|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Frukt og grønt hver dag?Jeg tok en sånn diabetes-risikotest på nett, og et av spørsmålene var "spiser du frukt eller grønnsaker hver dag? og det fikk meg til å tenke, jeg tror ikke jeg helt kan forstå hvordan man skal greie å unngå å gjøre det, jeg tror rett og slett det aldri har skjedd hos meg. Fins det noen som går hele dager uten inntak av en eneste liten grønnsaksbit, altså?
|
|
|
#2 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg spiser faktisk ikke frukt og grønt hver dag, selv om jeg nok burde det. Prøver å ha grønnsaker til alle middagene, men frukt kan nok utebli lett ja. Bølla derimot får i alle fall frukt hver dag, og grønt så ofte som mulig. Eller, det er jo selvsagt mulig hver dag, men noen ganger kan det bli hoppet over om middagen av en eller annen grunn uteblir. Fem om dagen er nok jeg langt unna, men bølla er nok tilnærmet der. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: frukt og grønt hver dag?
Nå ser jeg for meg at du vil ha svar av typen:
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: frukt og grønt hver dag?Hos oss hører grønnsaker eller salat med til middagen og det hadde vært veldig rart uten. Vi har også frukt eller grønt i matpakken til alle sammen hver dag.
|
|
|
#5 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: frukt og grønt hver dag?Vi spiser ikke frukt hver dag men grønne grønnsaker ( blomkål og brokkoli), eller grønnsalat, (grønnpaprika,grønn salat,agurk og tomat på siden,siden det er dreperen for turbo så er den ikke oppi uansett hvor store biter)spiser vi hver dag. Turbo tåler ikke fruktose så vi har lite frukt hjemme, for å ikke friste han. Ikke kan han spise rød paprika, tomat, mais,potet,pæra,eple er dreperen ilag med tomat,annanas, osvosv
Sist redigert av Honda : 12-06-11 kl 21:34. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg spiser grønt hver dag, men ganske så sjelden frukt- er dessverre ikke så begeistret for frukt.
|
|
|
#8 |
|
Keep calm and trot on
Jeg mener ikke å være frekk eller noe, helt oppriktig har jeg problemer med å tenke ut hva jeg skulle spist om det ikke skulle snike seg med en grønnsak eller tre. Såklart, jeg skjønner jo at man kan spise brødskiver med brunost til tre måltider og så pølse i brød til middag, men seriøst, er det veldig vanlig i vanlige barnefamilier? Til stadighet?
|
|
|
#9 |
|
Keep calm and trot on
Jeg tenker det er her jeg er på bærtur. jeg tolket det mer som "kjemisk fritt for grønnsaker" men selvsagt, om det er ment som "spiser du grønnsaker så det monner" blir det jo noe annet.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg klarer det helt fint. Det er ikke en naturlig del av kostholdet mitt, som i at det er det jeg velger ubevisst eller når jeg er alene (hvis jeg ikke skal tenke på kaloriinntaket).
|
|
|
#12 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: frukt og grønt hver dag?Så godt som hver dag ja,har med en frukt til jobben og drikker juice hver dag. I tillegg blir det som regel grønnsaker til middag.Men til f.eks grøt,pannekaker, pasta carbonara og makaronigrateng blir det ikke grønnsaker.
|
|
|
#13 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg spiser masse frukt og grønt hver eneste dag. Men sånn har det ikke alltid vært. Før i tiden hadde jeg et utrolig dårlig kosthold, og spiste så og si aldri grønnsaker i hvert fall. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: frukt og grønt hver dag?For meg er det helt naturlig å spise grønnsaker hver dag. Det er ikke så ofte jeg spiser frukt, unntatt i appelsin- og klementinsesongen.
|
|
|
#15 |
|
ræv med ører
Jeg snakker ikke om å komme opp i anbefalt mengde hver dag, jeg snakker om de som KUN får to agurkskiver eller et salatblad (det som ligger i bunn på baguetten) eller paprika/tomatsaus på frossenpizza. De som med andre ord aldri spiser grønnsaker bevisst.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg elsker frukt og grønnsaker og baserer i hvert fall over halvparten av mitt daglige kosthold på det. Barna spiser endel mindre (kreseræver) men de er nå oppe i en grei mengde de og. Mannen rører sjelden frukt og spiser mye mindre grønt enn meg, men litt i hvert fall.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg kunne gjerne spist bare frukt og grønt hver dag |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: frukt og grønt hver dag?Jeg kan i teorien gå mange dager uten både frukt og grønt, men jeg prøver jo å få i meg noe. Jeg liker best grønnsaker, frukt er jeg ikke så veldig glad i.
|
|
|
|
#19 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
Sv: frukt og grønt hver dag?Ja, jeg spiser frukt og grønt hver dag. Spesielt på denne årstiden blir det ekstra mye.
|
|
|
#20 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: frukt og grønt hver dag?Salatbar og fruktfat på jobben hjelper veldig på. I tillegg har vi ingen matboksar utan grønt. Det går helst i agurk, tomat og salat i ungane sine boksar. Poden et ikkje tomat, men han får det i boksen likevel |
|
|
|
![]() |
|
|