|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sexual assault prevention tipsEi FB-venninne postet en fin plakat i dag. Kanskje flere har sett den allerede. Deler uansett ut til alle som vil se.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tips.Hmm, jeg synes den var litt teit jeg, men akkurat når det gjelder slike ting er jeg litt surmaget. Synes ikke det er morsomt å tulle med sånt.
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tips.
Ja, det forstod jeg også. Men jeg liker det ikke likevel. Tenker at jeg ville ikke synes denne plakaten var særlig ålreit vinklet om jeg selv hadde vært utsatt for overgrep.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsJeg syns ikke det er tulling. Jeg syns faktisk det synliggjør ganske grundig hvor utrolig teit det er at vi legger ansvaret på kvinner generelt for å ikke bli voldtatt, men syns det blir tåpelig når vi legger ansvaret på menn generelt for å ikke voldta.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tips[quote=Tallulah;2830257]Jeg syns ikke det er tulling. Jeg syns faktisk det synliggjør ganske grundig hvor utrolig teit det er at vi legger ansvaret på kvinner generelt for å ikke bli voldtatt, men syns det blir tåpelig når vi legger ansvaret på menn generelt for å ikke voldta.[/quote]
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tips
Da skjønner jeg ikke helt hva du mente. Du mener det du uthevet i innlegget mitt, men ikke resten? I såfall lurer jeg på hva du mener om kollektiv ansvarliggjøring av kvinner, som jo er det vanlige. Dette er jo bare for å få fram et poeng, mens ansvarliggjøringen av kvinner blit gjort hele tiden. På ordentlig, og ikke på tull.
Sist redigert av Tallulah : 09-06-11 kl 09:45. Årsak: Jeg misfosto først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsJeg syns Tallulah har et godt poeng. Og jeg syns heller ikke det er tullete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
Hæ?
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
Jeg har forsøkt å svare over. Jeg var enig i alt du skrev, men det jeg hadde fremhevet var det jeg prøvde å si med mitt første svar på HI.
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsJeg mener da virkelig ikke at alle menn skal bære ansvaret for at noen er tullinger. Men mange, også kvinner, synes å mene at de som blir utsatt for overgrep har et ansvar selv - for å gå sammen hjem fra byen, ikke gå for utfordrende kledd, ikke sette seg i en situasjon der det kan oppstå tvil om ønsket om seksuell aktivitet.
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsDenne så jeg på trykk på norsk i en kronikk i en avis, mener jeg å huske. Kanskje den var hentet fra den engelske versjonen over her? Jeg synes ikke dette er tullete i det hele tatt, og jeg kan ikke tenke meg at noen skulle føle seg støtt. Jeg synes ikke det virker som at den henvender seg til menn generelt heller, uansett er jo poenget å snu oppned på ansvarstildelingen.
![]() |
#17 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsJeg syns den var bra! En fin motvekt til alt det pisspreiket om alle grepene vi damer skal ta for liksom å unngå skiten. For vettuhva - vi damer kan følge ALLE gode rådene og sunn fornuft, og likevel skjer det ting. Det eneste som kan være et 100% sikkert tiltak mot seksuelle overgrep, er at overgriperen ikke gjør det. Så enkelt og så vanskelig.
![]() |
#18 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsJeg leste ikke ut i fra denne plakaten at menn generelt skal ansvarliggjøres, men mer at overgripere generelt skal ansvarliggjøres. Den var i og for seg morsom og ironisk, men jeg kan skjønne at noen som har vært utsatt for overgrep kan bli støtt. Men sånn vil det jo være uansett, at noen vil føle seg støtt. På samme tid vil jo noen som har vært utsatt for slikt kanskje synes der er forløsende og deilig å ta ting med en humoristisk brodd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsPlakaten sier faktisk ingenting om kjønnet på overgriperen eller offeret, den snakker kun om overgriperen, det være seg kvinne eller mann.
![]() |
#20 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sexual assault prevention tipsJeg likte veldig godt at ansvaret legges på overgriperen og ikke offeret. Til en forandring.
![]() |
|
|