|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hva er galt med pølser?
Hva har du som tilbehør? :intrisert:
|
|
|
#22 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tormod er rotmos på iphonsk. Og omvalg er innbakt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Søt og rar
|
Nja, det kan nesten være hva som helst. Men ofte salat av ett eller annet slag, som gjør måltidet innholdsrikt for meg (som ikke spiser kjøtt).
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er galt med pølser?Vi pleier å ha "maulegrønnsaker" til: Småtomater, agurk, rå gulrot. Siden pølser i lomper er litt fingermat uansett.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er galt med pølser?Det er vel først og fremst tilsettingstoffer, fettprosent og salt som er "problemet". At det er deler av dyret som ikke brukes til fileeter osv synes jeg ikke har noe å si i seg selv. En bra ting med farsemat er jo at man faktisk kan utnytte store deler av slaktet. Det samme gjør min søster med viltkjøtt. Når fileeter, steker og småkjøtt er tatt ifra så lager de kjøttdeig og pølser av viltkjøttet som er igjen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva er galt med pølser?jeg blir som oftest dårlig (kvalm og uvel) etter jeg har spist hotdog/pølse og potetmos hjemme... lurt på hvorfor egentlig...
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg synes pølser en gang i blant er godt, faktisk, med litt tilbehør og grove pølsebrød. Vi spiser det dog ikke ofte, en gang i blant. Noen ganger lager jeg pølselapskaus så får vi i oss masse grønnsaker også.
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg har truffet flere hjemmelagde tormoder, men jeg har til gode å smake på dem.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg får alltid mageknip av pølser, eller fikk det før - spiser det aldri lenger. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er galt med pølser?Ungene elsker pølser, og vi har det altfor ofte i båtsesongen. Det er det klart enkleste å få til som de liker uten ordentlige kokemuligheter.
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg leste en test for en tid tilbake om pølser og kreft, og da var det i all hovedsak alt saltet og tilsetningstoffene som var problemet. Jeg skal snart få meg pølsehorn og lage mine egne pølser! Og de kommer til å være sunne.
|
|
|
#37 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er galt med pølser?Hjemmelaget Tormod var det absolutt mest interessante i denne tråden
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er galt med pølser?I henhold til fett er på en måte den testen til Klikk.no litt merkelig. Her kunne det jo vært interessant å se på fettypene også. Vil tro en del "vanlige pølser" har støtte mengde mettet fett enn de beste kyllingpølsene.
|
|
|
#39 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er galt med pølser?Pølser er da godt?! Jeg spiser heller en fersk wiener enn sushi. Det smaker pføy, det. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er galt med pølser?Jeg synes pølser er godt jeg da. Jeg har det til og med i salat. Og så er det godt i pitabrød og i pølse og grønnsaksgrateng. Jeg vet at det ikke er spesielt sundt, men man spiser da så mye annet som er sundt. |
|
|
|
![]() |
|
|