Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fruktsentrifuge - hjemmelaget juice

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 20:31   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Fruktsentrifuge - hjemmelaget juice

I går kjøpte vi en fruktsentrifuge. Den er altså helt genial. Vi kaster frukten hel oppi maskinen (vasket såklart), og ut kommer det nydelig juice. Vi har kjøpt inn et tonn med frukt, og testet alle mulige varianter. Gulrot, for eksempel, inneholder tydeligvis enorme mengder væske. Og juice fra økologiske epler smaker vanvittig mye bedre enn det man får kjøpt i butikken. Det aller beste er imidlertid at man selv har kontroll på hva man heller i seg.

Vi har en gutt som er veldig vanskelig å få til å spise. Alt han vil ha er drikke. Og da helst juice. Tanten hans er ernæringsfysiolog, og det var hun som satte oss på idéen at vi i hvert fall kunne lage juicen selv. Da vet vi at vitaminene er godt i behold. Og det finnes ingen tilsetningsstoffer. I tillegg smaker juicen altså fantastisk mye bedre. I sted laget jeg en juice av sure, grønne epler, pærer og jordbær. Helt nydelig.

En slik fruktsentrifuge anbefales altså på det varmeste!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:32   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fruktsentrifuge - hjemmelaget juice

Jeg har også en slik og den er genial. Presser alltid mine egne juicer. Men det som er dumt med juice er at man ikke får fiberet med på kjøpet, så jeg liker egentlig bedre å lage smoothies for da får man ALL næringen med.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:35   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet, de er helt geniale, har ikke selv, men har prøvd de flere ganger.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:47   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor får man kjøpt de? Hva koster den?
Og er den stor?

Gammel 07-03-07, 20:53   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trettenåringen min kjøpte en juicemaskin på Lidl, jeg tror den kostet 99 eller 199. Det kommer med masse fiber fra frukten, og juicen blir aldeles nydelig. Vi laget en med mest appelsin, litt sitron, eple og ananas som ble helt nydelig og litt skummende. Det som blir igjen er stort sett steiner og de mest trevlete delene.

Det blir endel oppvask, da. Delene kan vaskes i maskin, men det er mange deler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:07   #6
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en juicemaskin, ikke sånn fra Lidl, men sikkert samme prinsippet, tror jeg. Mange deler, men grei nok. Vi må skrelle frukten da, eller, ikke epler, men appelsiner og sånt med tykt skall.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:23   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Juice fra gulerot og sitron er utrolig godt! surt men skikkelig nam!

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:55   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor kjøpte du den Moonson? Vi (les: jeg) har også veldig lyst på en sånn, men de jeg har sett på koster godt over 1000-lappen. Jeg griper enhver anledning til å lure i ztjerna grønnsaker .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:11   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søstra mi har kjøpt en slik på TV-shop, og er kjempefornøyd.

Gammel 08-03-07, 00:57   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en sånn. I dag følte jeg meg litt urven, men jeg måtte på møte og trengte en boost. Jeg lagde et digert glass juice av 1 gulrot, 2 appelsiner, 1 eple, 1 sitron og en ganske stor bit frisk ingefær. Det var veldig godt!

Jeg lager masse juice, særlig på onsdager, for da bruker jeg opp restene fra kolonihagefrukten. Gulrot og eple er min favoritt, men det finnes et uttall gode kombinasjoner.

Gammel 08-03-07, 01:30   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen finne et bilde? Jeg har et mystisk apparatur stående i boden etter Rhetts eks som burde være noe sånt noe. :lat:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 09:36   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Hvor får man kjøpt de? Hva koster den?
Og er den stor?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvor kjøpte du den Moonson? Vi (les: jeg) har også veldig lyst på en sånn, men de jeg har sett på koster godt over 1000-lappen. Jeg griper enhver anledning til å lure i ztjerna grønnsaker .

Vi kjøpte vår på Elkjøp. Phillipsen vi kjøpte kostet 1500. Og om den er stor? Vel... Liten er den jo ikke.

Scarlett; bilde til deg! :grei jente i dag:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 22:22   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg har latt meg inspirere. Jeg må bare skrive under på at dette virkelig kan anbefales. Eneste "minuset" er nok at det kommer til å gå en del penger på frukt fremover.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 22:32   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpte ferdig grønnsaksjuice fra butikken i påvente av jul. Blandet med vann gikk den ned hos ztjerna.

Han fikk forøvrig med seg en kopp grønnsaksjuice i barnehagen i går. Personalet sa "oj har du fått saft med deg i dag ztjerna" og jeg jattet faktisk med dem . Om jeg hadde påpekt at han fikk grønnsaksjuice ville de tatt frem bekymringsmeldingen.

Gammel 17-03-07, 22:34   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm ...
Det frister må jeg si.
Vi har høyt juiceforbruk i huset.

Gammel 17-03-07, 22:36   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpte ferdig grønnsaksjuice fra butikken i påvente av jul. Blandet med vann gikk den ned hos ztjerna.

Han fikk forøvrig med seg en kopp grønnsaksjuice i barnehagen i går. Personalet sa "oj har du fått saft med deg i dag ztjerna" og jeg jattet faktisk med dem . Om jeg hadde påpekt at han fikk grønnsaksjuice ville de tatt frem bekymringsmeldingen.

Jeg skjønner ikke at de ikke blir litt imponert over hvor flink du er, jeg.

Betyr det at du også har skaffet deg en saftsentrifuge? I så fall hvilken, og er du fornøyd?

Jeg endte opp med samme som Monsoon og må si meg veldig fornøyd med den. Dessuten har jeg konstatert at eple- og sellerijuice smaker pju, så jeg holder meg til gulrot- og/eller tomatjuice på grønnsaksfronten. Snupp drikker alt, bare det heter juice.

Sist redigert av Gaia : 17-03-07 kl 22:37. Årsak: Hersens smileykoder...
Gammel 17-03-07, 22:42   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg skjønner ikke at de ikke blir litt imponert over hvor flink du er, jeg.

Betyr det at du også har skaffet deg en saftsentrifuge? I så fall hvilken, og er du fornøyd?

Nei dette var grønnsaksjuice fra butikken. Tomat, gulrot, spinat, rødbete og noen andre grønnsaker. Tilsatt litt salt, men han overlever. Det er tross alt ikke sukker .

De blir nok ikke imponerte over meg nei. Mer sjokkerte. Stakkars ztjerna får aldri nugatti, bare noe som ligner men som er økologisk fruktsirup. Også får han aldri kjeks, bare tørket frukt. Han har ikke med seg våtservietter, de må i stedet bruke vann og såpe . For ikke å glemme at han ikke bruker Libero eller Pampers med coop sine svanemerkede bleier.

Gammel 17-03-07, 22:49   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så reklamen for jussentrifuge på TV-shop og var fristet, men innser at det blir en sånn ting som blir brukt tre ganger og så støver ned i boden. Og jeg kan kjøpe ganske mange Hardangerjus for prisen på den.

Gammel 17-03-07, 22:59   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Nei dette var grønnsaksjuice fra butikken. Tomat, gulrot, spinat, rødbete og noen andre grønnsaker. Tilsatt litt salt, men han overlever. Det er tross alt ikke sukker .

De blir nok ikke imponerte over meg nei. Mer sjokkerte. Stakkars ztjerna får aldri nugatti, bare noe som ligner men som er økologisk fruktsirup. Også får han aldri kjeks, bare tørket frukt. Han har ikke med seg våtservietter, de må i stedet bruke vann og såpe . For ikke å glemme at han ikke bruker Libero eller Pampers med coop sine svanemerkede bleier.

Hvor kjøper du grønnsaksjuicen? Jeg har bare sett gulrotjuice i butikkene.
Jeg syns ellers du høres ut som en normalt bevisst mor, jeg. Men det er kanskje bare meg? Jeg jobber jo ikke i barnehage og aner ikke hva som er vanlig.

Jeg er ikke så streng på sukkerfronten som du er.Selv om jeg jo ser fordelen ved å være såpass konsekvent mens han er liten (det de ikke vet om savner de jo heller ikke...) Men Nugatti er uaktuelt å servere, det er snop ikke pålegg.

Gammel 17-03-07, 23:02   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte vår i en vanlig elektroforretning, som ikke er noen kjede, tror jeg. Eller, det heter Elektrosenteret. Vår kostet rundt 800 kr. Var svigermor som kjøpte den til oss.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.