|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Vi har snakket om å reise hele familien til USA om et par år. Vi er mange og det kommer nok til å koste rundt 150 000, hvis ikke mer. Det er da snakk om ca 3 uker.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Jeg synes ikke det, men så har jeg ikke vært så nevneverdig interessert i å reise til USA heller. Det er mange steder jeg heller vil enn dit. |
|
|
|
#3 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Kommer vel an på hvor og hva som er planen i usa, evt hva andre plasser som er aktuelle. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Jeg kan fint ofre tre-fire turer for å dra på en tilsvarende tur til Australia. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Nei, jeg hadde ikke ofret så mye for USA-tur. Det måtte vært mer eksotisk. Sør-Amerika, Asia eller Australia.
|
|
|
|
#6 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Jeg hadde ikke under noen omstendigheter svidd av 150.000 på en USA-tur, 3 ukers varighet eller ikke. Som Niobe ville jeg hatt noe mer eksotisk for såpass mye penger, eller helst delt det opp i flere andre ferieturer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Re: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Hva er USA for dere? Er det drømmeturen eller er det bare et feriemål på linje med mange andre? Jeg kunne fint ofret andre turer for drømmeturen, men det hadde nok kanskje ikke vært USA for meg. Men heller tre turer enn en USA-tur hvis det bare er sol/bad på nytt sted som er målet. Jeg henger meg ikke opp i prisen, da jeg antar andr turer blir tilsvarende dyre også hvis dere er veldig mange. Ellers kan det jo være dere kan få det til billigere om dere er smarte?
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?USA turen blir ikke drømmeturen. Jeg vet ikke helt hvordan vi ville lagt det opp om vi reiste dit, vi har ulike syn på det. Jeg vil reise litt rundt, mannen foretrekker å være på ett sted pga ungene. Blir vi på ett sted så syns jeg ikke det er verdt det, da kan vi like godt reise på en langt billigere tur i europa.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Er du sikker på at det virkelig blir så dyrt? Vi har akkurat vært i Florida, fem mennesker i 15 dager og reise, opphold og leiebil kom på litt over 50.000 kroner. Da leide vi et stort hus med tre bad og fire soverom og svømmebasseng og alt.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Jeg er helt på nett med Nenne, ser jeg. |
|
|
|
#11 |
|
rakkarpus
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?
Når det ikke er drømmeturen ville jeg glatt reist til 3 forskjellige andre steder.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Kanskje det ville være lurt å spare denne turen til ungene blir litt større? Da kan dere reise rundt å se flere steder og kanskje få litt mer ut av det. Jeg tror jeg ville dratt på én litt billigere tur nå, og så spart opp til spennende usa-tur når ungene er blitt litt større.
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Hvor store er ungene da? Jeg går og venter på at mine skal bli store nok til en USA-tur, men da vil jeg ha en tur av den typen hvor man reiser rundt. Hvis vi bare skulle på badeferie, er jeg ikke villig til å ta den lange flyturen og betale så mye tror jeg.
|
|
|
#14 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Ja hvor gamle må ungene være for å kose seg skikkelig på en USAtur? Vi planlegger en lignende tur om to år, når de er 7 og 5. Det må vel være bra?
|
|
|
#15 |
|
ekstremt trøtt
|
Bare flybilletter for 4 voksne og 2 barn blir på mer enn 50 000 hvis vi skal flere enn et sted i USA. Jeg vil ikke reise kun til Florida (ett eksempel) og være i ett hus hele oppholdet. De billigste billettene jeg har sett kommer på i underkant av 40 000 for oss alle bare til miami (sett bort fra de som bruker 24 timer på turen).
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Uten lommepenger ja, men det blir jo litt hva man gjør det til selv. Vi brukte over 15.000 bare på billetter til diverse parker, men det er jo ikke noe alle har interesse av, evt. ikke noe man kommer borti i det hele tatt. Sånne finnes jo ikke alle steder. USA er jo egentlig et billig ferieland, men sånne parker er ekstremt dyre selv for oss som har norsk prisnivå å sammenlikne med.
|
|
|
#18 |
|
ekstremt trøtt
|
Reiser vi så blir det uten å spare og vi kommer til å reise i div parker i tillegg til andre ting.
|
|
|
#19 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Jeg var i USA (Miami og Flordia) da jeg var 5 1/2 år, og husker ingenting fra det
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En tur eller tre turer, hva ville du valgt?Jeg ville nok heller reist på flere ferier enn å bruke så mye penger på USA-tur, men det er nok fordi USA ikke er høyt på min ønskeliste når det gjelder ferie. Og fordi vi aldri i verden hadde kunnet bruke 150.000 på en ferie uten å spare i mange år, og dermed ikke kunne dra på ferie i de årene. Da vil jeg heller ha kortere og flere ferier.
|
|
![]() |
|
|