|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Frustrasjonsposter, er det lov? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Signerer så gjerne, har opplevd så mye at da vi ble rammet av SAS streiken (nok en) i 2007, så sverget jeg på at jeg aldri mer skulle fly med dem - og det har jeg heller ikke gjort. Jobben booket meg inn på SAS hotellet i Beijing en gang (uten at jeg fikk et ord med i laget) og det gjorde vondt helt inn i sjela å ligge der |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Dette hørtes jo lovende ut. Jeg som aldri har prøvd SAS før skal teste dem for første gang på lørdag. Får håpe det går knirkefritt da. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!
De har en samarbeidspartner på ruta? I såfall er det jo ingen logikk i det.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Det er vel ikke bare sas, men det er ganske uforståelig hvordan flyselskaper og flybilletter virker. Jeg fløy til geneve for en stund tilbake, og da ble ett av flyene cancellert slik at vi måtte via frankfurt istedenfor direkte fra københavn til geneve. Altså ett ekstra hopp. Dette var ikke noe vi ønsket, men vi ble ombooket av flyselskapene. Først fikk jeg beskjed av sas i Trondheim om å fikse nytt boardingkort i københavn. Så sto jeg i i skranken til SAS i københavn i 45 minutter med en ansatt som bannet og svertet over at de ikke hadde fikset alt i Trondheim, det å få meg videre med det flyet jeg hadde blitt booket om til var ikke videre enkelt. Så sto vi i Frankfurt, der var det mitt reisefølge som måtte ha nytt boardingkort fordi de ikke hadde greid å fikse ting på gardermoen. Og vi sto i halvannen time og ventet på en ansatt som forklarte oss at problemet var at "du har to reservasjoner, men bare en kupong, hvem som helst kan jo gjøre reservasjoner, men man må jo ha billett på strekningen i tillegg for å få reise". Igjen, det var ikke vi som hadde bedt om ombooking.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg har jobbet i selskapet i 18 år og aldri streiket. Flott at man tar med alle ansatte i samme streike-søle-antakelsene sine. Imponerende
|
|
|
#9 |
|
Er det SAS som har svart deg dette, eller er det noe du antar fordi du da har to separate bestillinger? Jeg synes dette høres veldig merkelig ut, Pepper Lemon. Jeg sier ikke at jeg ikke tror deg, men at jeg synes det høres veldig merkelig ut hele greiene. Vanligvis er det nemlig ikke noe problem sjekke inn gjennomgående - selv med to separate reservasjoner, så lenge bagasjen sjekkes inn til slutt-destinasjonen når du sjekker inn i Boston. Kan det være at det er for kort tilslutningstid mellom de to flyene, slik at det er to forskjellige datoer det dreier seg om?
Nuvel. Regler er regler, og ja noen ganger kan de synes vrange, men trøst deg med, og tro meg på, at reglene er ganske så identiske hos alle de store flyselskap-alliansene.
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Elin: det virker som du tar alt av flykritikk veldig personlig når det dukker oppnslikt her.
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Elin: Såklart det er SAS som har sagt det. En veldig hyggelig dame, forsåvidt, som måtte forholde seg til det du sier, at regler er regler. Og det er akkurat det som er det rigide. Selv om det er urimelig går det ikke an å gjøre noe med det, for det er en regel. Jeg synes det er helt merksnodig at det ikke tilrettelegges for mersalg. Lite kundevennlig er det også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
skulle da bare mangle om jeg ikke forsvarte min egen arbeidsgiver og arbeidsplass akkurat slik alle andre ville gjort dersom man følte kritikk var urettmessig. Men at man drar inn streik som et argument blir litt søkt, for jeg kan faktisk ikke huske sist SAS Norge sist streiket.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Jeg synes Elin har litt rett i akkurat det med streikingen. Det er så utrolig sårbart med fly, for det er så mange sterke fagforeninger, og det holder liksom med en liten del av maskineriet så stopper hele greia. Så hvis flyvelederne eller bagasjelemperne eller cateringen eller securitas eller flyvertene eller flyverne streiker, så er det same shit for meg - jeg blir like forbannet på flyselskapet fordi jeg ikke kan reise som jeg vil.
|
|
|
#14 |
|
Jeg foreslår at du retter denne saken til Customer Relations i SAS, for jeg synes fortsatt saken din høres litt spesiell ut. Det kan være misforståelser her, og om ikke annet så får du sagt i fra. Tilbakemeldinger er den eneste måten man kan bli bedre på.
|
|
|
#15 |
|
Men er det riktig å gi flyselskapet skylden dersom flyvelederne streiker?eller er det bare fordi flybransjen er en bransje det er legitimt siden tidenes morgen for folk flest å gi flyselskapene skylden for alt som har med hele bransjen å gjøre?
|
|
|
#16 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Men Elin, "i virkeligheten" er det jo slik at det som regel er de som er ansiktet utad som får ansvaret og blir uglesett, i mange tilfeller. SAS får ansvaret selv om det egentlig er flygelederne som burde hatt det, i gitte situasjoner. NSB får det fordi de er ansiktet utad og det er de ansatte der folk møter på, ikke de ansatte i Jernbaneverket. Vi er vel konstruert slik at vi hugger på den nærmeste huggestabben, noe annet er for komplisert. Selvsagt er det ikke rettferdig, men det er vel sånn vi funker.
|
|
|
#17 |
|
Ja, vi er konstruert slik. Dessverre. Derfor virker boikott også stort sett bare mot sin hensikt ettersom det er vanskelig å se sammenhengen eller tenke rasjonelt dersom man blir rammet av noe uforutsett. Det føles litt godt i kroppen å finne syndebukker, sånn at man får ut litt sinne fordi man egentlig bare er skuffet, lei seg og rammet.
|
|
|
#18 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å "kaste søle" på samtlige SAS-ansatte er nok vel dramatisk. I 2007 var det kabinpersonalet som streiket hvis jeg ikke husker feil? Danske, svenske eller norske, jeg usikker - SAS som flyselskap i alle fall. Streik er nå en ting, men oppfølgingen i etterkant og måneder med papirer fram og tilbake for å få refusjon av billetter gjorde sitt til at toppen var nådd. Godt mulig vi var uheldige med saksbehandler. Synes boikot er et dramatisk ord, vil si det er mer shoppingpreferanser slik det er i alle bransjer. Får jeg gammel melk tilstrekkelig ganger på Rimi, så går jeg heller til Kiwi. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Det har noe med at prisen paa billetten blir regnet ut helt anderledes avhengig av om den gaar A til B enn om den gaar A C B. Det er det samme for de fleste flyselskaper, men er vanligvis mulig aa faa til mot et saftig tillegg om man bare moeter et velvillig menneske paa billettbestillingen som vet hvordan det skal gjoeres. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Noen ganger blir jeg så hoppende irritert på flyselskaper, og særlig SAS!Nå prøvde jeg å være enig med deg, Elin.
|
![]() |
|
|