Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-11, 18:43   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kjernesunn familie" Hvordan reagerer du på den tittelen?

Når jeg hører tittelen, tenker jeg:

(Kilde: youtube.com)

Sitat:

For et herlig hjem
For en gøyal bror
Jeg går her og gruer meg til dagen jeg blir stor
For en lykkelig far
For en munter mor
For et festelig samliv i det hølet der vi bor

Dette er ting man ikke kødder med, dette er hellig grunn
Hvorfor skal jeg alltid rakke ned på ting som i bunn og grunn er sunt

Nå vet jeg hva boken handler om, og har lest litt rundt det, og jeg tenker at de har klart å gjøre noen radikale grep som kanskje kan bidra til å forske litt mer seriøst på sammenhengen mellom autisme/atferdsforstyrrelser og kosthold. Og at det egner seg lite for vanlige familier.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:03   #102
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg lest i bloggen deres/hennes. Min røv er min guru, skriver hun. Dette blir en blogg jeg må følge.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:07   #103
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nå har jeg lest i bloggen deres/hennes. Min røv er min guru, skriver hun. Dette blir en blogg jeg må følge.

Ja, den leste jeg og. Og om utflod.

Sist redigert av Éowyn : 24-05-11 kl 19:10. Årsak: feil bokstav.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:09   #104
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Ja, den leste jeg og. Og om utflot.

Ja, enda bedre.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:23   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skulle til å si at jeg har vært plagsomt nyfrelst. Men etter de siste innleggene tror jeg kanskje aldri jeg var i nærheten engang.

Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:25   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun skriver litt om bla. utflod og "røv" i boken også, men det går jo på dette med helse. Tarmhelse og sånt.

Gammel 24-05-11, 20:50   #107
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det med rumpa er ikke så spennende som det ser ut da. Går på innholdet inni kroppen.

Gammel 24-05-11, 22:04   #108
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Utflodblogging?
Hva har jeg gått glipp av?

Nå våkna du ja.

*glemmer aldri menstruasjonsgudinnen*

Gammel 24-05-11, 22:21   #109
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt om boken og tenker "Litt vel nyfrelst" over tittelen. Jeg vet om en familie som lever på den dietten deres og det høres liksom for ekstremt ut med biepollen og presse melk av mandler hver morgen. Mor der i huset jobber ikke, men jeg vet ikke om det er pga av at det er så mye arbeid med kostholdet da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:23   #110
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, til og meg ikke jeg er på det nivået der altså :diettfrelst:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg skulle til å si at jeg har vært plagsomt nyfrelst. Men etter de siste innleggene tror jeg kanskje aldri jeg var i nærheten engang.

Men avføring og svette og sånt følger jeg med på (lillegutt) her i huset også. Det sier mye om hva som skjer i kroppen ift mat og sånt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:42   #111
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men avføring og svette og sånt følger jeg med på (lillegutt) her i huset også. Det sier mye om hva som skjer i kroppen ift mat og sånt.

Samme her (på meg selv) men jeg skriver ikke om det i bloggen min, da. Jeg har definitivt vært litt nyfrelst fordi jeg merket hvor utrolig mye kostendringen har gjort for kroppen min, men jeg tror jeg stort sett klarer å unngå å misjonere. Håper jeg.

Gammel 24-05-11, 23:02   #112
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk, jeg som nesten hadde fortrengt menstruasjonsgudinnen.

Jeg er sånn heppetipeppeti-se-hva-jeg-har-funnet/fått til/begynt med-misjonerende. Men jeg PLAGES ikke av at ikke alle gjør som meg. Hvis jeg feks kan inspirere noen til å gå tur og spise alminnelig og sunt i fornuftige porsjoner, så fint. HVis ikke, OK, jeg holder på med mitt og går jevnt og trutt ned med mer pepp og glede for hver dag. Uten kur, tvang, stress, høye skuldre eller mat som ikke alle i familien liker eller kan spise.

Jeg har definitivt latt meg inspirere av Polyannas trening og hadde aldri vurdert å løpe så mye som en meter og langt fra løpe ekte konkurranseløp om det ikke var for henne.

Jeg har latt meg inspirere av Esmes fornuftige hverdagsfokus og vet at hun og jeg skal sitte under solhattene våre og sammenligne havehansker og drikke sherry omtrent 50 år fra nå, spreke som lopper.

Gammel 24-05-11, 23:19   #113
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og det der blir for meg på grensen til fanatisk, ja.

Å tulle og tøyse er fanatisk? Da er jeg gjerne det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:28   #114
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Urk, jeg som nesten hadde fortrengt menstruasjonsgudinnen.

Du har to døtre. Du kan da ikke bare glemme den!

Gammel 24-05-11, 23:59   #115
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å gådd. Menstruasjonsgudinnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 11:26   #116
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Å tulle og tøyse er fanatisk? Da er jeg gjerne det

Men, kjære deg. Se hvor langt ut på viddene du må for å kunne dra en spøk rundt dette. Da strekker alvoret ditt seg langt utover normalen. Mener jeg.

Gammel 25-05-11, 11:28   #117
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Besserwisser-fornemmelser.

Gammel 25-05-11, 11:36   #118
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare tenker at det høres kjekt ut.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:24   #119
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg synes det hørtes spennende ut. Hadde det stått "sunn familie", vill man bare følt at en sånn bok har man lest før, men denne er helt klart noe mer og jeg synes kjernesunn er ett fint navn

Må si dere er positive her inne, og åpen for ting som kanskje er endel anderledes. "Jeg gidder ihvertfall ikke lese en bok som ikke gjør det som jeg alt gjør det"

Litt enig i dette.
Boka syns jeg er litt revolusjonerende, fordi familien har gjort seg så sterke, positive erfaringer - ikke bare med fysikken, men først og fremst med psyken. Sønnen med ADHD/Tourette (tror det er den kombinasjonen han har) er nærmest symptomfri og medisinfri etter å ha endret kostholdet. Det i seg selv synes jeg er spennende og sier ganske mye.
I tillegg er hele gjengen gladere, mer opplagt, friskere, slutt med de vanlige infeksjonene (hoste/forkjølelse osv) dvs supert immunforsvar, sunnere/sterkere kropper.

Men kostholdsendringen innebærer å kutte melk, gluten, sukker og kunstige tilsetningsstoffer. Det er en STOR omveltning for de aller fleste, slik at man heller tar sterk avstand til dette ekstreme - enn å snuse interessert.

Det er klart at familien ønsker å spre budskapet for at flere skal kunne erfare sterke og sunne kropper, både egne og barnas. Men sterke budskap blir lett oppfattet som fanatisk og religiøst.

Jeg er altså der at jeg tror at dette er en viktig bok, de har gjort mange erfaringer og de har også mange eksperter i ryggen. De har gått grundig til verks i forhold til ernæringsbehov/vitaminer/mineraler, og de har også fulgt opp med blodprøver osv.
Jeg har boka + "kjernesunn mat" og får mye inspirasjon.
Om dette hadde vært kost som kunne kjøpes for ikke altfor mye penger og var tilgjengelig i de fleste matbutikker og spisesteder, hadde jeg ikke vært i tvil.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:33   #120
Sequinita
Fullverdig medlem

Sequinita sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Litt sånn snusfornuftig bedrevitende synes jeg. Ser for meg en gladkristen gjeng som går fra hytte til hytte og spiser übersunn mat.

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.