggeblandingen kan helt sikkert brukes i andre retter som krever egg også. Hjemme hadde jeg imidlertid aldri giddet kjøpe noe sånt.

Gammel 17-04-11, 19:51   #66
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg bruker forresten ikke 6 timer på kjøkkenet om dagen og om jeg hadde brukt det hadde det ikke vært omeletter som hadde vært årsaken.
Å knekke egg og vispe dem sammen går kjappere enn å skrive et innlegg på FP.

Men det kan sikkert være kjekt til hyttetur og sånt hvor det ikke akkurat er det beste å pakke egg i sekken. Da kan det være greit at de er ferdig knekt. ;-)

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:57   #67
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Vet du hva, jeg er med på poenget ditt, men ærlig talt, at folk skal bli så hjelpesløse at de ikke klarer å knekke egg engang, men må ha de ferdig vispet med konserveringsmiddel på kartong, det blir bare for dumt, altså. Det er sinnsykt langt mellom 6 timer på kjøkkenet og uff jeg greier ikke knekke egg, altså. Jeg syns ikke det er riktig at prior skal tjene fett med gryn på å sope opp knuste egg og tilsette kjemiske stoffer for så å selge det dyrt. Om det gjør meg arrogant i dine øyne, well so be it!

Du syns ikke det er riktig? So what?!

Jeg syns det er ganske unødvendig å ha vaskehjelp, men jeg går ikke rundt å kaller de som har det late fordet. Eller ler av det for den sakens skyld.

Gammel 17-04-11, 20:10   #68
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det er ganske unødvendig å ha vaskehjelp, men jeg går ikke rundt å kaller de som har det late fordet. Eller ler av det for den sakens skyld.

Her skal du få en offentlig grønning, for jeg har visst nettopp prikket det. Godt sagt!

Gammel 17-04-11, 20:21   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Så de som har vaskehjelp og ikke liker å lage mat de er, de er ... dårlige mødre?

Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:25   #70
Nå også i farger

Standard

Ja, visste du ikke det?

Gammel 17-04-11, 20:26   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff.

Hvorfor tror du at dersom man lager skikkelig mat fra bunnen, så bruker man all tid på kjøkkenet?

Det tar ikke lenger tid å lage mat fra bunnen, det går ofte fortere. Det er som oftest billigere. Det handler kun om planlegging/timing og teknikk.

Jeg kan godt bruke noen ferdigløsninger, eller halvferdigløsninger. Det er da ting som ikke har dårligere næringsinnhold, som smaker godt, er forholdsvis billig og som faktisk sparer meg for tid.

Raspeballmel, feks. Noen brødblandinger. Lapskausblanding og andre frossengrønnsaker. Og selv om jeg kjapt lager potetmosen selv, så er frossenmos mye bedre enn posemos i min bok.

Gammel 17-04-11, 20:28   #72
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns også det er en stor forskjell på å kalle folk ditt og datt, og å uttrykke at man syns noe er dumt, unødvendig, fjollete eller hva-har-du. Jeg føler meg fullstendig på trygg grunn i å mene at det er et tåpelig produkt, å at det er en negativ trend at store konserner tjener penger på vår innbilte hjelpeløshet. Det betyr ikke at jeg syns folk som kjøper disse produktene fortjener hverken hets eller offentlig navnekalling. Og jeg har ikke gjort noen av delene heller.

Gammel 17-04-11, 20:31   #73
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt er folk som har vaskehjelp late.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:31   #74
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man koker dem jo i småbiter, da går det mye fortere, ca. 10 minutter. Men da må man jo først skjære dem opp og det tar jo litt tid. Jeg skjønner virkelig poenget med frossenstappe (selv om jeg aldri har prøvd den selv, det er vel melk i den også?) og den er nok mye, mye bedre enn disse pulverposecrap-greiene.

Ja, det kan ikke sammenlignes med omelett på kartong! Her er det jo snakk om at man går fra en liten halvtimes tilberedning til 5 minutt.

Men å knekke x antall egg? Vel det er ikke store tiden man sparer på det. Dette kommer vi nok neppe til å kjøpe!

Gammel 17-04-11, 20:32   #75
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Bakepapir i ark er nok for dem som har dårlig finmotorik og ikke kan klippe selv.

Jeg bruker alltid hele ark - og ser ingen grunn til å kjøpe på rull når noen har kuttet dem opp på forhånd i helt riktig størrelse.

Gammel 17-04-11, 20:34   #76
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan se én veldig god grunn for å selge egg på kartong: vesentlig forenklet transport. Det finnes vel knapt noe som er så håpløst å frakte som egg, så ved å knuse dem på forhånd og helle dem i firkantet kontainer, vil jeg tro at man mer enn halvverer transportkostnadene.

Jeg kunne sikkert kjøpt egg i kartong hvis den var vesentlig billigere enn egg i skall - og hvis de ikke hadde saltet eggene på forhånd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:40   #77
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere ikke lagt merke til at bakepapir har skiftet navn til pizza-ark?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes virkelig ferdig knuste egg på kartong stiller i en helt egen klasse, og ja, jeg ler meg ihjel. Ikke alle kan lage mat nei, men knekke og vispe et par egg? Dette kjøpes jo ikke engang for å spare noe tid, jeg skjønner ikke poenget i det hele tatt. Man sparer fingrene for å bli skitne, kanskje?

Vel, jeg vet om voksne folk som faktisk ikke kan lage omelett. Spise det, ja, men hvordan lager man nå det? De kommer garantert til å kjøpe denne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:48   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vel, jeg vet om voksne folk som faktisk ikke kan lage omelett. Spise det, ja, men hvordan lager man nå det? De kommer garantert til å kjøpe denne.

Jammen man må jo fremdeles steke omeletten? Eller mener du at noen ikke vet hva som skal oppi basisrøren, som består av egg og vann (og litt salt)? Jeg sliter faktisk med å få til pene omeletter i pannen så jeg har pleid å steke dem i ovnen før da jeg spiste egg, men selve røren har jo ikke vært noe problem å mikse sammen da.

Gammel 17-04-11, 20:59   #79
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det finnes garanter noen der ute som ikke vet hvordan man lager omelett.. og som vil synes det er lettere å kjøpe denne som er ferdig enn å finne oppskrift. Eventuelt lese på boksen hva faktisk røren inneholder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:05   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Når det gjelder småbananer så kan jeg faktisk se nytten i det: Hos oss er det kun lillebror som spiser bananer, og han orker aldri en hel. Siden ingen spiser restene kaster jeg en halv banan hver gang vi kjøper det. Så en liten banan hadde vært midt i blinken for oss. Men det er da ingen nyhet? De har da solgt småbananer i mange år.

Det er ikke småbananer jeg reagerer på, det er markedsføringen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.