|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Fikk du påskeegg som barn? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
203 | 89,43% |
Nei |
24 | 10,57% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja, men det var ingen jakt eller hare eller noe.
![]() |
#42 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Selvsagt gjorde jeg det, men det var ikke noen jakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Å ja da. Men ingen jakt her heller.
![]() |
#44 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja, eg fekk alltid egg, til langt opp i tenåra - minst. I år har eg kjøpt innhaldet sjølv...
![]() |
#48 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja, men ikkje til ein spesiell dag. Det blei berre satt på bordet i løpet av påska, og var vel meir eller mindre felles, og blei fyllt på etter behov. I mannen min sin familie fekk kvart barn (og voksne) store sjokoladeegg som er fyllt med snop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Live and let live
|
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja. Jeg hadde et egg i sølvfolie og blått tyllbånd som jeg fikk av pappa, og et knallgult plastegg med føtter og hode så det så ut som en kylling, med blomst i munnen som jeg fikk av mamma. Også fikk jeg godtet fordelt på begge to.
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja det gjorde vi, vi var som regel på hytta og påskeeggene ble gjemt. Så var det for oss unger å jakte på de
![]() |
#51 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Vi fikk både av den forelderen vi var hos, hos bestemor og noen år av den forelderen vi ikke var hos. Eggene ble alltid gjemt og hoveddagen for leting var påskeaften. Mener den hos Bestemor varierte litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Jepp! Har videreført tradisjonen til barna mine. Jeg lager rebus eller skattekart som de får påskeaften når de våkner, så bruker de 10-15minutt på å finne dem. Kjempekoselig
_____________ Stolt mamma ![]() I'm knot dumb! Sist redigert av Supernala : 25-04-11 kl 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Jepp. Egget låg i fotenden på senga på påskedagsmorgen. Eg husker eg pleide og åla meg ned i senga til tærne traff egget. O' store lykke!
![]() |
#54 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja, vi fikk påskeegg første påskedag. Egget låg som oftest i fotenden eller ved siden av senga.
![]() |
#56 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Nei, jeg fikk ikke. Ikke julestrømpe heller. Ingen tradisjon for slike ting der jeg kommer fra, men mine unger får (har flyttet da og her får alle ungene har jeg inntrykk av).
![]() |
#58 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Jada, farmor gjemte det og jeg lette med stor iver hver påskemorgen. Tradisjonen er selvsakt ført videre, selv om jeg måtte gå med på at ungene får egget på lørdag, som min mann fikk, ikke søndag.
![]() |
#59 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Ja, stappfullt egg!(Men ingen gaver |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Borte
|
![]() Sv: Fikk dere påskeegg da dere var små?Jeppsi. Jeg fikk helt til jeg var flyttet ut og gift. Nå får barna påskeegg av mormor. Hun liker ting som kan kjøpes, fylles, gis bort og knyttes til en høytid. Fineste.
![]() |
|
|