Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Egypt med to barn i august?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 16:42   #1
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Spørsmål

Reise til Egypt med to barn i august?

Vi har mulighet til å reise en uke til Makabi Bay i Egypt den 13 august. Da skal vi i tilfelle bo på på et flunkende nytt all inclusive hotell som åpner den 1 august. Hotellet har et gedigent badeland og det ligger på stranden.

Men Egypt i august med gutt på 5 år og frøken på 21 mnd, er ikke det forferdelig varmt der da? Vi har så lyst for det er en helt fantastisk plass som vi får til en fantastisk bra pris, men jeg er så skeptisk med tanke på varmen.
Har vært i Egypt før, men ikke på denne tiden og med barn.

Så hva sier dere, hadde dere dratt? Tar i mot innspill med stor takk.

Sist redigert av ILY : 30-05-11 kl 16:55.
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:43   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Reise til Egypt med to barn i august?

Jeg har vært i Makadi Bay og likte meg veldig der - det var rå luksus all the way. Men det var i januar da - i august er det varmt der, ja.

Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:58   #3
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Standard

Ja det er nydelig i Makabi Bay.
Selv om vi skal bo "i" et badeland og så godt som på stranden så har jeg for meg at det kanskje vil bli vel varmt for disse to små.

Gammel 30-05-11, 17:10   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå vet jeg ikke hvor varmt vi snakker, men vi har vært i Hellas i over 40 varmegrader uten at poden virket affisert i det hele tatt. Han bodde i sjøen, riktignok, men han storkoste seg jo.

Gammel 30-05-11, 17:12   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hørt om så mange tilfeller av matforgiftning i Egypt, også luksushoteller så jeg ville ikke reist dit med små barn

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 17:38   #6
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå vet jeg ikke hvor varmt vi snakker, men vi har vært i Hellas i over 40 varmegrader uten at poden virket affisert i det hele tatt. Han bodde i sjøen, riktignok, men han storkoste seg jo.

Det kan visst komme opp i 45 varmegrader eller varmere på denne tiden om man er "uheldig". Og da tenker jeg det blir hardt å være liten selv om de nok kommer til å bo i både sjøen og badelandet.

Fornuften sier nei nei nei mens lysten sier ja ja ja... Men fornuften kommer nok til å seire om ikke noen greier og overtale meg til at dette er "no problem". Mannen er ikke fullt så skeptisk som meg, men er med på tanken om at det blir for varmt.

Gammel 30-05-11, 18:22   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Har dere vært i Egypt før?
Kunne tenkt meg dit selv, men pga det jeg skrev tidligere har vi ikke turt.
Vet man kan bli dårlig andre steder også, men her har jeg hørt det er mye mer av sånt.
Ikke for å drepe gleden din altså, blir så fristet av bildene og ikke minst at det er ganske rimelig å reise dit.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 18:49   #8
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Vi har vært i Egypt fire ganger, tre ganger med barn.
Vi har vært nøye med håndhygienen, og hatt med barnematglass til yngste barnet (som da var 10 mnd). Vi storkoste oss, og ingen ble syke.

Makadi Bay er et flott sted.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 19:57   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi spiste alt av mat på hotellet og ingen ble syke. Ingen andre vi hørte om heller. De vi hørte om hadde spist kebab i byen en kveld - de ble til gjengjeld ultradårlige. Vi spiste på McDonalds i byen også - ingen problemer.

Og da spiste vi jordbær og alt på hotellet altså.

Men i august runder man vel femti grader eller noe der?

Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 20:04   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er så varmt i Egypt på den tiden, vet jeg i hvert fall hvor JEG skal reise! :varme-besatt:

Gammel 30-05-11, 20:32   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er ikke skeptisk til å reise til Egypt på grunn av uroligheter lenger?

Vi var i Egypt i fjor, vasket hendene hyppig, og ingen av oss reagerte på maten.

Gammel 30-05-11, 21:35   #12
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper på å få dra til Egypt i sommerhalvåret en gang, men jeg får ikke med meg mannfolket, og jeg hadde nok ikke dratt med meg Lille før hun har blitt større.
Maten hadde jeg nok vært litt mer forsiktig med, og holdt meg til mat som ikke er lettbedervelig selv om det gikk helt fint med både blodig biff og uvasket frukt (som jeg knasket i meg helt uten å tenke meg om) sist vi var der.
Men som sagt, får jeg sjangsen til å dra i sommerhalvåret så tar jeg den.
Kanskje du og jeg Iset må dra en sommer.

Gammel 30-05-11, 23:19   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me hadde ein fæl første ferie med storesøster da ho var eitt år. Ho tålte varmen særs dårleg, og me enda opp med innepåbud frå lege mellom klokka 10 og 17. Seinare såg me at ho rett og slett ikkje sveitta som normalt. Dette har heldigvis retta seg, men me var såpass prega av denne opplevelsen at me ikkje reiste til "syden" med Poden før han var tre år.

Gammel 30-05-11, 23:37   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri reist til Egypt i august med barn. Jeg er veldig glad i varmen, men Egypt hvor det kan blir opp mot 50 grader blir for varmt for meg. Oktober til april er super tid å reise til Egypt på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 00:29   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke regionen er stabil nok til å reise dit med barn med det første.

Gammel 31-05-11, 00:30   #16
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nå er det jo valg der nede i september, så sannelig om jeg vet.
Jeg vet at de ikke merket noe til urolighetene i Dahab da det stormet der, men likevel.

Gammel 31-05-11, 00:35   #17
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Hadde ikke dratt dit i august med så små barn. Vært i Egypt i august selv, og første dagen lurte jeg på hvordan i all verden jeg skulle holde ut. Var ca 45 grader den uka jeg var der.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 07:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiser på ferie også dit hvor det er veldig varmt. Vi svetter fælt, men ingen ser ut til å affiseres nevneverdig. Vi bader mye, og tar litt innetid midt på dagen.

Jeg ville forholdt meg til UDs rettningslinjer i forhold til å reise dit. Disse resorthotellene ligger uansett et godt stykke unna de største folkemengdene.

Gammel 31-05-11, 09:03   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i Egypt en gang og ville ikke reise dit igjen med det første. Det er så mange andre mer sjarmerende plasser jeg heller vi reise før jeg reiser dit. Og jeg ble forresten matforgiftet av mat på hotellet. Hun som spiste det samme som meg ble innlagt på sykehus. Så jeg er nok farget av det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:05   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi bodde på godt hotell i Hurghada og alt virket bra, men det var på reisene til Kairo og Luxor magen begynte å bråke.

Men det er en risiko statistisk sett. Når hygienen sviker, er det alvorlig. Og ikke bare er det varmt med 50 grader, enklte steder er det sterk vind i tillegg. Et bekjent ektepar reiste uten barn til Sharm el Sheik i juli, der ble barna plaget av varme og vind.

Jeg ville tatt den turen mellom november og tidlig april. For om småbarn skulle få litt magesjau i 50 varmegrader, blir de fort dehydrerte.

Egypt vil jeg tilbake til med barn, men da skolebarn og i påskeferien. Vil ta de med på reise omkring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.