Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna mye klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange antrekk har hvert barn ( inneklær)?
Mindre enn 7 antrekk 9 6,77%
7-10 antrekk 16 12,03%
10-14 antrekk 28 21,05%
14+ antrekk 80 60,15%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 23:29   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har barna mye klær?

Hadde en prat med moren min. Da hun fikk oss var de et ganske fremadstormende par som satt rimelig greit i det, hadde jeg inntrykk av. Hun sier at da vi var små syns hun vi var heldige fordi vi hadde klær nok til hele uka ( uten å vaske).

Må innrømme at mine barn kan gå mye mye lenger enn en uke uten å vaske om det virkelig står på ( men muligens litt rart kledd på slutten, da..... )

Hvor mye klær har barn nå, egentlig?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:33   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna mye klær?

De har ganske mye men klarer å slite det ut også. Ihvertfall til fjorten dagers bruk.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:33   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi har mer en nok til langt over ei uke uten å måtte vaske, men hauger vil jeg ikke si at sønnemannen har. Jeg kjøper heller litt færre og kanskje dyrere klær fremfor mange billige.

Nå så jeg pollen din. Vi har nok 14+ antrekk ja.

Gammel 08-05-11, 23:34   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kunne nok ikke gått en hel uke uten å vaske, og det er et bevisst valg. Vil ikke at ungen min skal vokse opp med en haug av klær han aldri rekker å bruke. Vi begynte på str. 50 og er nå etter 5 mnd. på 74, så det sier seg selv at hver størrelse blir brukt veldig kort tid. Hadde en del i 50 og 56 vi aldri rakk å bruke, mest pga. barselgaver, og det synes jeg egentlig er ganske trist.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:36   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke helt svare på pollen din, for ungene har ikke like mye klær.

De to yngste har minst klær, de har kanskje sju antrekk hver? De har i alle fall ikke nok klær til at jeg ikke må vaske i løpet av uka.

Mellomste har uhorvelig mye klær, siden hun arver av søsteren og får like mye nye klær i gaver fra slekta som søsteren.

Eldste har ikke så mye klær, men jeg skulle nok ha kommet meg gjennom uka uten å vaske for henne sin del også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:36   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Akkurat passe mange, jeg aner ikke hvor mange antrekk. Vi kjøper kun brukt eller får arvetøy, så det varierer veldig hvor mye de har til enhver tid. Men det er garantert mer enn klær for en uke, ettersom vi har klesvask en gang i uken og det alltid er plenty igjen i skapet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:36   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg testet det en sommer jeg ikke gadd vaske. De kunne gå to uker uten problemer, de hadde ikke tomme skuffer da heller. Mye er arvetøy som er i reserve og brukes sjelden. Men de har mye.

Gammel 08-05-11, 23:37   #8
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har de ikke mer klær enn de trenger.

Nesten De har nok, men det må vaskes hver dag likevel. En stund hadde de så mye at det ble overfylt i skap og skuffer når man endelig kom a jour med klesvasken, men nå har vi tynnet ut etter hvert som de har vokst og kjøper etter hvert som ting trengs, og ikke etter "lyst" - mye greiere å holde oversikten. :rotekopp:

Gammel 08-05-11, 23:38   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, en ukes bruk av bukser. Det andre varer litt lenger.

Gammel 08-05-11, 23:39   #10
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Altfor mye.

Gammel 08-05-11, 23:40   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Men vaskes alle plaggene hver dag, da? Vi vasker ikke olabukser etter hver gang de brukes. Storesøster kan fint bruke bukser tre fire ganger før de må vaskes. :sjuske:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:45   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

2-åringen skifter nesten alt hver dag. Det er mer klesvask om sommeren enn om vinteren. Da er det nesten bare spising som søler.

Gammel 08-05-11, 23:59   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nei her kan ting brukes flere ganger.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:00   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke sånn konkret, men de har en tendens til å ville gå med de samme klærne hele tiden.

Gammel 09-05-11, 00:04   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De har relativt mye. Spesielt minstemor, som arver alt fra søstra. Litt for mye fant jeg ut. Tror jeg gikk litt amok i 2005 i permisjonen. Kjøper dog mye mye mindre nå. Flere utgifter og mindre shoppingtid.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:04   #16
Left
Passiv

Standard

Vi har alt for mye, og kanskje spesielt Lillebror, som arver etter broren også. Jeg har skjerpet meg veldig i forhold til kleskjøp, for det er jo helt vilt med mengder.
Nå har jeg så godt som sluttet med å kjøpe noe bare fordi jeg synes det er kult

Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:05   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte 10-14 antrekk, men eldste har nok ikke så mye. Minsten arver jo etter storebror, og har en god del klær.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:06   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

10-14 stemte jeg, i snitt. Yngste har mange flere enn eldste, han har et søskenbarn og en nabogutt han arver litt fra i tillegg til at han arver alt etter storebroren. Rabalder som er eldst kan gå flere dager i samme klærne (vi skifter undertøy og sokker daglig), mens Sjarmøren vanligvis må ha nytt fra topp til tå hver dag. Han er en søler.

Gammel 09-05-11, 00:12   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Lillevenn har ganske mye klær. Jeg er nok litt for glad i å shoppe. Svarte mer enn 14 antrekk, men tror ikke egentlig det er så mye mer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 00:15   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi handlet mye mer til gutta tidligere, nå handler vi nesten bare når MÅ ha noe nytt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.