|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reise til Egypt med to barn i august?Vi har mulighet til å reise en uke til Makabi Bay i Egypt den 13 august. Da skal vi i tilfelle bo på på et flunkende nytt all inclusive hotell som åpner den 1 august. Hotellet har et gedigent badeland og det ligger på stranden.
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09 Sist redigert av ILY : 30-05-11 kl 16:55. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg har vært i Makadi Bay og likte meg veldig der - det var rå luksus all the way. Men det var i januar da - i august er det varmt der, ja. |
|
|
|
#3 |
|
Multitasker
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Ja det er nydelig i Makabi Bay.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Nå vet jeg ikke hvor varmt vi snakker, men vi har vært i Hellas i over 40 varmegrader uten at poden virket affisert i det hele tatt. Han bodde i sjøen, riktignok, men han storkoste seg jo.
|
|
|
|
#5 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg har hørt om så mange tilfeller av matforgiftning i Egypt, også luksushoteller så jeg ville ikke reist dit med små barn |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Multitasker
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?
Det kan visst komme opp i 45 varmegrader eller varmere på denne tiden om man er "uheldig". Og da tenker jeg det blir hardt å være liten selv om de nok kommer til å bo i både sjøen og badelandet.
|
|
|
#7 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Har dere vært i Egypt før? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Vi har vært i Egypt fire ganger, tre ganger med barn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Vi spiste alt av mat på hotellet og ingen ble syke. Ingen andre vi hørte om heller. De vi hørte om hadde spist kebab i byen en kveld - de ble til gjengjeld ultradårlige. Vi spiste på McDonalds i byen også - ingen problemer. |
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Hvis det er så varmt i Egypt på den tiden, vet jeg i hvert fall hvor JEG skal reise!
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Man er ikke skeptisk til å reise til Egypt på grunn av uroligheter lenger?
|
|
|
#12 |
|
Metallica!!
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg håper på å få dra til Egypt i sommerhalvåret en gang, men jeg får ikke med meg mannfolket, og jeg hadde nok ikke dratt med meg Lille før hun har blitt større.
|
|
|
#13 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Me hadde ein fæl første ferie med storesøster da ho var eitt år. Ho tålte varmen særs dårleg, og me enda opp med innepåbud frå lege mellom klokka 10 og 17. Seinare såg me at ho rett og slett ikkje sveitta som normalt. Dette har heldigvis retta seg, men me var såpass prega av denne opplevelsen at me ikkje reiste til "syden" med Poden før han var tre år.
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg hadde aldri reist til Egypt i august med barn. Jeg er veldig glad i varmen, men Egypt hvor det kan blir opp mot 50 grader blir for varmt for meg. Oktober til april er super tid å reise til Egypt på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg syns ikke regionen er stabil nok til å reise dit med barn med det første.
|
|
|
#16 |
|
"De"
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Nå er det jo valg der nede i september, så sannelig om jeg vet.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Hadde ikke dratt dit i august med så små barn. Vært i Egypt i august selv, og første dagen lurte jeg på hvordan i all verden jeg skulle holde ut. Var ca 45 grader den uka jeg var der. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Vi reiser på ferie også dit hvor det er veldig varmt. Vi svetter fælt, men ingen ser ut til å affiseres nevneverdig. Vi bader mye, og tar litt innetid midt på dagen.
|
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Jeg har vært i Egypt en gang og ville ikke reise dit igjen med det første. Det er så mange andre mer sjarmerende plasser jeg heller vi reise før jeg reiser dit. Og jeg ble forresten matforgiftet av mat på hotellet. Hun som spiste det samme som meg ble innlagt på sykehus. Så jeg er nok farget av det.
|
|
|
#20 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Reise til Egypt med to barn i august?Vi bodde på godt hotell i Hurghada og alt virket bra, men det var på reisene til Kairo og Luxor magen begynte å bråke.
|
|
![]() |
|
|