|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ratko Mladic arrestert!Endelig!
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ratko Mladic arrestert!På tide! Nå gjenstår bare en par, tre fra andre siden som sitter i Bosnia sin nasjonalforsamling.
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Ratko Mladic arrestert!Heldigvis at de ikke slutter å lete, og at mange års leting og jakt på den forferdelige mannen lykkes.
|
|
|
#6 |
|
I menneskeham
Sv: Ratko Mladic arrestert!
Protesterer ikke mot at alle sider (det var jaggu mer enn to) begikk grusomheter. Men mener du det er noen som begikk krigsforbrytelser paa en skala som kan maale seg med Srebrenica, Goradze og Sarajevo? Hvem i saa fall og hva?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 26-05-11 kl 23:12. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I menneskeham
Sv: Ratko Mladic arrestert!Her er et bilde fra en morgenbriefing en gang sommeren 1995. Alle tusjstrekene er dagens frontlinjer mellom omraader kontrollert av de forskjellige fraksjonene. Det var ikke saa oversiktlig at det gjorde noe....
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Ratko Mladic arrestert!Jeg tenkte faktisk på deg da jeg hørte dette, Ulvefar. Dette var gode nyheter. Og sannelig på tide også. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Ratko Mladic arrestert!Og Brutus - du er liksom litt søt i din antimuslimkampanje til tider. Du virker litt sånn: |
|
|
|
#11 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Ratko Mladic arrestert!De fikk han til slutt, han kunne rømme, men ikke gjemme seg.
|
|
|
#12 |
|
![]() ![]() ![]() |
Det var en dokumrntar om Srebrenica på NRK for noen uker siden. Der kom de mest kritiske røstene fra bosnisk muslimsk side frem i lyset, meget modig å stå frem forøvrig. Den ble selvsagt slaktet av bosniakmiljøet her i landet. Ikke overraskende. Nå er jeg dessverre for dårlig belest på Balkanhistorie, men det skal ikke mye til for å skjønne at slike hendelser ikke kommer ut av det blå. Qusling ble heller ikke henrettet ut av det blå. Ei heller de vilkårlige avretninger av NS-folk og tyskere i april og mai 1945. En fase i norsk historie som er den vi best kan jamnføre med 90-tallets post-Titoske Balkan. De som drev fram og genererte hat på bosnisk muslimsk side er frie menn i dag. Noen av dem er "politikere" og sitter i bosnias nasjonalforsamling. Andre har fortsatt sin mafiose tilværelse med penger fra Saudi Arabia. Noe oppfølgerdokumentaren fra NRK brutalt avslører. Og jeg sier brutalt, fordi man i Skandinavia har en presse som i alle år har fortiet om dette.
|
|
|
#13 |
|
I menneskeham
Mladic var general og øverste ansvarlig for den Bosnisk-Serbiske Arme 1992-1995, med ansvar for beleiringen av Sarajevo og massakren i Srebrenica og en hel del andre ting. Han har en personlig skyld å stå til ansvar for. Hvis du vet om noen som har like mye ansvar for like store ting så har du et ansvar for å fortelle verden om dette. Hvis du bare liker å late som du vet noe om Slemme Muslimer som Onde Media ikke sier noe om -bortsett fra en gang du så noe på TV -kan du la det ligge for en gangs skyld.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ratko Mladic arrestert!Godt at han er arrestert, stå til ansvar for det han har gjort.
|
|
|
#15 |
|
I menneskeham
Sv: Ratko Mladic arrestert!For å utdype: Jeg går ut fra at det er like mange korrupte politikere med mafiakontakter blant bosnjaker som på serbisk og kroatisk side. Men nå var det krigsforbrytelser, ikke alminnelig kriminalitet, vi snakket om. Og enten snakker vi skikkelig forbi hverandre, eller så har du nettopp implisert at Srebrenica var til en viss grad rettferdiggjort fordi noen bosnjak-politikere "genererte hat". They had it coming. Som henrettelsen av Quisling.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 29-05-11 kl 08:24. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Ratko Mladic arrestert!Som sagt, det første jeg tenkte på da jeg så han var arrestert, Ulvefar. Og nå tenker jeg en gang til med gråten i halsen. Vel talt. |
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ratko Mladic arrestert!Og jeg kjenner en enda økende respekt for ulvefar. Jeg er så fersk her på forumet at dette visste jeg faktisk ikke, men det overrasker egentlig ikke likevel...
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sånn i tilfelle noen ikke skulle lese alt du skrev, Ulvefar: dette bør gjentas. Og gjentas. Og gjentas.
|
|
|
#19 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ratko Mladic arrestert!Ulvefar, all respekt til deg og dine erfaringer. Jeg har ikke skrevet annet enn at flere burde vært stilt til doms. For mange er det f.eks nytt å få innsikt i de pan-arabiske mujahedin-gruppene som drev med etnisk rensing i sivile serbiske landsbyer lenge før Srebrenica. Dokumentaren til NRK er blitt beskyldt for historieforfalskning. Men den kan være verdt å se.
|
|
|
#20 |
|
I menneskeham
Sv: Ratko Mladic arrestert!WTF? Etnisk rensing i sivile landsbyer? Finnes det militaere landsbyer? Pan-Arabiske Mujahedin hva slags dyr er det? Jugoslavia var faktisk en ganske alminnelig Eurpoeisk stat foer borgerkrigen, hvor mord ble etterforsket og paramilitaere styrker ikke reiste rundt og dengte folk. De ville ogsaa hatt det vanskelig, for det var temmelig vrient aa se forskjell paa "muslimer" og "serbere" der -de ser prikk like ut og snakker samme spraak, gikk i samme klaer paa samme puber og nattklubber.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 30-05-11 kl 00:31. |
|
|
|
![]() |
|
|