Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Les HI!
ja, det skulle jeg kunne gjøre. 62 36,47%
Nei, men helt greit at andre gjør det. 40 23,53%
Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! 68 40,00%
Rabarbra 0 0%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-11, 00:50   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Skulle du sende en reisevant 9-åring som er helt klar for det selv (i hvert fall nå som 8-åring) over Atlanteren alene om det ikke var mellomlanding og noen stod og ventet på andre siden? Han har reist samme rute mange ganger og blir fulgt på en del av ruten, men ikke den lange ruten over Atlanteren. Legger til: Han kan flytende engelsk.

Han er helt klart moden for det og skulle takle det helt bra, men selv tenker jeg mer på om det skulle skje noe, som med det Air France-flyet. Grusom tanke. Samtidig betyr reisen mye for ham og hvor stor sjanse er det at det skjer noe? I den alderen blir de jo også fulgt hele tiden.

Sist redigert av Pelen : 27-05-11 kl 02:41.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:53   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:54   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:55   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Gammel 27-05-11, 00:55   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:55   #6
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke sette meg inn i en slik situasjon at det skulle bli aktuelt så, nei.

Gammel 27-05-11, 00:55   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, reisen er alt for lang uten en voksenperson som man kan støtte seg til hvis noe skulle oppstå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:56   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nei, reisen er alt for lang uten en voksenperson som man kan støtte seg til hvis noe skulle oppstå.

Signerer

Gammel 27-05-11, 01:00   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Gammel 27-05-11, 01:00   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det tror jeg altså. Hvis barnet har reist mye, og vet at det er en lang reise og hva det innebærer. Ville forsøktå styre unna katastrofetanker om styrt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 01:13   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et år siden hadde jeg svart nei selv, aldri! Men nå ser vi på det litt annerledes da det kan være en måte for ham å opprettholde en relasjon som er veldig viktig for ham (og oss).

Han er helt rolig selv I forhold til tanken (det er mer jubel å høre), han pleier som regel å sove store deler av turen. Den ene veien skulle han I tilfelle reise sammen med oss eller noen annen han kjenner godt, Det er kun den ene veien det gjelder.

Gammel 27-05-11, 01:13   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ja, om 9 åringen er reisevant og moden for det, så hadde jeg gjort det. Enn-hvis-tankene hadde garantert vært der, men de hadde jeg tvunget til sides. Man kan ikke ta sorgene på forskudd, og sannsynligheten for at det skjer noe er svinnende liten.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 01:16   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, med min rolige, stoiske og relevant reisevante 9-åring: absolutt.

Gammel 27-05-11, 01:24   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde sikkert ikke gjort det, men jeg tenker det er veldig personavhengig jeg. Er niåringen vant til å fly strekningen, er klar for det selv, osv osv, så kan jeg ikke se noe galt i det egentlig.

Gammel 27-05-11, 01:33   #15
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Med den bakgrunnen dere har og den erfaringen han har med reising så tror jeg ikke det er noe problem for han. Min gutt derimot hadde jeg aldri i verden kunne sendt sånn. Han vil ikke en gang reise alene til oslo

Jeg ble sendt alene (med følge, fremmed for meg) med fly da jeg var knappe 2,5 år. Siden den gang har jeg reist alene mange ganger i året, både med og uten mellomlanding. Har aldri reist så langt som over atlanteren, men hadde nok taklet det også om jeg måtte

Om dere so foreldre føler dere trygge på det og gutten selv vil så ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal gjøre det.

Gammel 27-05-11, 01:36   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er en veldig lang tur, så nei. Men om dere og han mener at han er moden for det, og han har lyst, har jeg ikke noen motforestillinger på deres vegne, altså.

Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 01:56   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, jeg tror at vi kommer å gjøre det og det valget forandrer seg ikke med denne pollen. Det er bare interessant å se hvordan andre tenker om situasjonen.

Gammel 27-05-11, 02:01   #18
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ja, med et reisevant og saapass stort barn som ble moett i begge ender. I hvertfall med SAS, BA el et selskap jeg stolte litt paa og har rutiner for aa ta seg av barn som flyr alene om noe uventet skjer om de gjoeres oppmerksomme paa det.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 02:03   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Et viktig poeng som jeg ikke skrev i HI er at han kan flytende engelsk.

Gammel 27-05-11, 02:10   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Er det noen modde som kan skrive inn 'ikke' i denne setningen i pollen?

Nei, det skjønner jeg virkelig at noen kan gjøre!

Jeg la inn meldingen fra mobilen ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.