Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

8. mars

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 21:46   #41
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 8. mars

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Javel, jeg skjønner bare ikke helt motstanden mot tog denne dagen, det er mange gode saker som støttes, og man må ikke være enig i alle virkemidler og framgangsmåter for å få fokus. Du kunne sikkert også hatt din egen parole mot frekke kvinnfolk...

Motstanden MIN mot tog denne dagen er at det er mange som vil få fram budskapet sitt i media, og tror at det er den som roper høyest, viktigst, mest desperat, sinnest osv som får komme i radio og tv - det blir helt feil for meg. Blir mytjy skrik og lite ull.... Bare styr som få faktisk gidder å høre på...Synd...

Jeg svarte for meg nå, og ikke for Pippilotta

Gammel 07-03-07, 21:47   #42
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Motstanden MIN mot tog denne dagen er at det er mange som vil få fram budskapet sitt i media, og tror at det er den som roper høyest, viktigst, mest desperat, sinnest osv som får komme i radio og tv - det blir helt feil for meg. Blir mytjy skrik og lite ull.... Bare styr som få faktisk gidder å høre på...Synd...

Ja, mitt innlegg var ikke som svar til deg, du har jo forklart litt bedre om hvorfor du ikke liker tog denne dagen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:07   #43
Pippilotta
Passiv

Standard

Men hvorfor skal jeg gå i tog mot noe jeg ikke ser så mye til?
Benekter ikke at det finnes ulikheter enda, men det er langt på vei veldig bra.
Da hyler jeg heller for de tingene jeg syns betyr noe resten av året da.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:11   #44
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Hvis alt må være veldig synlig så...ofte er det jo det som er de største problemene, altså de som er skjulte, men alikevel i aller høyeste grad eksisterer. Vold i hjemmet f.eks. Det er veldig mye av det som skjer ute i verden av kvinneundertrykkelse som er skjult. Du ser vel ikke alt du støtter ellers i året heller. Men for all del, det er ingen som tvinger deg til å gå i tog, jeg ville bare ha noen velbegrunnede svar på hvorfor du syntes det var så unødvendig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:14   #45
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bakt kake til "soldatene" mine på jobben til i morgen. Det blir min markering av kvinnedagen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:15   #46
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Nei hvorfor gå i tog mot lemlestelse av jenters kjønnsorgan? Du ser det jo ikke.

Hvorfor gå i tog for å feire at noen faktisk har kjempet hardt for at vår tilsynelatende likestilte hverdag i dag regnes som en selvfølge av meg, og deg og mange andre her?
Du var der jo ikke da de sloss. Du kan vel godt tenke deg å ha mista ei venninne i mislykka abort og være økonomisk avhengig av mannen din? Ja for dere er vel gift? Og du sluttet vel i jobben din da du fikk barn? Barnehage kjenner du sikkert heller ingen som har behov for? Helsestasjoner og ammehjelp?

Alt dette er gevinster som blant annet de "sinte damene" på 70-tallet sloss mot. Og jeg priser meg lykkelig for at de gjorde det. Jeg vet sant og si ikke om jeg hadde vært modig nok til å stå på barrikadene selv om jeg hadde levd midt oppi det.

8. mars er verdt et tog.
Selv om hverdagene er flest og viktigst.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:17   #47
Pippilotta
Passiv

Standard

Ok, så jeg er virkelig ille da, som støtter både det ene og det andre, men ikke vil gå i tog for det 8.mars?
Jeg sier jo at jeg har mine fanesaker jeg og, jeg går bare ikke tog for det.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:23   #48
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg føler ikke at det er kvinnesaken som er viktigst. Det får meg iallefall ikke til å gå i tog.

Jeg markerer med å reise til ei venninne i morgen og ha en venninnekveld der vi kan løse verdensproblemer

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:32   #49
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hvis alt må være veldig synlig så...ofte er det jo det som er de største problemene, altså de som er skjulte, men alikevel i aller høyeste grad eksisterer. Vold i hjemmet f.eks. Det er veldig mye av det som skjer ute i verden av kvinneundertrykkelse som er skjult. Du ser vel ikke alt du støtter ellers i året heller. Men for all del, det er ingen som tvinger deg til å gå i tog, jeg ville bare ha noen velbegrunnede svar på hvorfor du syntes det var så unødvendig.

Jeg overså dette innlegget i farta, beklager.
Jeg syns ikke det er unødvendig for de som virkelig står for disse sakene. Jeg syns det er flott at folk har fanesaker og står for de.Men JEG har ikke behov for å gå i tog for akkurat likestilling osv. Her hvor jeg bor, så tror jeg neppe det er noen tog i det hele tatt.
Men jeg lover, den dagen jeg ser de har en sak som jeg virkelig brenner for, da skal jeg stille meg opp om jeg så går gravid med kalver i magen!

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:43   #50
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er langt på vei enig med deg. Må nok innrømme at jeg har nok en del fordommer mot de som går i 8. mars tog Ser foran meg damer med lilla skjerf og piggsveis som hater menn

Jeg vet jo at det ikke stemmer, men... Jeg tror ikke jeg har sett 8. mars-tog noen gang så.... bare på tv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 00:07   #51
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jevn helårsjobbing er jeg med på

Den er jeg med på også Engasjement året rundt rett og slett!!

Gammel 08-03-07, 07:45   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor 8.-mars-tråder så ofte må ende opp med omfattende lufting av idiotiske Ottar-og-panserlesbe-fordommer? Jeg hadde trodd bedre om FP.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:10   #53
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fordommer her som overalt ellers i samfunnet på endel tråder.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:22   #54
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Flott dag for å markere viktige saker!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:23   #55
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fremdeles litt å jobbe for ...

http://www.agderposten.no/apps/pbcs....004/ABONNEMENT

Gammel 08-03-07, 08:43   #56
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor 8.-mars-tråder så ofte må ende opp med omfattende lufting av idiotiske Ottar-og-panserlesbe-fordommer? Jeg hadde trodd bedre om FP.

Enig. Triste saker.

Gratulerer med dagen, da jenter!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:49   #57
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg er langt på vei enig med deg. Må nok innrømme at jeg har nok en del fordommer mot de som går i 8. mars tog Ser foran meg damer med lilla skjerf og piggsveis som hater menn

Må jeg ta på meg lilla hijab i kveld da, for å passe inn, kanskje?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:59   #58
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er nitrist.

Og ofte koker det ned til disse argumentene:

1) Kjempe hele året, ikke bare på den ene dumme, teite dagen.
2) Hvorfor ikke gjøre noe for kvinner i andre land som har det myyye verre.

I og for seg greie argumenter, hadde det ikke vært for at de som bruker disse argumentene ofte har null interesse av kvinnesak de 364 andre dagene i året, og enda mindre kvinnesak i andre land.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 09:06   #59
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror kanskje det er litt media sin skyld også akkurat dette - for hvem er det som kommer i innslag på radio og TV? Jo, stort sett Ottar-damer osv. (Iallefall de innslagene jeg har sett og hørt de seinere årene).
Ellers har jeg den meninga, som jeg har sagt tidligere, at denne dagen har ikke den funksjonen og makta som den hadde for en del år tilbake. Vi kvinner har tross alt kommet såpass langt at vi kan påvirke på andre måter enn denne 8.marsmarkeringa. Men det er fortsatt mye å jobbe for!

Gammel 08-03-07, 09:11   #60
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kvinner har tross alt kommet såpass langt at vi kan påvirke på andre måter enn denne 8.marsmarkeringa. Men det er fortsatt mye å jobbe for!

Eh? Hvorfor i alle dager skulle vi ikke fortsette å markere dagen a) for å feire og ikke glemme alt som bestemødre- og mødregenerasjonen vår har fått til, og b) for å minne om alt som er ugjort både i Norge og i verden? Det kan jeg ikke for mitt bare liv forstå.

Kan det tenkes at Ottar blir litt feil framstilt i media?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.