|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange antrekk har hvert barn ( inneklær)? | |||
| Mindre enn 7 antrekk |
|
9 | 6,77% |
| 7-10 antrekk |
|
16 | 12,03% |
| 10-14 antrekk |
|
28 | 21,05% |
| 14+ antrekk |
|
80 | 60,15% |
| Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har barna mye klær?Hadde en prat med moren min. Da hun fikk oss var de et ganske fremadstormende par som satt rimelig greit i det, hadde jeg inntrykk av. Hun sier at da vi var små syns hun vi var heldige fordi vi hadde klær nok til hele uka ( uten å vaske). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Har barna mye klær?De har ganske mye men klarer å slite det ut også. Ihvertfall til fjorten dagers bruk.
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Har barna mye klær?Vi har mer en nok til langt over ei uke uten å måtte vaske, men hauger vil jeg ikke si at sønnemannen har. Jeg kjøper heller litt færre og kanskje dyrere klær fremfor mange billige.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har barna mye klær?Vi kunne nok ikke gått en hel uke uten å vaske, og det er et bevisst valg. Vil ikke at ungen min skal vokse opp med en haug av klær han aldri rekker å bruke. Vi begynte på str. 50 og er nå etter 5 mnd. på 74, så det sier seg selv at hver størrelse blir brukt veldig kort tid. Hadde en del i 50 og 56 vi aldri rakk å bruke, mest pga. barselgaver, og det synes jeg egentlig er ganske trist.
|
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Har barna mye klær?Jeg klarer ikke helt svare på pollen din, for ungene har ikke like mye klær. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har barna mye klær?Akkurat passe mange, jeg aner ikke hvor mange antrekk. Vi kjøper kun brukt eller får arvetøy, så det varierer veldig hvor mye de har til enhver tid. Men det er garantert mer enn klær for en uke, ettersom vi har klesvask en gang i uken og det alltid er plenty igjen i skapet.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har barna mye klær?Jeg testet det en sommer jeg ikke gadd vaske. De kunne gå to uker uten problemer, de hadde ikke tomme skuffer da heller. Mye er arvetøy som er i reserve og brukes sjelden. Men de har mye.
|
|
|
#8 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Har barna mye klær?Her har de ikke mer klær enn de trenger.
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har barna mye klær?Men vaskes alle plaggene hver dag, da? Vi vasker ikke olabukser etter hver gang de brukes. Storesøster kan fint bruke bukser tre fire ganger før de må vaskes. :sjuske:
|
|
|
#12 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har barna mye klær?2-åringen skifter nesten alt hver dag. Det er mer klesvask om sommeren enn om vinteren. Da er det nesten bare spising som søler.
|
|
|
#13 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Har barna mye klær?Nei her kan ting brukes flere ganger.
|
|
|
#14 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har barna mye klær?Jeg aner ikke sånn konkret, men de har en tendens til å ville gå med de samme klærne hele tiden.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har barna mye klær?De har relativt mye. Spesielt minstemor, som arver alt fra søstra. Litt for mye fant jeg ut. Tror jeg gikk litt amok i 2005 i permisjonen. Kjøper dog mye mye mindre nå. Flere utgifter og mindre shoppingtid. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Har barna mye klær?Vi har alt for mye, og kanskje spesielt Lillebror, som arver etter broren også. Jeg har skjerpet meg veldig i forhold til kleskjøp, for det er jo helt vilt med mengder. |
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har barna mye klær?Jeg svarte 10-14 antrekk, men eldste har nok ikke så mye. Minsten arver jo etter storebror, og har en god del klær. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Har barna mye klær?10-14 stemte jeg, i snitt. Yngste har mange flere enn eldste, han har et søskenbarn og en nabogutt han arver litt fra i tillegg til at han arver alt etter storebroren. Rabalder som er eldst kan gå flere dager i samme klærne (vi skifter undertøy og sokker daglig), mens Sjarmøren vanligvis må ha nytt fra topp til tå hver dag. Han er en søler.
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Sv: Har barna mye klær?Lillevenn har ganske mye klær. Jeg er nok litt for glad i å shoppe. Svarte mer enn 14 antrekk, men tror ikke egentlig det er så mye mer. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Har barna mye klær?Vi handlet mye mer til gutta tidligere, nå handler vi nesten bare når MÅ ha noe nytt. |
|
|
|
![]() |
|
|