|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?
Ja men der bor ikke jeg.
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom" Tre stk! Sist redigert av Daisy : 30-05-11 kl 12:41. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Båndtvang?Jeg har hund og syns også det er irriterende når det kommer løse bikkjer. Merker stor forskjell - noen steder er det mange som lar hunden løpe løs uten engang å ha trent på innkalling, men hele den tida vi har bodd her har vi ikke møtt en eneste irriterende løshund. Verste vi møtte i byen var en løs gordonsetter som kom bort for å hilse på min hund (som da var valp, og i bånd) - og eieren til setteren ga meg beskjed om å ikke la hundene hilse fordi setteren var olm
|
|
|
#103 |
|
Sv: Båndtvang?Haha, Ja noen eiere er dumme.
|
|
|
#104 |
|
Retromum
|
Jo, jeg lar hunden løpe fritt men det er kun i den lokale skogen hvor omtrent alle regionens hundeeiere lar hundene løpe løse. Dette skogsområdet er ikke fritatt for båndtvangen men folk har latt hundene løpe fritt her i 20 år, har blitt en slags praksis som kommunen har sett gjennom fingrene med.
|
|
|
#105 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Båndtvang?Jeg er så gammel at jeg ønsker enhver interesse i skrittet mitt velkommen. Makes my day. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er ikke redd for hunder, stort sett, men jeg irriterer meg over folk som tar det for gitt at jeg ikke er det, evt. gir blaffen i om jeg er det. Du ser ut til å være en av dem. Dere har altså valgt å se gjennom fingrene med båndtvangsreglene fordi "det alltid har vært sånn?" |
|
|
|
|
|
#107 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Båndtvangen er jo i utgangspunktet ment for hekketid og andre hensyn til ville dyr som lever i naturen. Jeg syns derfor det høres merkelig ut at en kommune blåser i det ´fordi det alltid har vært sånn´...
|
|
|
#108 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Stillig, den praksisen gjør at en del folk er utestengt fra turer i den lokale skogen. Jeg hadde aldri i verden gått tur der hvis jeg visste at veldig mange ukjente hunder løper fritt. Og ikke fortell meg at alle har god kontroll på hunden. Du kan godt synes det er trist, det er en skrekk som mye annet og det å få store fremmede hunder løpende mot deg uten en eier i syne/eier som bare står der og driter i det gjør absolutt ingenting godt for skrekken min. Jeg kan godt være helt komfortabel med hunder, men ikke i en setting der de løper fritt uten at man vet noe om hverken hunden eller eieren.
|
|
|
#109 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Hvis det er EN skog der dette er kjent praksis så kan du vel gå i en annen? Eller er det prinsippet som skal rides her? |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hva hvis det er min naboskog, og det er den skogen jeg liker best? Hva hvis man ikke har fri tilgang på skoger? |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Curlingkone
|
Sv: Båndtvang?Om det i kommunen der hun bor ikke har "fri" tilgang på skoger er det vel tvilsomt om dette hadde vært praktisert da.
|
|
|
#112 |
|
Sv: Båndtvang?Veldig godt sagt Mjau. Det må være slitsomt å være redd for hund. Jeg tror jeg hadde forsøkt å gjøre noe med det.
|
|
|
#113 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sånn har vi det her også;-) |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Tåler regn
|
Sv: Båndtvang?Jeg var selv hundeeier inntil for noen mnd siden. Jeg lot aldri hunden min gå uten bånd. Uansett så er hunder dyr og så en kan aldri stole 100% på dem, uvhengig om eier sier det motsatte. Eneste plassen hunden min gikk løs, var i hagen som var inngjerdet. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Curlingkone
|
Sv: Båndtvang?Jeg vil bare påpeke at jeg og så i utgangspunktet er veldig, veldig enig. Båndtvang SKAL overholdes med mindre det foregår ettersøk, jakt eller liknende.
|
|
|
#117 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Tror du dette gjelder EN skog? Og det er gjerne i sin egen nærskog man går tur, jeg setter meg sjelden i bilen 10 minutter for å gå en tur. Dette er et problem i min nærskog og i de fleste andre nærskoger jeg kjenner til. Og som nevnt tidligere, man ser ganske kjapt hvilke hundeeiere som er obs når det kommer folk eller ikke. Og når man ser hundeeieren knapt klarer å holde bikkja i båndet, så burde man faktisk vurdere om man er egnet til å ha en sånn hund. Er du ikke sterk nok til å styre en 70 kg hund, så kanskje det hadde vært en ide å velge en annen type. Og jeg liker ikke å gå forbi sånne på en trang skogsti. Hensynet til meg som menneske bør gå foran teite folk som har hunder de ikke håndterer eller bare lar gå løs og i slapt bånd mens det er andre folk i nærheten.
|
|
|
#119 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Metallica!!
|
I akkurat dette tilfellet er det faktisk EN skog, som folk kommer kjørende til i bil.
|
![]() |
|
|