Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-11, 17:35   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?

Det er vel slik at de små helst ikke skal bruke brukte madrasser.
Men vi tok nå alikevel vare på madrassene som tvillingene brukte. De har stått lagret i ca 5 år på et kott. Dette kottet er ikke isolert, så jeg tviler på at eventuelle midd har overlevd kalde vintre.
Tvillingene brukte alltid Nøstebarnskinn i sengene, og det er også innkjøpt til nybabyen, så den kommer ikke til å ligge rett på madrassen.
Likevel er jeg i tvil. Kaste gamle madrasser, eller bruke til nybabyen?

Gammel 26-04-11, 17:40   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det med brukt babymadrass igjen?

Jeg hadde kjøpt ny, hvis ikke du vet at den aldri har vært sølt til med gulp eller tiss. Det er ikke midd som er problemet. http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:26   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kjøpt ny.

Gammel 26-04-11, 18:36   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte ikke ny nå sist, siden den har vært i bruk sammenhengende og ble kjøpt ny i 2009, men de ander har fått ny. Heller en ny litt billig madrass enn en gammel har vi tenkt da.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:47   #5
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for link, Filifjonka.
Hm, madrassene er altså brukt til ett barn hver seg i knappe to år, og jeg vil ikke si de er slitt. Og gutta brukte som sagt alltid med skinn på, så jeg trooor ikke det er mulig at det er gulp, tiss og lignende i dem.
Fortsatt usikker. Tenke på`t. Vi har råd til en ny, det er ikke det, er bare usikker på nødvendigheten. Bedre å safe med en ny, jeg ser den.

Gammel 26-04-11, 20:40   #6
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte ny madrass til nr 2. Hun brukte den med overmadrass, laken og lammeskinn i ca 1 år. Jeg har ikke vært i tvil om at den er god nok for minstesøster som også bruker overmadrass og NYTT lammeskinn
Vår har dog ikke vært lagret i mellomtiden, men gått rett fra den ene søsteren til den andre.

Gammel 26-04-11, 20:49   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte ikke ny til lillebror, men det er fordi storebror aldri gulpet og heller aldri tisset i senga. I tillegg hadde vi overmadrass, og den kjøpte vi uansett ny til lilebror.
Hadde storebror vært en gulpeunge hadde vi kjøpt ny.

Gammel 26-04-11, 21:11   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi lot også lillesøster arve madrassen etter storesøster. Den var lagret i ca et halvt år på loftet og vi kjøpte ny overmadrass og nytt lammeskinn som hun lå på.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:12   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi lot lillesøster arve etter storebror i vuggen, han lå der nesten aldri (hun har den som dagsoveplass), han hadde soveskinn og dessuten overmadrass som kan kokvaskes (og det er den blitt) Han hadde ikke tisseuhell eller kastet opp i den, hadde alltid gulpeunderlag under hodet også i tilfelle minigulp.

Sprinkelsengen får vi se, den bruker han enda, men hun skal jo ikke ha slik enda heller, så vi får se hvordan situasjonen er når hun skal ha seg sprinkelseng.

Gammel 26-04-11, 21:31   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

MAdrassen ble lagret på loftet. Har ikke sett på linken men her arvet lillebror madrassen. Ble brukt i 1år og en måned av storebror.
Har hatt på overmadrass og tisselaken hele tiden og den var ren og pen for nestemann.

Gammel 26-04-11, 22:12   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde brukt madrassen så lenge jeg hadde visst hvordan den var brukt og ikke sølt på tidligere. Til alle ungene har vi brukt madrass med tisselaken over, så overmadrass til hver unge oppå der (som har enten vært ny eller kokvasket først) og så nøstebarnskinn på toppen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:35   #12
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minstemor arvet Lillebror sin madrass (han fikk ny, arvet ikke Størsta sin), men han sov alltid med soveskinn og tisselaken, så vi føler oss trygge på å bruke den.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:31   #13
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette var en nyttig diskusjon fordi jeg har lurt på det samme. Det har ikke vært gulp eller tiss på madrassen til lillesøster, så det kan hende vi bruker den igjen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 12:48   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sjekket dette litt i forbindelse med at vi overtar en sovekurv som har vært brukt før, og fant dette på Krybbedødforeningens sider. Nyttig informasjon, synes jeg. Jeg tenker vi vasker madrassen i maskin og evt. skaffer en overmadrass, vi skal uansett ha skinn oppi der. Det blir bare dagsoveplass for henne, ellers har hun ny seng.

Hvordan er det med brukte Nøstebarnskinn i denne sammenhengen tro? Det går vel bra så lenge det er vasket?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.