|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til feriedilemmaJeg har stort sett bare vært i Grebbestad på dagsbesøk med bil eller pr. egen båt. Det er idyllisk og koselig. Bryggeliv, skjærgård |
|
|
|
|
|
#22 |
|
*_*
|
Sv: Hjelp til feriedilemmaJeg tar det ganske med ro å bo i hagen til eierne, egentlig. Synes ikke det er optimalt, men feriehuset er nybygget, så jeg ser for meg at de ikke har gammelt agg til tidligere uhelidge opplevelser og sånn. Det finnes selvfølgelig mange rare folk her i verden, men jeg tror og håper at disse er streite og hyggelige og ikke mer synlige enn andre ferienaboer ville vært.
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Hjelp til feriedilemmaJeg innrømmer at jeg synes Grebbestad er fryktelig, men det er mange hyggelige steder i nærheten. Fjallbacka, Strømstad, man kan dra til Nordens ark, til akvariet i Lysekil, til Gøteborg etc. Bare ikke vær i Grebbestad hele tiden ! (rusletur og is på brygga er jo alltid fint da) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
sukk
Sv: Hjelp til feriedilemma
Hva er det som er fryktelig da? Jeg har bare vært der noen få ganger, men syntes det var koselig, jeg? Så vidt jeg kan huske da. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Vei tvers gjennom med mye trafikk, stort sett bare rælete butikker, veldig fullt hele tiden, en del harry turister hvorav veldig mange fra en giga-overfylt camping rett ved, relativt høy partyfaktor døgnet rundt, strand bare rett ved veien. Men det er fint å kjøre litt og finne fine strender selvsagt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
sukk
Ah. Min hukommelse er nok farget av at jeg seilte rett inn i havna i solnedgangen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Sv: Hjelp til feriedilemmaMen altså, det er et superfint område å være på ferie i altså! Vi har vært der mye, så du kan evt sende en pm hvis du vil ha tips om regnværsaktiviteter og slikt, rajraj |
|
|
|
|
|
#28 |
|
sukk
Sv: Hjelp til feriedilemmaOg det er som sagt minst en butikk som er medium rælete og som kan forårsake store tumulter. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Hjelp til feriedilemmaJeg hadde valgt Danmark i denne settingen. Ellers har vi leid feriehus litt utenfor Gøteborg. Det frister til gjentakelse. |
|
|
|
#31 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til feriedilemmaTror vi betalte ca 250 kr for ferjeturen mellom helsingør og helsingborg. Veiene i Danmark er fine å kjøre på og turen går fort
|
|
|
|
#32 |
|
*_*
|
Sv: Hjelp til feriedilemmaJeg har blitt advart mot at det kan bli rimelig harryfest og ståkete på kveldene der, men da skal vi stort sett sitte på verandaen og grille uansett er tanken. Ellers er ideen å farte litt rundt i området, ja.
|
|
|
|
#33 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp til feriedilemmaHar ikke vært i Grebbestad, men i Ebeltoft, og det er ett fint område, ja. |
|
|
|
![]() |
|
|