|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva er saltmat?1., 2. og 3. klasse tar med saltmat til festen. 4. og 5. noe til koldtbordet. 6., 7. 8. og 9. tar med søtmat (det vil si kaker, bakverk og lignende).
![]() |
#3 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er saltmat?Pølse
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er saltmat?Dersom søtmat er definert til kaker ville jeg tenkt at saltmat var alt annet, altså vanlig mat. Jeg hadde tatt med pastasalat. Jeg tror ikke det betyr at maten må være utpreget salt, et helt klassetrinn kan jo ikke stille med spekemat, vel?
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 16-05-11 kl 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva er saltmat?"Saltmat" tenker jeg er "vanlig mat" - altså det man spiser før "søtmaten". Pastasalat må være ypperlig!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er saltmat?Jeg ville tolket det som potetgull o.l. Mat er det jo på koldtbordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva er saltmat?Potetgull og sånn er jo ikke "mat". Når det snakkes om saltmat her, er det spekemat, pølser o.l.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva er saltmat?Jeg tror ikke kaptein Sorte Bill hadde med seg potetgull på skipet.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er saltmat?
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er saltmat?De eneste gangene jeg tar begrepet saltmat i min munn er når jeg synger sangen om Kaptein Sortebill. På Klara (som er very well bekrutta) så er nok saltmat = spekemat. Det holder seg nemlig spiselig over lang tid og kan derfor være med på langtur.
![]() |
![]() |
#19 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva er saltmat?
Ja, slik hadde jeg og tolket det.
![]() |
|
|