|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"
Uansett, synes det hadde vært koselig at noen tok seg tid å sende med en kake til klassen. Da hadde alle fått og de som hadde fått med nok hjemmefra hadde vel sannsynligvis bare latt være å forsyne seg. Ser ikke noe problem med at noen tar seg bryet med å sende med avslutningskake til hele klassen. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Apropos varsling av foreldre. Vi har en emailliste, saa det hadde bare vaert aa sende "reply to all" med et spörsmaal om noen hadde allergier eller noe imot kake. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
i tåkeheimen
|
Men læreren har da oversikt over allergier? Så da ringer du læreren, hører om det er OK med kake, og om det finnes alternativer for de som er allergiske. Om læreren ikke har allergivennlige alternativer på lur, har h*n da tid til å ta en telefon til foreldrene til de aktuelle allergikerne, sånn at de kan ordne noe tilsvarende som deres barn kan spise. Ingen som sier at du må ringe alle foreldrene, vel?
|
|
|
#64 |
|
Prematurmamma
|
Herlighet, jeg har jo allerede skrevet mail til læreren.
|
|
|
|
#65 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Mens jeg for min del hadde foretrukket om det ble avklart og avgjort med resten av foreldrene på forhånd.
|
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Kake? Er du gal?!?! Det er et MINEFELT!!
|
|
|
#67 |
|
Prematurmamma
|
Er jeg fornærmet? Jeg har spurt om dette var noe som ble satt pris på, og ut i fra mange av svarene ser det ut til at det ikke blir satt pris på dersom ikke alle foreldre får beskjed i forkant. Det er noe som kan være vanskelig å få til på såpass kort varsel (i og med at jeg ikke har emailadresser), så da velger jeg å la være i stedet.
|
|
|
|
#68 |
|
i tåkeheimen
|
Kjære vene, læreren kan da avgjøre dette helt selv, og trenger da ikke kontakte alle foreldrene. H*n har oversikt over allergier, og du overlever om det er en forelder som ikke blir jublende glad. Ungene blir det, i hvert fall.
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Da er vi tydeligvis veldig forskjellige, men jeg husker ennå hvor utrolig kjipt det var å være den ene som ikke fikk fordi jeg ikke tålte, selv om det skjedde bare av og til, og jeg hadde med eget. Om det var slik at det var kun kake det var snakk om, og jeg hadde med egen, var det greit. Det kjipe var når de andre fikk kake/vafler/boller etc. i tillegg til det de hadde med selv.
|
|
|
|
#70 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"*poff*
|
|
|
|
#71 |
|
VeloppDragen
|
Ja, men da er det jo greit. Det er hyggelig med kake.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"(Og så syns jeg denne tråden er et godt eksempel på at det pinadø kan bli litt vrangt og vanskelig i blant, når man skal tenke, passe på, sikre seg, finne ut at det passer alle, osv. Det ER litt trist når det er umulig å smelle sammen en sjokoladekake og sende med for kos, bare fordi det kommer til å være tre sukkerfanatikere, en "vil-selv-ha-kontroll-på-alt-de-putter-i-munnen"-hysteriker, to allergikere som ikke håndterer at av og til vil det bli servert ting de ikke kan spise og sju stk. som ikke har noen av de ovennevnte problemene selv, men blir skrekkelig indignerte på vegne av dem som kanskje har det. Verden var enklere før.
|
|
|
#73 |
|
Prematurmamma
|
Jeg mener ikke at det ikke hadde vært kjipt, men jeg tror jeg ville sett på det som "slikt-som-kan-skje-når-man-har-allergier", og tatt det derfra med barnet.
|
|
|
|
#74 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg skjønner deg godt Fibi, men jeg tror faktisk at jeg hadde bakt kake likevel. Det er trolig flere som hadde syns det var en fin ting enn det motsatte. Og hvis du har hatt kontakt med læreren så er jo det helt greit også |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Nei, jeg gidder ikke når folk er så sure på meg, og bare skaper kvalm og sånt, og kaller meg dååårlig mor og sånnt. Jeg skal bake den kaka, mark my words, men jeg skal spise hele shiten selv når mann og barn har lagt seg.
|
|
|
|
#76 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Åh, så enig jeg er i dette! (Selv om jeg hadde ringt/mailet læreren med tanke på allergier, men det har jo Fibi allerede gjort).
|
|
|
#77 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det er jo ingen som har sagt det der, så vidt jeg har lest har de fleste bare sagt hva de syntes om kaker på skolen - ingen har vel dratt dine morsevner eller gode intensjoner i tvil. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er ikke sikkert du hadde gjort det når ungen din for 10. gang kom gråtende hjem fra et eller annet sted pga. sånt, tenker jeg. Men så lenge du lager noe alle kan spise, synes jeg det er en god idé altså.
|
|
|
|
#79 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Ironi, kanskje?
|
|
|
|
#80 |
|
Personlig pessimist
|
Om du ikke tåler at noen foreldre vil synes det er unødvendig, så er det nok best å la være. Alle trenger jo ikke like det samme som deg? Jeg er ingen ihuga kakemotstander, men jeg ser heller ikke vitsen? Jeg får litt inntrykk at av kaken var ment å være en popularitetsbooster..?
|
|
![]() |
|
|