|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passer
Ja, der er vi uenige. Jeg mener det er mange flere måter å uttrykke kjærlighet på. Gjerninger er selvsagt én, men ikke viktigere enn andre.
![]() |
![]() |
#62 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg må si at jeg syns det er trist at besteforeldre ikke ønsker å passe barnebarna sine. Jeg sier ikke at man skal forvente det, men man ønsker jo gjerne det både for forholdet barnebarn-besteforeldre og forholdet far-mor.
![]() |
#63 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerVi aleneforeldre må ha barnevakt for enhver ting vi skal gjøre uten barn. Det betyr at jeg har barnevakt flere ganger i måneden, noe jeg betaler en flott jente 100 kr/t for. Sett opp lapp på nærmeste vgs (evt u .skole). Tjenester koster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Ringskrømt
|
Jeg og mannen kommer til å være fraværende. Vi skal jobbe på African Mercy!
![]() |
#65 |
maler
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet går forresten an å ha lyst til å se barnebarna uten at man nødvendigvis ønsker dem på helgebesøk uten foreldre som toåringer heller. Og enkelte besteforeldre vil ha kontakt med ett barnebarn i gangen. Dette er kjipt for foreldrene som ikke får avlastning, men trenger ikke være verre for barnebarna. Jeg skjønner heller ikke helt familier som ikke hjelper hverandre, men jeg tror likevel at hvis man er utstyrt med slike foreldre er det beste man kan gjøre å tenke at sånn er det, da må man ivareta parforholdet uten å reise bort uten barn i noen år. Det går fint det også.
![]() |
#66 |
Tidsklemma
|
Jeg må innrømme at jeg forventer litt av mine foreldre. Ikke bare forventer jeg at de stiller opp for barnebarna sine, men jeg forventer at de stiller opp for barna sine.
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg har også tenkt å vise mine barn at jeg er av et helt annet materiale enn enkelte og noen. Dette skal jeg vise dem gjennom at de skal se hver eneste dag så lenge jeg lever at de er min høyeste prioritet og mest forpliktende prosjekt og at de kan stole på meg fullt og helt. Både som barnevakt og som det aller meste annet. Dette går veldig fint til tross for at jeg ikke har planer om å ta vare på gamle foreldre som ikke har gjort noe godt for noen i hele sitt liv. |
![]() |
![]() |
#68 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerSelvfølgelig er det lov å være sår hvis man har foreldre som er sånn passe uinteresserte i barnebarna sine, men det er jo også ofte sånn at noen har større forventninger til hvor mye besteforeldre bør stille opp enn andre. Jeg personlig grøsser litt når jeg hører om folk som plutselig synes det er kjempepraktisk å flytte nært foreldrene sine etter å ha fått fire barn på tre år. Stakkars besteforeldre, tenker jeg da. Jeg kjenner flere som etter min mening utnytter sine altfor snille foreldre til barnepass. Når det er slik at far og mor har tre frihelger i mnd mens bestefar og bestemor har en, synes iallfall jeg det begynner å skurre litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet meste her sagt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Passiv
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet er jo forskjell på besteforeldre også. Jeg kjenner et besteforeldresett som spurte pent sønn og svigerdatter om å få bosette seg så nær dem som overhodet mulig. De kunne ikke tenke seg noe mer supert enn om barnebarna ville komme innom etter skolen på brødskive og leksehjelp etter skolen. Gjerne hver eneste dag. De sa selv at de var helt tussete over barnebarna sine - og foreldrene syntes det var greit de også. |
![]() |
![]() |
#71 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg syns det er lov å være litt skuffa når besteforeldre skryter på facebook av hvor hyggelig det er med barnebarna, men ikke viser interesse overfor de som evt kunne trenge den interessen ...
![]() |
#72 |
Mother of Dragons
|
Jeg kjenner ingen som har det sånn faktisk. Er det vanlig altså?
![]() |
#73 |
Passiv
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg kjenner noen som har så mye pass, faktisk vesentlig mer, som det rine beskriver. Men det er jo ikke så vanlig akkurat da. Besteforeldrene er ikke akkurat veldig happy for arrangementet heller. |
![]() |
![]() |
#74 |
Leser
|
Jeg er enig i at man kan uttrykke kjærlighet på mange måter, og jeg synes ikke en måte nødvendigvis er bedre enn en annen.
![]() |
#75 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerHos oss bor svigermor og svigerfar 2 km unna oss, de passer barna til svigerinne, men våre blir kun passet i et nødstilfelle der vi begge to må på et foreldremøte eller noe. Våre barn har overnattet hos bestemor og bestefar en gang, det var da jeg var på sykehuset og fikk minstemann, reiste hjem fra sykehuset dagen etter og tok barna hjem. Når det gjelder mine foreldre så bor de 200 mil unna, men de passer på å ha barna i to-tre dager hver sommer slik at vi kan finne på noe uten barn. Jeg klager ikke, vi har det egentlig fint, tar med ungene på det vi gjør. Hos oss er det ungene som legger merke til hvem som får lov å ligge hos bestemor og bestefar og det er jo litt synd.
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerMamma og pappa passer ungene til brødrene mine veldig ofte. Så ofte at jeg kvier meg for å spørre de få gangene det er aktuelt for oss. Mamma vet at jeg nesten ikke spør pga det, så hun spør heller om å få ha de noen ganger. Brødrene mine eier ikke antenner på dette området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg synes familie kan være vanskelig å forholde seg til fordi jeg merker at jeg har forventninger til dem. Mine forventninger til min svigermor endret seg da jeg ble mor selv. Jeg hadde på mange måter en forestilling av at hun skulle være like opptatt av mitt barn, sitt barnebarn som det jeg selv var.
![]() |
#78 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg tror at mange i besteforeldregenerasjonen har jobbet mye og stått på gjennom livet. De har nå en anledning til å realisere seg selv og ha sin andre ungdom (sitat svigermor) som de ikke har hatt tidligere i livet.
![]() |
#79 |
lider av tastleksi
|
Veldig enig.
![]() |
#80 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerSånn i anstendighetens navn vil jeg nok bidra med noe hjelp og støtte selv dersom det ikke har gått begge veier, dersom jeg kan. Men villigheten til å tilrettelegge påvirkes selvsagt av hvordan relasjonen har vært.
![]() |
|
|