|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg syns det er så vanskelig, for folk har så såre tær på barnas kjønn. det er ikke mange dagene jeg fikk "blikket" av en annen mor for å ta feil. Barnet hadde blå-og gråstripet genser, jeans og sorte sko, og langt hår. Jeg sa han, og moren var oppgitt fordi jeg ikke hadde sett på håret. Så det kan slå andre veien også. jeg forsøker å se på helheten, men noen ganger er det vanskelig, og jeg syns ikke man skal ta det ille opp om noen bommer på kjønnet, det er ikke så lett å se. Jeg kan derimot tenke mitt når noen kaller rusket en søt liten gutt når hun sitter med blondekyse og rosa jakke i rosa vognpose, da...
![]() |
#42 |
maler
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?I minstens barnehage har alle guttene hår til skuldrene. Dvs nå har jeg kuttet håret på min litt, me resten har ennå. Jentene har (tilfeldigvis pga litt tregere hårvekst), kort hår. Og vi handler åpenbart klær samme steder og ikke mest kjønnstypisk. Det skal ikke være enkelt nei.
![]() |
#43 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Litjtausa hadde en periode der hun insisterte på at hun var gutt. Det var fullstendig krise hvis noen påsto at hun var jente. Hun forlangte at vi klipte håret hennes kort, men brukte gjerne kjoler og skjørt.
![]() |
#44 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Mulig min har litt androgyne trekk da, for det tar aldri feil omtrent at han blir tatt for å være jente.
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Hva er langt?
02 10 Sist redigert av Fluke : 18-05-11 kl 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Ja. Hvis ikke det er langt i en guttesveis ala lang bolle.
![]() |
#48 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Fluke. Hadde vært i tvil ja hvis han gikk i unisextøy. Fin gutt !!! Men som nevnt før her er det gjerne ikke utprega ansiktstrekk i den alderen.
![]() |
#49 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?For en skjønn gutt Fluke! Men jeg innrømmer helt ærlig at jeg hadde fint latt meg lure av håret om jeg møtte han ute. Jeg synes han var veldig myk i trekkene, og med litt androgyne klær (olabukse, hvit t-skjorte) hadde jeg nok trodd det var ei jente.
![]() |
#50 |
ræv med ører
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?
![]() |
#51 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Fluke: For et nydelig hår,og gutt da.
![]() |
#53 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Vestkant-trenden med langt hår har (heldigvis) ikke kommet hit enda, så langt hår på gutter er overhode ikke vanlig her.
![]() |
#54 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Nei.
![]() |
![]() |
#55 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg skal tilstå at jeg innimellom grubler på om det er en gutt eller jente jeg møter, om barnet har langt hår, kjønnsøytrale klær, og ennå har såpass småbarnstrekk i ansiktet at det like gjerne kunne vært jente som gutt.
![]() |
#56 |
superbruker
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Jeg har en jente med kort hår. Hun blir stadig tatt for å være gutt men hun blir ikke lei seg for det. Nå vil hun helst gå i lilla klær eller i utprega gutteklær. Så kanskje ikke så rart at hun blir tatt for å være gutt.
![]() |
#58 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Nei, for her har vi samme problemet, uansett hva han har på seg, noe som stort sett er "guttefarger". For ei søt jente hører vi hver gang vi er på butikken. Gidder ikke rette på de lenger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Langt hår på barn = jente?Nei, tenker ikke det selv, men har også følelsen over at folk dømmer veldig lett over klær(farger) og hårsveis.. Selvfølgelig kan det være vanskelig å se kjønn, men jeg har en gutt som kler sterke farger som rød f.eks og ofte sier folk vi ikke kjenner henne til han eller kaller han jente.
![]() |
|
|