|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceI går kjøpte vi en fruktsentrifuge. Den er altså helt genial. Vi kaster frukten hel oppi maskinen (vasket såklart), og ut kommer det nydelig juice. Vi har kjøpt inn et tonn med frukt, og testet alle mulige varianter. Gulrot, for eksempel, inneholder tydeligvis enorme mengder væske. Og juice fra økologiske epler smaker vanvittig mye bedre enn det man får kjøpt i butikken. Det aller beste er imidlertid at man selv har kontroll på hva man heller i seg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceJeg har også en slik og den er genial. Presser alltid mine egne juicer. Men det som er dumt med juice er at man ikke får fiberet med på kjøpet, så jeg liker egentlig bedre å lage smoothies for da får man ALL næringen med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceHvor får man kjøpt de? Hva koster den?
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceTrettenåringen min kjøpte en juicemaskin på Lidl, jeg tror den kostet 99 eller 199. Det kommer med masse fiber fra frukten, og juicen blir aldeles nydelig. Vi laget en med mest appelsin, litt sitron, eple og ananas som ble helt nydelig og litt skummende. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceVi har en juicemaskin, ikke sånn fra Lidl, men sikkert samme prinsippet, tror jeg. Mange deler, men grei nok. Vi må skrelle frukten da, eller, ikke epler, men appelsiner og sånt med tykt skall. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceJuice fra gulerot og sitron er utrolig godt! surt men skikkelig nam! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceHvor kjøpte du den Moonson? Vi (les: jeg) har også veldig lyst på en sånn, men de jeg har sett på koster godt over 1000-lappen. Jeg griper enhver anledning til å lure i ztjerna grønnsaker |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceJeg har en sånn.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceKan noen finne et bilde? Jeg har et mystisk apparatur stående i boden etter Rhetts eks som burde være noe sånt noe. :lat:
|
|
|
#12 |
|
Peppy!
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juice
Vi kjøpte vår på Elkjøp. Phillipsen vi kjøpte kostet 1500. Og om den er stor? Vel... Liten er den jo ikke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceKjøpte ferdig grønnsaksjuice fra butikken i påvente av jul. Blandet med vann gikk den ned hos ztjerna. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
villende
|
Sist redigert av Gaia : 17-03-07 kl 22:37. Årsak: Hersens smileykoder... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har fått viljen sin
|
Nei dette var grønnsaksjuice fra butikken. Tomat, gulrot, spinat, rødbete og noen andre grønnsaker. Tilsatt litt salt, men han overlever. Det er tross alt ikke sukker |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceJeg så reklamen for jussentrifuge på TV-shop og var fristet, men innser at det blir en sånn ting som blir brukt tre ganger og så støver ned i boden. Og jeg kan kjøpe ganske mange Hardangerjus for prisen på den.
|
|
|
#19 |
|
villende
|
Hvor kjøper du grønnsaksjuicen? Jeg har bare sett gulrotjuice i butikkene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juiceVi kjøpte vår i en vanlig elektroforretning, som ikke er noen kjede, tror jeg. Eller, det heter Elektrosenteret. Vår kostet rundt 800 kr. Var svigermor som kjøpte den til oss. |
|
|
|
![]() |
|
|