|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Det er vel slik at de små helst ikke skal bruke brukte madrasser.
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Jeg hadde kjøpt ny, hvis ikke du vet at den aldri har vært sølt til med gulp eller tiss. Det er ikke midd som er problemet. http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Jeg kjøpte ikke ny nå sist, siden den har vært i bruk sammenhengende og ble kjøpt ny i 2009, men de ander har fått ny. Heller en ny litt billig madrass enn en gammel har vi tenkt da.
|
|
|
|
#5 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Takk for link, Filifjonka.
|
|
|
#6 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Jeg kjøpte ny madrass til nr 2. Hun brukte den med overmadrass, laken og lammeskinn i ca 1 år. Jeg har ikke vært i tvil om at den er god nok for minstesøster som også bruker overmadrass og NYTT lammeskinn
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Jeg kjøpte ikke ny til lillebror, men det er fordi storebror aldri gulpet og heller aldri tisset i senga. I tillegg hadde vi overmadrass, og den kjøpte vi uansett ny til lilebror.
|
|
|
|
#8 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Vi lot også lillesøster arve madrassen etter storesøster. Den var lagret i ca et halvt år på loftet og vi kjøpte ny overmadrass og nytt lammeskinn som hun lå på.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Vi lot lillesøster arve etter storebror i vuggen, han lå der nesten aldri (hun har den som dagsoveplass), han hadde soveskinn og dessuten overmadrass som kan kokvaskes (og det er den blitt) Han hadde ikke tisseuhell eller kastet opp i den, hadde alltid gulpeunderlag under hodet også i tilfelle minigulp.
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?MAdrassen ble lagret på loftet. Har ikke sett på linken men her arvet lillebror madrassen. Ble brukt i 1år og en måned av storebror.
|
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Jeg hadde brukt madrassen så lenge jeg hadde visst hvordan den var brukt og ikke sølt på tidligere. Til alle ungene har vi brukt madrass med tisselaken over, så overmadrass til hver unge oppå der (som har enten vært ny eller kokvasket først) og så nøstebarnskinn på toppen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Minstemor arvet Lillebror sin madrass (han fikk ny, arvet ikke Størsta sin), men han sov alltid med soveskinn og tisselaken, så vi føler oss trygge på å bruke den.
|
|
|
#13 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Dette var en nyttig diskusjon fordi jeg har lurt på det samme. Det har ikke vært gulp eller tiss på madrassen til lillesøster, så det kan hende vi bruker den igjen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?Jeg har sjekket dette litt i forbindelse med at vi overtar en sovekurv som har vært brukt før, og fant dette på Krybbedødforeningens sider. Nyttig informasjon, synes jeg. Jeg tenker vi vasker madrassen i maskin og evt. skaffer en overmadrass, vi skal uansett ha skinn oppi der. Det blir bare dagsoveplass for henne, ellers har hun ny seng.
|
|
![]() |
|
|