Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 22:49   #141
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?

Vel, i den grad jeg ble irritert over forseintkomming før i tiden har jeg blitt betydelig mye mer avslappet etter å ha bodd i Latin-Amerika i over et år. Der skal jeg innrømme at jeg reiv meg i håret mang en gang når folk kom for seint eller ikke kom i det hele tatt, eller når avreise på oppdrag ble utsatt i flere dager. Når folk da kommer et kvarter for seint her hjemme må jeg si at jeg tar det med betydelig større ro. Det som var dumt, var at jeg ble smittet selv og begynte å komme ofte for seint til avtaler etter det året, og det funket veldig dårlig her i Norge. Nå kommer jeg sjelden veldig mye for seint, og i så fall gir jeg beskjed. Stort sett lager jeg bare "12ish-avtaler" uansett - mange i min omgangskrets har babyer / små barn og kommer ofte litt seint, så det er greit med litt slækk på private avtaler. Til timer, møter, etc. er jeg presis eller for tidlig. Til private avtaler kommer jeg ikke for tidlig, og setter ikke pris på at andre gjør det heller - sminking og sånt pleier jo å utsettes til siste øyeblikk.

Gammel 23-05-11, 22:50   #142
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du har ikke små barn lenger, skjønner jeg? 15 min alene på kafé er my idea of heaven.

Jeg liker det uten å ha små barn (enda), jeg. Deilig!

Gammel 23-05-11, 22:50   #143
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er sånn som legger inn buffer i tilfelle bussen er forsinket, det er mer trafikk enn vanlig osv. Så jeg kommer stort sett for tidlig.

Jeg er som Acsa. Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være så vanskelig for mange å komme tidsnok, og ja jeg irriterer meg når jeg må vente. I og med at jeg ofte kommer for tidlig må jeg jo da vente ekstra lenge om noen er forsinket.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:52   #144
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest tråden.

Hva jeg tenker? Jeg blir irritert. Vel å merke om det alltid skjer. Det er provoserende og respekttøst overfor andres tid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:54   #145
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og etter å ha lest litt bakover her, har jeg kommet fram til at det er enda mer irriterende at noen tydeligvis selv synes det er sjarmerende. :roll:

Surmaget.com

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:49   #146
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å bekymre meg over at folk må vente når de kommer for tidlig.

Jeg har lagt merke til at vi har en utrolig dårlig møtekultur på huset. Når et møte starter 11, reiser alle seg pent fra pulten kl. 11. SÅ skal de bare hente kaffe, stikke innom toalettet, komme på møterommet, gå tilbake og hente kulepenn, trenger vi PC?, jeg skal bare ha to ord med sjefen, hvorfor gikk hun ut igjen nå, da?

Så er jo klokken fort kvart over.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 12:00   #147
ingling

ingling sin avatar

Standard

Sånn var det hos oss også, CD, folk kom ramlende inn og skulle barebare først. Det ble tatt opp (på HMS-samtale eller noe, husker ikke helt), og jommen hjalp det. Nå begynner vi til tiden, og det er ytterst sjelden at folk kommer veldig for seint uten god grunn. Det er liksom ikke vanskelig å reise seg fra pulten to minutter før.

Gammel 24-05-11, 13:17   #148
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir gal av folk som kommer altfor tidlig.

Gammel 24-05-11, 13:18   #149
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er en notorisk 5-minutterforsentkommer (noen ganger mer), og det er ikke fordi jeg ikke bryr meg, altså, men fordi jeg er en evig tidsoptimist.

Så jeg gir, naturlig nok, andre også mye slack på akkurat det der.

Tidsoptimist ja, det var et nytt men veldig gjennkjennbart ord. Me like.

Gammel 24-05-11, 13:39   #150
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært gift med en som alltid kom for seint, og jeg ble og blir fremdeles helt gal av det. Det kan være respektløst i noen tilfeller, irriterende i andre. Plagsomt også. Og flaut når det gjorde at jeg også kom for seint.

Men jeg må jo innrømme at jeg er heller ikke perfekt, og tidsoptimisme er velkjent. Jeg hadde beregnet 5 minutter til pynting av lillebror på 17. mai, hvem ville trodd at det skulle by på problemer å gjennomføre stivpynting av gutt (4) som slo seg totalt vrang når antrekket ikke hadde snev av Spiderman?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 13:43   #151
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarer ikke helt å bekymre meg over at folk må vente når de kommer for tidlig.

Hvis det var mitt innlegg du siktet til så var det ikke det som var poenget. Noe jeg tror du ser om du leser det en gang til.

Gammel 24-05-11, 16:59   #152
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvis det var mitt innlegg du siktet til så var det ikke det som var poenget. Noe jeg tror du ser om du leser det en gang til.

Let me refrase. Jeg klarer ikke å bekymre meg om at folk må vente ekstra fordi de kommer for tidlig.

- No. 4 -
Gammel 24-05-11, 17:19   #153
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Let me refrase. Jeg klarer ikke å bekymre meg om at folk må vente ekstra fordi de kommer for tidlig.

Og det er helt i orden. Jeg regner som regel med at jeg må vente den tiden (med mindre det er Acsa jeg skal møte ). Så lenge jeg slipper å vente femten minutter ekstra ut over det er alt glimrende.

Gammel 24-05-11, 17:46   #154
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Du qoutet skrivefeilen min!

- No. 4 -
Gammel 24-05-11, 17:59   #155
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.